![]() |
2, vanmiddag geschreven
Hemels venijn,
‘t kruis hangt aan de sterren Gebroken licht verschijnt in de schemering Klanken klinken des duivels voor dovemansoren Een auto rijdt strikt dwaze voetgangers aan Gelovigen staan vol geluk in hun scheppers woning En voor altijd komt de nacht na de dag Geen god kan dat behoeden En iets anders, heb ik geschreven na een aanvaring met wat jongens op de weg naar huis vanmiddag, geschreven toen ik thuis kwam: Het bloed druipt van mijn lippen omringd door kwaad verlies ik mij Rode knokkels zijn als teken; geen overwinning zonder pijn Omgeven door haat, vlucht ik weg Mijn omgeving is niet die waar ik op hoopte Razend schrijf ik dit, lijdend aan het reeds vergane voel ik mij weer als een mens Ik lik mijn wonden, en leer: Laat wonden niet vervagen, breek ze open, keer op keer tot je sterft van inspiratie |
hmmz.....
komt dit wel uit je hart? knuffels.... |
Citaat:
beste Ikje17, Als je hiermee bedoelt of het over een gevoel gaat: nee, niet echt. Het eerste gaat over dingen die ik vind van de hemel, een dominee of een kerk, niet echt over het gevoel. Bij het tweede gedicht wel. Als je hiermee bedoelt of ik dit met bepaalde gevoelens heb geschreven: dan wel. Vooral het tweede gedicht. Eerst over wat me overkwam en hoe het was. Daarna over hoe ik me voel terwijl ik het schrijf. Ik was wel benieuwd naar welk gedicht mensen liever lazen, meer met gevoel of meer met gedachten... |
Het 1e gedicht is mij een beetje vaagjes, toch vind ik het wel iets met zich meebrengen, maar ik weet eigelijk niet precies wát.. :)
het 2e gedicht trekt me meer aan dat t eerste. Vooral omdat ik meer heb met gedichten die gaan over het gevoel wat iemand heeft. Dmv (ge)dichten kan ik mij/wil ik mij kunnen verplaatsen in de schrijver van t gedicht, en dat mis ik bij het 1e gedicht. De laatste 4 zinnen vind ik krachtig verwoord. (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56. |