Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   pillen en alcohol (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=345029)

gothicje 17-01-2003 16:49

pillen en alcohol

heej
ik vroeg me af wat de bijwerkingen zouden kunnen zijn wanneer je pillen slikt en ook alcohol drinkt...
en dan bedoel ik wel anti depressiva pillen... op de verpakking staat ook pas op met alcohol gebruik....
ik heb vanavond een feest vandaar
als het onzinnig is haal je het maar weg
alvast thx
liefs me

Quiana 17-01-2003 16:52

Volgens mij had dat iets met de
maag en met de werking te maken..
Hangt af van welke pillen je hebt..
Maar als je een beetje voorzichtig
doet, kan het volgens mij wel..
(maar zoek het liever goed uit,
het is lang geleden dat
ik die pillen gebruikte,
weet het dus niet meer zeker)

gothicje 17-01-2003 16:58

Citaat:

Betamethason schreef:
Volgens mij had dat iets met de
maag en met de werking te maken..
Hangt af van welke pillen je hebt..
Maar als je een beetje voorzichtig
doet, kan het volgens mij wel..
(maar zoek het liever goed uit,
het is lang geleden dat
ik die pillen gebruikte,
weet het dus niet meer zeker)

hum het zijn MP-AMITRIPY pillen
kweet niet of je ze ken...
mijn neuroloog heeft ze voorgeschreven voor mijn hoofdpijn...
en ik slik ze nog niet zo lang en mijn lichaam moet er nog aan wennen (is ook wel te merken ook), ik weet niet of dat wat uit maakt...
thx

gothicje 17-01-2003 17:07

Citaat:

bloempjuh schreef:
Gothicje, is dat hetzelfde als Amytriptiline? Of zoiets dan ;) Want dat heb ik tegen spierverkrampingen geslikt en daar mocht ik officieel geen alcohol bij, maar van 1 of 2 glaasjes heb ik niks gemerkt. Meer heb ik toen toch maar niet geprobeerd, je weet natuurlijk nooit hoe het een dag daarna zit.
het zijn de zelfde pillen, ik had de afkorting opgeschreven (ongemerkt gedaan)
hum 1 of 2 glaasje kan dus wel, maar maakt het uit als je net begonnen ben met de pillen of niet, want ik heb al wel wat bijwerkingen van die pillen, buikpijn en heel moe (weet niet zeker of ze door die pillen komen)

C'est moi 17-01-2003 17:07

1 a 2 glaasjes moet kunnen maar niet meer want dan word je ziek en dan doe je het wel nooit meer.(spreek uit ervaring) ik slikte seroxat.

groetjes chretienne

gothicje 17-01-2003 17:10

Citaat:

chretienne schreef:
1 a 2 glaasjes moet kunnen maar niet meer want dan word je ziek en dan doe je het wel nooit meer.(spreek uit ervaring) ik slikte seroxat.

groetjes chretienne

hum spreek je dan over 2 biertjes of over wat sterkere drank zoals smirnoff bessen pasoa...
ik slik de pillen gelukkig in een mindere maten (omdat het voor mijn hoofdpijn is) dan bij seroxat (die slikt mijn zus)

framboosje 19-01-2003 19:04

euhm, nou ja, misschien een beetje te laat (het feestje is denk ik wel al afgelopen), maar in ieder geval... ik heb ook es anti-depressiva genomen (die'k van een vriendin gekregen had, maar et was wel degelijk antidepressiva) en daarna hebben we eigenlijk alletwee (3 glaasjes of zo) gedronken en euh, we zijn alletwee in het ziekenhuis beland en hebben een maagspoeling gehad, so... ik zou héél erg goed uitkijken!

Blenderhead 21-01-2003 19:58

Citaat:

gothicje schreef:
hum spreek je dan over 2 biertjes of over wat sterkere drank zoals smirnoff bessen pasoa...
ik slik de pillen gelukkig in een mindere maten (omdat het voor mijn hoofdpijn is) dan bij seroxat (die slikt mijn zus)

als je standaard glazen gebruikt zit er in elk glas evenveel alcohol.

maar ehm... vooralsnog... als je je eigen grenzen niet kent... wees voorzichtig....

Lentekriebel 21-01-2003 20:38

ik slik anti-depressiva en ik hb er niet zo veel last van, behalve dat ik iets sneller dronken ben (na 4 glaasjes). maar een vriendin van me slikt prozac en is na 1 glaasje al aangeschoten/dronken. het hangt ook heel erg van de persoon af....
mja, beetje laat. hoe is het gegaan?

gothicje 23-01-2003 16:22

Citaat:

me blackrose schreef:
ik slik anti-depressiva en ik hb er niet zo veel last van, behalve dat ik iets sneller dronken ben (na 4 glaasjes). maar een vriendin van me slikt prozac en is na 1 glaasje al aangeschoten/dronken. het hangt ook heel erg van de persoon af....
mja, beetje laat. hoe is het gegaan?

heej, nou ik had toch maar het zekere voor het onzekere genomen en niks gedronken
ik wilde de gok niet wagen, ik weet van mezelf dat als ik eenmaal de smaak te pakken heb dat ik moeilijk te stoppen ben (heb ik in alles) kortom het is okeej gegaan, en het feest was nog wel leuk ook eigenlijk, hihi
thx

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.