Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Flash-projectdingens. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=342527)

Ulfheðin 15-01-2003 13:57

Flash-projectdingens.

Weinig inhoud. Ging me om techniek en vormgeving.

Wat jullie?

http://home.deds.nl/~somber/flash

Freyja 15-01-2003 14:00

Zwaar cool (y) :cool:

Ulfheðin 15-01-2003 14:17

Niet te leeg of slordige opbouw of iets? :)

p-chez 15-01-2003 14:18

Cool idd :)

Phileine 15-01-2003 15:10

Citaat:

Ulfheidin schreef:
Niet te leeg of slordige opbouw of iets? :)
Nee. :)

Freyja 15-01-2003 15:27

Vond ik niet. Maar ik ben dan ook een flash-analfabeet :o

Druppel 15-01-2003 15:40

Waaw gaaf ziet er echt goed uit!!

Not for Sale 15-01-2003 15:53

Hoe gaaf, erg stijlvol en zinloos :cool:
Van wie is quote 1? Sun tzu? Machiavelli? zoiets? :D
Moet het daar op lijken? In dat geval zou ik whills veranderen in wills, of als je wilt dat het iets zinnigs betekent, wants...

ekki 15-01-2003 16:31

ziet er gaaf uit!

Ulfheðin 15-01-2003 17:31

Citaat:

Coolkast schreef:
Hoe gaaf, erg stijlvol en zinloos :cool:
Van wie is quote 1? Sun tzu? Machiavelli? zoiets? :D
Moet het daar op lijken? In dat geval zou ik whills veranderen in wills, of als je wilt dat het iets zinnigs betekent, wants...

Nee, het is Hegel. En ja, dat klopt. En nee, ik vind dat niet zo belangrijk :p

Queen Klazina Wok 15-01-2003 17:54

vet :)

Arenda 15-01-2003 20:23

Doop :cool: wel een beetje kleurloos

Ulfheðin 15-01-2003 20:31

Citaat:

sweetsterretje schreef:
Doop :cool: wel een beetje kleurloos
is dat een groot probleem?

waarom kleur gebruiken in tegenstelling tot dit?

p-chez 15-01-2003 20:42

Nah, als je kleur gebruikt moet je eerst zeer goed nadenken over welke kleur de betekenis niet naar beneden haalt.

Arenda 15-01-2003 21:02

Citaat:

Ulfheidin schreef:
is dat een groot probleem?

waarom kleur gebruiken in tegenstelling tot dit?

Ik weet niet, ik vondt het vrij licht.. en daardoor moelijker om mijn aandacht te houden. Wel doop daar niet van... maar wat p-chez zegt.. zou wel moelijk zijn dan te denken welke kleur je dan zou moeten gebruiken.

-niels- 15-01-2003 21:05

die animatie over die letters is nogal sucky...
voor de rest wel aardig... :)

Ulfheðin 15-01-2003 21:12

Citaat:

-niels- schreef:
die animatie over die letters is nogal sucky...
voor de rest wel aardig... :)

welke animatie over welke tekst?

Rokas 15-01-2003 21:48

leuk maar wel een beetje saai.

-niels- 16-01-2003 02:54

Citaat:

Ulfheidin schreef:
welke animatie over welke tekst?
dat rooie
en bij die ander tekst die zo traag verschijnt; das irritant... en de letter zijn pixelate...

Ulfheðin 16-01-2003 07:41

Citaat:

-niels- schreef:
dat rooie
en bij die ander tekst die zo traag verschijnt; das irritant... en de letter zijn pixelate...

Ligt aan de font die ik gebruikt heb, is geen windows font.
En wat is er zo crappy aan dat rooie?

GeritoDM 16-01-2003 12:18

Citaat:

-niels- schreef:
dat rooie

Idd... dat je moest klikken ofzo op dat knopje, is btje vaag... Het werkt namelijk ook als je er alleen boven hangt en daarna buiten dat kader gaat met je muis. Btje vervelend.

Ce-El-Wan 16-01-2003 13:46

netjes hoor Tom, u blijft me verbazen (y)

Ulfheðin 16-01-2003 22:49

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:
netjes hoor Tom, u blijft me verbazen (y)
Meen je dat? :)

gos. :)

N 17-01-2003 08:32

mooi dingetje hoor!! (y)

ben het er wel mee eens, dat als je alles Z/W doet, dat je dan dat rooie weg moet halen of iets in die richting.

