![]() |
CD-brander probleem
Heej
Ik had een probleempje met mijn brander. Ik kreeg bij nero nl het bericht 'can't access medium' Ik heb toen flashtool gedownload. Toen ik dat probeerde, kreeg ik de fout "ASPI send error" Ik heb toen adaptec aspi gedownload. Toen heb ik flashtool opnieuw gebruikt, en dat lukte. Er stond dat het succesvol was. De brander las echter niks. Nu zei m'n pa "dan moet je het stuurprogramma wijzigen" Deze stond er echter niet bij, waarna hij zei "doe maar gewoon cd-rom station". Maar dit is niet goed. Hoe haal ik dit stuurprogramma weg uit die instellingen (dat hij gewoon geen stuurprogramma heeft net als voorheen)? |
...welke CD's probeerde je te lezen? (geperste, gebrande, gerewrite-te (?))
Of misschien is de leeskop vies (hoe oud is je brander?) |
Het probleem is nu erger geworden.
M'n pa zei dat ik windows maar opnieuw moest installeren. Nu hebben we een packard bell (jeej :rolleyes: ) Nu kan je daarbij dus gewoon de diskette erin doen, daarna de master cd en dan installeert hij windows opnieuw. Dit gebeurde niet, hij las de diskette niet. Mijn vader zei toen "Moet je naar dos gaan, en dan format c: doen." Dit hebben we gedaan. Als hij nu opstart, leest hij eerst de diskette. Daarna een blauw scherm, waarbij hij vraagt "Please, insert Master CD 1" en dan staat er onder Druk op een toets. Dit doe ik. Hij gaat dan weer terug naar een zwart scherm. Komt er in beeld "Mouse-driver installed" Daarna krijg ik echter een bericht van dat de computer configuratie verkeerd is, en ik contact op moet nemen met 'technical support' Wat moet ik doen, ik snap er niks meer van. Hem naar de reparateur brengen heeft ook weinig nut, want hij is nu 5 jaar oud ofzo, en daar willen we dus geen bakken geld aan spenderen. Voorvast bedankt :) |
Citaat:
Bakken geld zal het wel niet kosten... |
Citaat:
Ze zeiden zelfs dat ze 'm in de kliko wouden gooien (n) Maar heeft niemand hier een oplossing voor mij? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Om te beginnen de machine herinstalleren met een standaard Windows installatie CD. Dus niet dat misbaksel van Packerd Hell.
|
Dit topic is verouderd en mag wel weg.
Zie mijn andere topic voor de 'andere problemen.' Gewoon windows installeren kan dus niet. |
De HD formatteren omdat de brander het niet doet?!?
Lijkt e een beetje overkill :p *zucht*...ouders... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56. |