Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Levensbeschouwing & Filosofie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Komen er ooit nog dinosauriërs? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=342624)

Just Johan 15-01-2003 15:01

Komen er ooit nog dinosauriërs?

Ik verkeerde in de veronderstelling dat het met goede kloontechnieken misschien eindelijk mogelijk zou worden om de dinosauriërs terug te brengen, maar de 'we-doen-het-wel-even-met-barnsteen'-theorie die ik uit Jurassic Park had opgepikt schijnt helemaal nergens op gebaseerd te zijn...? :confused:

Denk je dat we ooit nog in staat zullen zijn om de dinosauriërs weer tot leven te wekken? Zo ja, hoe gaan we dat doen?

barkrukkie 15-01-2003 15:26

Ik denk dat het alleen mogelijk is als we het volledige DNA van de dinosauriër terug vinden (want in JP niet het geval was, en ze het 'maar ff met kikker DNA aanvulde', wat natuurlijk nooit kan)
Maar ik zou niet inzien waarom je dat zou willen doen :confused: , het dier is uitgestorven, heeft zijn kans in de natuur gehad. Ik denk dat de wetenschap zich beter kan richten op het heden/toekomst dan hier tijd aan te verspillen...

Ki Fighter 15-01-2003 16:36

Jah

barkrukkie 15-01-2003 16:45

Citaat:

Ki Fighter schreef:
Jah
WOW :rolleyes:

Cha'eldur 15-01-2003 16:46

Nee
ik denk niet dat er nog bruikbaar DNA is. en als het er is, heeft het zeer weinig verschillende oorkomsten. dus is de hele 10e generatie ofzow familie. en als ze zich dan nog voortplanten krijgen ze gehandicapte jongen, ed.

lijkt me.

barkrukkie 15-01-2003 16:51

Citaat:

Cha'eldur schreef:
Nee
ik denk niet dat er nog bruikbaar DNA is. en als het er is, heeft het zeer weinig verschillende oorkomsten. dus is de hele 10e generatie ofzow familie. en als ze zich dan nog voortplanten krijgen ze gehandicapte jongen, ed.

lijkt me.

Misschien dat we met genetische manipulatie genoeg variatie kunnen aanbrengen? (maar dan krijg je weer de vraag of dat ethisch verantwoord is...)

Just Johan 15-01-2003 16:56

Citaat:

Cha'eldur schreef:
Nee

lijkt me.

Ik vraag me af of er op de noord- of zuidpool nog compleet ingevroren exemplaren liggen waar het DNA nog bruikbaar van is... als ingevroren DNA überhaupt nog wel bruikbaar is (?).

En wie weet kunnen we de defecte genen repareren. Dan kunnen we een genetisch gezonde klonenpopulatie maken die zichzelf zonder inteeltverschijnselen in stand kan houden. :)

Just Johan 15-01-2003 16:59

Citaat:

barkrukkie schreef:
Maar ik zou niet inzien waarom je dat zou willen doen :confused: , het dier is uitgestorven, heeft zijn kans in de natuur gehad. Ik denk dat de wetenschap zich beter kan richten op het heden/toekomst dan hier tijd aan te verspillen...
Net als heel veel populaire wetenschappen denk ik: Een jongensdroom waar maken! :)

barkrukkie 15-01-2003 18:59

Citaat:

Just Johan schreef:
Net als heel veel populaire wetenschappen denk ik: Een jongensdroom waar maken! :)
da's waar :D
*heeft vroeger ook meegeleefd met Platvoet & vriendjes :P*

Havock 15-01-2003 19:10

Citaat:

Ki Fighter schreef:
Jah
* Forumbaas Just Johan verwijderde hier het plaatje dat Havock plaatste om Ki Fighter netjes te verzoeken iets meer onderbouwing te geven. ;)*

barkrukkie 15-01-2003 21:58

Citaat:

Havock schreef:
* Forumbaas Just Johan verwijderde hier het plaatje dat Havock plaatste om Ki Fighter netjes te verzoeken iets meer onderbouwing te geven. ;)*
kan er geen link komen te staan naar dat plaatje? :P

Lethalis 17-01-2003 09:38

"Dinosaurs aren't extinct. They've just learned to hide in the trees" ;) :D

Just Johan 17-01-2003 10:25

Citaat:

******** schreef:
"Dinosaurs aren't extinct. They've just learned to hide in the trees" ;) :D
:p

damaetas 17-01-2003 14:58

ze moeten dan wel in een aangepaste atmosfeer leven, natuurlijk :|

Just Johan 17-01-2003 15:07

Citaat:

damaetas schreef:
ze moeten dan wel in een aangepaste atmosfeer leven, natuurlijk :|
regelen we voor ze :)

damaetas 21-01-2003 12:39

Citaat:

Just Johan schreef:
regelen we voor ze :)
keej dan, liefst ook 1 die radioactiviteit tegenhoud.

Tofke_H 21-01-2003 21:08

nee, en dan bedoel ik het echte. Niet een door de mens gemaakte dino.

Retinite 02-02-2003 16:04

JP was onmogelijk, de gevonden mug (hij is wèl echt gevodnen) was een mannetje en die prikte geen bloed bij de dino's... dus ze hadden hoogstens muggen dna kunnen krijgen, nooit van de andere dino's...

Violence Fetishist 12-02-2003 10:31

Citaat:

Cha'eldur schreef:
oorkomsten
kwou voor je dat oorkomst een woord was,
maar helaas :(

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:43.