Misschien mooi om de zwarte lijnen allemaal iets dikker te maken?

hoe heb je dit gefixt? met dat macromedia-geval?
ik ga namelijk flash leren. Vroeg me af wat ik het beste kon doen..

Ulfheðin 17-01-2003 09:17

Citaat:

N schreef:
mooi dingetje hoor!! (y)

ben het er wel mee eens, dat als je alles Z/W doet, dat je dan dat rooie weg moet halen of iets in die richting.

Misschien mooi om de zwarte lijnen allemaal iets dikker te maken?

hoe heb je dit gefixt? met dat macromedia-geval?
ik ga namelijk flash leren. Vroeg me af wat ik het beste kon doen..

Flash kun je eigenlijk maar op één manier doen, en dat is dat macromedia-geval.

en dan veel met movieclips gaan werken.

N 17-01-2003 09:57

ok thanx... Hebje dingetje nog 's gecheckt.. ERG GOED...

flash MX gebruiken?.. kan hier kiezen tusse flash 5 en flash mx.. :s

Ulfheðin 17-01-2003 13:33

Citaat:

N schreef:
ok thanx... Hebje dingetje nog 's gecheckt.. ERG GOED...

flash MX gebruiken?.. kan hier kiezen tusse flash 5 en flash mx.. :s

Zou flash mx doen; soepelere interface.

N00dles 17-01-2003 17:42

Mooi interactief flash-dingetje...beetje doelloos alleen ;)

Maar technisch indrukwekkend :)

Thomas 17-01-2003 21:47

(y)

Ce-El-Wan 17-01-2003 21:57

Citaat:

Ulfheidin schreef:
Zou flash mx doen; soepelere interface.
pardon? :eek: Flash MX heeft ongeveer het wereldrecord scherm volstouwen man... Onoverzichtelijker dan dat krijg je met een 3d-pakket niet eens. Geef mij 5 maar.

Keldon 18-01-2003 01:02

keeej dan ulf! Proefwerkwk beetje goed gegaan?
dit ziet er goed uit... maar euh... heb je die filmpjes die je in elkaar moest doen bij flash al voor elkaar? lukt me niet!

Ulfheðin 18-01-2003 10:39

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:
pardon? :eek: Flash MX heeft ongeveer het wereldrecord scherm volstouwen man... Onoverzichtelijker dan dat krijg je met een 3d-pakket niet eens. Geef mij 5 maar.
Is ook wel ok. Maar werkt voor mij lang niet zo lekker en snel als MX/6.

Volgensmij neig je met dat soort paketten heel erg bij de oude te blijven, vanwege het wennen er aan. De nieuwere versies komen met veel nieuwe verschillen, maar als je er eenmaal aan gewend bent, dan werkt het overzichtelijk en soepel. :)

Citaat:

Keldon schreef:
keeej dan ulf! Proefwerkwk beetje goed gegaan?
dit ziet er goed uit... maar euh... heb je die filmpjes die je in elkaar moest doen bij flash al voor elkaar? lukt me niet!

Die filmpjes zijn die dingensen die hij laad als je op de 1/2/3/4 klikt.

Je gooit een movieclip in je scene met een willekeurig label en een knop. Dan plak je dit script aan de knop:

on (release) {
loadMovie("mcinside.swf", "TV1");
}

TV1 is het label van je movieclip, en mcinside.swf de naam van het bestand dat je erin wilt laten zien.

(de movieclip en het filmpje moeten precies dezelfde afmetingen hebben, en van de de inhoud van de movieclip, moeten de x, y 0, 0 zijn.)

Ik had een 6,8 btw. :p

mede dankzij de javascript-toets (n)

Maar jij bent nu definitief uit de klas?

-niels- 21-01-2003 04:12

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:
Pardon?
ten eerste, alles kan netjes weg of kleiner...
daarnaast biedt flash MX 2 (of was 't drie) verschillende standaard interfaces...

Daarnaast "3d-pakket" ???
Das toch niet echt een correcte benaming van Flash

Type 21-01-2003 12:31

1. TYPOGRAFIE!

Dat 'ronde' lettertype van de cijfertjes past NIET bij de 'hakerige' gfx eromheen. Je kan beter iets als... VTC Tribal ofzo pakken, maar dan iets minder extreem...

