![]() |
twee dingetjes
Huilend lees ik in het grote
dinosaurusboek; languit op de grond. Papa mag geen tranen zien; ik houd stil m'n mond. -------------------------------------------------------- Op de klassefoto van groep vier zijn door de tranen heen de duivels van weleer te zien. Maar wat doen die lieve kind'ren hier? Waar zijn toch de monsters heen? Verbeelding dan misschien? Wat is er mis met mijn herinnering? Of heeft satanische trucage ze als engeltjes verbeeld? Vol tranen als ik spring. Een engel per etage. Alsof de duvel ermee speelt. -------------------------------------------------------- Misschien dat ik die tweede nog een keer in z'n geheel herschrijf, want hij is niet geworden zoals ik het wilde. Gegroet, Johan |
Ik vind de eerste zeer sterk, herkenbaar.(mooi van ritme en de eenvoud van verwoording)
2e apart beschreven, leuke rijm . Ik struikel een beetje over de 2e zin 3e strofe. |
ik vind het dinosaurusboek ook lievig!!
jee! van de tweede vind ik juist de laatste strofe een beetje vreemd... zegmaar, het gaat zo van het een naar het ander over |
De eerste is heel goed, niets aan veranderen! De tweede is ... nou ja, de boodschap komt duidelijk over, maar verder vind ik het eigenlijk niets. ;)
Jaja, ik reageer nog weleens als ik daar tijd voor heb. :D |
het einde van je 2e gedichtje vind ik erg sterk en leuk...
je eerste gedicht vind ik niet logisch, snap het niet goed, tis ook te simpel |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04. |