![]() |
[linux] traffic bijhouden
Ik heb een linux servertje draaien (debian potatoe)
ik ben hiermee gebonden aan bepaalde traffic limieten nu zoek ik een tooltje dat bij kan houden hoeveel traffic ik per week genereer. ook moet er onderscheid gemaakt worden tussen subnets.. naar sommige hosts mag 10* zoveel data gaan als naar andere hosts waarmee kan dit?? HELP mij :) |
je totale data verkeer kan je zien via
cat /proc/net/dev | grep eth1 (als eth1 je NIC is) hoe je je data kunt verdelen, weet ik niet, moet je ff googlen op trafficshaping |
Zoek met google op:
iptraf ntop mrtg rrdtool Etc. En voor dat bandbreedteprogramma wat je zoekt: traffic shaper Oid. |
Citaat:
phpsysinfo maakt daar ook gebruik van ( http://elytis.student.utwente.nl ) erg vreemd. zo kan ik dus nooit zien hoeveel er per week doorheen gaat, want het wordt om de een of andere reden een paar keer per dag gereset |
Citaat:
zelfde geld volgens mij ook voor iptraf zal nog 's naar iptraf en rrdtool kijken thnx |
Citaat:
|
Citaat:
mja... het netwerk hier bevalt me wel ;) Maar wat ik dus zei: die dingen worden gereset.. hebben nog nooit op 10 Gig gestaan ofzo.. terwijl dat binnen een paar dagen zo zou moeten zijn en de server staat al bijna 2 weken aan |
Er zijn ook 'total' packages voor MRTG.
ntop, darkstat werken ook wel. /sbin/ifconfig werkt ook. Verder: freshmeat.net Ja leuke mount die laatste! :D |
Citaat:
Om een of andere vage error wenst snmpd niet te werken bij mij waardoor mrtg nou niet echt lekker werkt. Ik gebruik dezelfde configs als op me andere machine, maar het werkt niet. Het was toch al eens tijd dat ik die lanparty server op ging ruimen, dus ik format hem wel en gooi er ff rh 8 op :D |
ntop vrat bij mij geheugen en processorkracht
verder wel een mooie tool |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:21. |