![]() |
Cel theorie (wat zijn wij nou ECHT)
ik heb een nogal vreemde theorie..
kijk, de wereld is opgebouwd uit cellen (moleculen, whatever :P) he! stel nou, dat wij ook een heel klein celletje zijn... in een reuzel stoelpoot bijvoorbeeld en dat het dus een soort domino effect is :confused: |
:confused: euhh... :confused: sorry zal wel aan mij ligge ik snap het niet :D
|
njah zoiets dat wij allen electronen zijn van de zon, het zonnenstelsel een atoom is, en melkweg een molecuul?
je kan niet bewijzen dat het niet waar is. en dat het niet zo is dat de atomen voor ons weer andere zonnestelsels zijn. doch denk ik niet dat dit zo is. waarom zou je iets moeilijks erachter zoeken? |
Het is een bekend idee. Hoogst waarschijnlijk is er een naam voor. Het henkiaans model ofzo, of het axioma van paultje.
Het is een amusant idee. Bovendien is het geweldig geschikt om de wereld een beetje te relativeren. Je hoeft er niet down van te worden... Je kanhet ook andersom denken: Barelientje, wel eens bedacht dat het wel zo kan zijn dat jou vingertop een paar miljard melkwegstelselsels bevat, allen met intelligent leven dat zich afvraagt of zij misschien een stoelpoot zijn? |
dus eigenlijk is het meer een kwestie van je afvragen of je nou een stoelpoot of een vinger-groef bent?
|
o ja, leuk idee dat we eigenlijk niets voorstellen :rolleyes: :p
|
hangt er vanaf
relatief gezien stellen we wel iets voor, ik bedoel, op onze wereld/cel. maar jij hebt er dus problemen mee als er iets 'groters' en belangrijkers bestaat? :p (klinkt echt als een mannenprobleem :d) ((nee sorry dat was niet lief :d)) |
Hoe kom je er nou weer bij dat je dan niks voorstelt DeltaOne?
'Onze' werkelijkheid wordt er niet fundamenteel anders van hoor. En klein was je toch al, vergeleken met de rest van het heelal. |
Citaat:
Ik kwam daar 5 jaar geleden ofzo ineens op en sindsdien heeft het idee me niet echt meer losgelaten, het lijkt me nog steeds wel kunnen. :x |
ja, maar om nou te weten dat je dan misschien NOG kleiner was , voelt zo lullig :D
|
als je je klein wilt voelen moet je eens naar zon 'foto' van het heelal kijken.
daarop zijn sterren stipjes. op fotos van sterrenstelsels zijn planeten, als al zichtbaar, stipjes. op fotos van planeten zijn steden nog niet eens stipjes op luchtfotos van steden ben je niet eens zichtbaar |
ik ben niet zomaar 1 atoompje in een stoelpoot, ik BEN een stoelpoot
en in mij vele anderen |
oja :p
|
Ik geloof dat het Socrates was die dit zei:
"Het enige dat ik zeker weet, is dat ik niets weet." |
Toen ik klein was (nouja, jonger dan tien ofzo...) had ik zown halfdoorzichtige stuiterbal met glittertjes dr in. Ik had al allemaal verhalen gehoord over het heelal en wat sterren nou waren, en ik vond eigenlijk ook dat die glittertjes ook best wel een sterrenstelselcluster of iets dergelijks kon zijn. Vond het alleen jammer dat als je schudde die glittertjes niet heen en weer zouden gaan schudden... want als wij ergens ook in zon glitter zaten (soort van moebiusriem dus, alleen dan anders) zou ik mezelf aan het schudden zijn, leek me wel leuk, maar jammer, dr gebeurde niets.
Nouja, btje blaatverhaal, maar ik heb dr ook "last van" ja. :D TIs opzich wel grappig om over na te denken, maar wat je er verder aan hebt... tja, niet veel. Je kan moeilijk contact gaan leggen met aliens die 10^-(10^100) keer zo klein zijn, niet? Of Willie Wortel moet zo vriendelijk zijn om een supervergrotingskanonuberflitser uit te vinden... :o |
Citaat:
|
Dat is zo. In feite zijn we dat ook,
maar dan niet per sé in een groter geheel dat een stoelpoot vormt, maar wel in een voor ons niet te verwoorden vorm. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25. |