![]() |
wiet schadelijk?????
hey allemaal
mijn vriend blowt nu elke dag en ik vraag dan of t schadelijk is hij zegt van niet en zegt dat er alleen maar voordelen aan zitten en als ik dan vraag wat voor voordelen heeft ie geen zin om t uit te leggen, weet iemand de voordelen van blowen en of t schadelijk is?????? please help me |
Mijn vriend doet het ook en ik heb er geen problemen mee. Het is redelijk slecht voor je concentratie om veel te blowen, en het kan soms ook irritant zijn als jij niet blowt en de ander wel. Ik ben allang blij dat mijn vriend niet elke dag dronken is, dat vind ik veel erger.
Misschien dat er meer mensen zijn die hier wat over te zeggen hebben..? |
mijn vriend blowt ook elke dag (maar die blowt al meer dan 10 jaar)...Hij gedraagt zich niet abnormaal als hij geblowd heeft, kan normale gesprekken voeren...hij is niet meer stoned ofzo. Ik vind het niet erg zo, zou het idd ook veel en veel erger vinden als hij zou drinken ofzo (hij raakt amper alcohol aan)...Hij kan zich zelfs beter concentreren met weed.
|
dat is wel knap als hij zich beter kan concentreren met wiet. ik kan dan nog geen minuut mijn gedachte ergens bijhouden. alleen als het enorm leuk is
|
Okay, laten we eerst maar eens vaststellen wat het woord schadelijk nu precies inhoudt, want mobiel bellen schijnt tegenwoordig ook al schadelijk voor je te zijn.
Vanuit mijn eigen oogpunt, het is echt wel schadelijk. k blow nu zeg maar 9 maanden hardcore elke dag met verschillende hoeveelheden, en mijn kortetermijngeheugen is soms echt zo foetsie pleitos, dan moet ik me zo goed concentreren om iets te onthouden, en dat terwijl er wel degelijk hersens aanwezig zijn in dit robuuste lichaam. maar goed, ik weet dat het ook weer niet super schadelijk is, volgens mij is alcoholdrinken nog een grotere boosdoener dus wat dat betreft. ik merk dat blowvrienden er ook last van heb, dus was ik al een druppel op de gloeiplaat geweest, nu zijn dat er meerdere dus...:cool: who's guilty? wij die het roken, of zij die er steeds maar weer mee hameren hoe slecht het toch wel niet u zijn? ik blijf zeggen: zolang je het zelf in de hand hebt, geniet dan nooit met mate. zodra je door de bomen alleen nog maar wiet ziet en dan pas het bos, dan moet je eens gaan nadenken om eventueel te gaan minderen ofzo. amen~! |
Citaat:
|
Het brengt geen permanente schade aan je lichaam aan, behalve aan je longen door t roken.
|
Citaat:
|
elke dag blowen is zeker schadelijk.
als je me dit een jaar geleden gevraagd zou hebben zou ik overigens net zo reageren als je vriend. maar ik denk idd dat teveel blowen zeker schadelijk is. pas weer een onderzoek waaruit blijkt dat zware blowers meer kans hebben op depressie en schizofrenie. geniet... maar blow,drink,computer,kijk tv, eet vet en zoet met mate. |
Citaat:
Want mensen die aanleg hebben voor depressie en schizofrenie kunnen misschien ook wel eerder gaan blowen. Wat is de oorzaak en wat het gevolg? Wil je zo'n onderzoek goed doen, dan moet je bij een groep van 10 000 mensen elke dag laten blowen en een groep van 10 000 niet laten blowen. Je moet zo'n dingen ook niet vrijwillig laten doen. Want mensen die wel voor onderzoek elke dag willen blowen willen dus al blowen. Je moet dus mensen verbieden te blowen en andere mensen verplichten te laten blowen. En dat moet dan bij willekeurige mensen. Anders kan zo'n onderzoek nooit betrouwbaar zijn. Hopelijk is dit te snappen. |
Citaat:
Je zou t permanente schade kunnen noemen dat ze een gat in hun herinneringen hebben, maar dan kun ook zeggen dat slapen permanente schade oplevert omdat je van dat gedeelte nogal weinig weet. En een verdoving, omdat je niet weet hoe t gevoeld heeft. Vergrote kans op depressies en schizofrenie geld waarschijnlijk alleen voor hen die er al aanleg voor hebben, en is dus niet algemeen. |
Citaat:
|
tis alleen schadelijk door de rook die in je longen komt.