2. Je kan de buttons beter 'vol' maken. Nu krijg ik bijv alleen maar de mouseover op de cijfers als ik op de lijntjes van de rondjes om de cijfers heen zit. Het zou denk ik mooier zijn om die mouseover te krijgen als je waar dan ook op dat rondje om de cijfertjes heen zit.
Duidelijk, of moet ik even een screenie maken om uit te leggen?

3. De mensen die hier roepen "technisch indrukwekkend" wil ik even tegen roepen dat dat best wel meevalt.
Het zijn wat motion-tweens, een F8-maak button idee (als ik me niet vergis, lang geleden dat ik met flash werkte) en een mouseover die allemaal uit een lijst met standaard bewerkingen te kiezen zijn.

De vormgeving is leuk, de tekeningetjes mooi, en als website zou het zeer goed werken, maar een technisch hoogstandje kan ik het niet noemen...

>>
Over de dingetjes onder de buttons:
niets op aan te merken, ziet er goed uit. Zeer goed.

1 'probleempje' echter, hoewel dat ook bedoeld kan zijn: bij button nummer 2 verschijnt de text On_Mouse_Out en On_Mouse_Click.

Ulfheðin 21-01-2003 13:22

Technisch steekt het wel degelijk complex in elkaar. Alles zit in in één scene en op één frame. De te laden gevalletjes zijn files apart. Ze zijn dus niet in het flashbestand inbegrepen. Nummertje 3 is met "tel target" gedaan. Ook redelijk technisch lijkt mij?

Ulfheðin 21-01-2003 13:24

Citaat:

-niels- schreef:
Pardon?
ten eerste, alles kan netjes weg of kleiner...
daarnaast biedt flash MX 2 (of was 't drie) verschillende standaard interfaces...

Daarnaast "3d-pakket" ???
Das toch niet echt een correcte benaming van Flash

Ik denk dat hij doelt op de interface van een gemiddeld 3d-pakket. Zie 3dsmax, voor elke functie minstens drie mogelijkheden om er te komen.

Type 21-01-2003 14:55

Citaat:

Ulfheidin schreef:
Technisch steekt het wel degelijk complex in elkaar. Alles zit in in één scene en op één frame. De te laden gevalletjes zijn files apart. Ze zijn dus niet in het flashbestand inbegrepen. Nummertje 3 is met "tel target" gedaan. Ook redelijk technisch lijkt mij?
Dan heb ik niets gezegd. Dan wil ik alleen nog maar iets zeggen:

Dat had veel simpeler gekund ;)

Ulfheðin 21-01-2003 23:42

Citaat:

Type schreef:
Dan heb ik niets gezegd. Dan wil ik alleen nog maar iets zeggen:

Dat had veel simpeler gekund ;)

Dit is een voorafgaand iets (van school uit). Ik maak kennis met de techniek waarna ik het kan toepassen op dingen waar ze wel noodzakelijk zijn.

(En die rollovers zijn foutjes van flash, ik moest haastig, werkende hotspots pontificaal in de scene zetten omdat de desbetreffende buttons in movieclips niet functioneren. Je kan vanuit een movieclip geen scene aansturen. Rotflash)

Keldon 22-01-2003 11:25

Yooyo... voor al de stuurlui die aan wal staan hier: doe het zelf maar eens. Dit is echt hele heftige shit hoor. Mee eens, het kan veel makkelijker, maar dat was in dit geval niet de bedoeling. Met dank aan Nico Kanne (of niet Tom??) Trouwens Ulf... nog bedankt voor de info hoe het moest. kan het nu ook! (y)

Oh ja, voor de info Tom: Ik stop wel zowiezo naar dit jaar, maar ben nog niet definitief uit de klas. Voor mijn volgende studie heb ik veel marketing enzo nodig en heb met Keesje overlegt, mag een paar vakken zoals die blijven volgen en nodige projecten maken, maar ben nu vooral bezig met, hoe kan het ook anders, 3dsmax.

Nu nieuwe leipe shit aan het proberen... halve cyborg maken met makz en fotooosjop. Is al aardig eindje op weg... zet het tegen de tijd dat het klaar s weer online :)

KEldon (y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19.