Ik smook best hardcore al 9 maand lang ofzo, kben echt altijd knetter van de wereld. Het bevalt me wel, deze wereld is iig leuker dan de normale saaie wereld. :S |
Drugs = drugs :rolleyes:
Nooit aan beginnen! :D |
Citaat:
Ik doe geen drugs (ik drink niet en rook niet, enz) Ik blow alleen :) [EDIT: Tabak is ook een drug, en dat doe ik ook niet :) (dus alleen bongz en vapo'z en blunts :D)] |
Citaat:
Nergens voor nodig toch...... :) |
Citaat:
|
Citaat:
ROKEN IS SLECHT VOOR JE! GA JE DOOD AAN! na, vooral daarom dus... en tabak is smerig! en waarom zou je roken? blowen doe ik omdat ik high er van wordt :) |
Citaat:
|
Citaat:
hele daag sloom? nee, als je maar mate houd en NIET MET TABAK DOET! :P |
Citaat:
|
Citaat:
En idd, tabak maakt je niet sloom, maar dat zei ik ook niet :) Het mengsel Tabak en Wiet maakt je sloom. Even tussendoor: Wiet verwijd je bloedvaten, dus meer bloedstroom en tabak vernauwd je bloedvaten. Dat is een tegenwerkende werking... En van wiet kan je ook behoorlijk hyper worden maar ook idd sloom... Maar niet de volgende dag... En dan hangt het er ook nog van af wat soort wiet je rookt :) |
Citaat:
Wat is er zo leuk aan om 'high' te zijn.... Nooit geprobeerd, maar goed, ga ik niet doen ook.... :) Ken je niet CHILL zijn zonder die troep...... Alleen die geur al.... :rolleyes: |
Citaat:
En wat er zo leuk aan is? je voelt je zo vaagh, alles wordt intenser, je gevoelens, de muziek. Je bent vrolijk en hebt gesprekken over de meest vaaghe dingen. :) Meer weten? Kom Langs of vraag de gratis brochure aan :) |
Citaat:
Ik voel me zo ook wel chill.... bijna altijd :) En als ik dat niet ben..... pech, ik ga daar geen wiet voor gebruiken.... Heb er ook echt geen behoefte aan :) En over gevoelens, muziek, vrolijk en vage gesprekken gesproken..., ken je dat niet hebben zonder te BLOWEN? |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb het nu PUUR over BLOWEN........ :) |
Citaat:
|
wiet is niet goed voor je harses... maar pas na lange tijd ( lees jaren) is het merkbaar
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je niet eens ken LEVEN zonder wiet and other stuff like that.... ben je toch behoorlijk zielig bezig...... kom je denk niet ver mee... |
Citaat:
|
Citaat:
kwee nie van wie ik het heb... maar ik heb veel gelezen, overal, over wiet. En het is echt zo, net zoals alcohol (denk ik?) dat verwijd ook je bloedvaten en wiet verwijd niet je bloed vaten als je het met tabak doet (naja, of je draait een joint met veel meer wiet dan tabak :D) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
nee niet dat ik je wil stimuleren om te beginnen maar zolang je niet weet wat high zijn is hoef je ook niet te doen alsof het niet leuk is want dat weet je niet. Citaat:
is dat een reden om ook werkelijk nooit uit te gaan? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
en ik noem mensen echt geen loser omdat ze weigeren aan drugs te beginnen. mag je helemaal zelf weten. maar niet voor mij gaan bepalen dat ik er vanaf moet blijven. Citaat:
maar wat mij opvalt is dat mensen over blowen denken als een vorm van lol hebben die heel anders is als bv. naar een feest gaan of TV kijken, terwijl het eigenlijk hetzelfde is. mensen zeggen kun je geen lol hebben zonder te blowen? dan kan ik net zo goed zeggen kun je geen lol hebben zonder meteen uit te gaan? kun je geen lol hebben zonder die computer? kun je geen lol hebben zonder je vriend(inn)en? waarom als die dingen wel maar blowen niet? |
Citaat:
|
Citaat:
En anders: noem es iemand die is doodgegaan aan blowen? :) |
Citaat:
|
Citaat:
En zeg dan wie er dood gegaan is aan blowen? En daarmee niet aan het gevolg van de tabak in de joint :) Maar een pure waterpijp ofzow :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
ik ben het totaal met je eens dat dit slecht is. Citaat:
Citaat:
ik moet zeggen dat het 2 jaar geleden toen ik begon veel prettiger was dan nu. Citaat:
Citaat:
Citaat:
en dan nog, wat maakt Drugs zo verschillend van een computer dat het niet te vergelijken is? beide andere manieren van lol hebben, beide geestelijk verslavend. :) |
Citaat:
Je begon iig niet op je 13e ofzo... dat gaat te ver (n) Citaat:
|
Citaat:
nu begin je eraan te wennen en weet je hoe het voelt. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Wiet verminderd de concentratie.
Maar ik zie meer voordelen dan nadelen. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:54. |