![]() |
de computer gaat alsmaar langzamer werken
Ik heb een probleem en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Mijn pc is op het moment steeds langzamer aan het worden. Als je bijvoorbeeld een printje maakt duurt het 5 a 10 minuten voor deze uit de printer komt rollen. Het opstarten van outlook (en alle andere programma's) duurt ook steeds langzamer. Voorheen was dit niet zo, en na de pc te hebben gedefragmenteerd is er niets veranderd. Op de pc staat windows zp proffesional. Is er iemand die hier een oplossing voor heeft? En ja, ik zou meer geduld kunnen kweken maar dat gaat niet lukken. p.s. ik ben niet super computerslim, dus gooi aub niet met al te veel moeilijke termen in je antwoorden. :) |
Staan er rechtsonderaan in je beeld veel pictogrammen (plaatjes)? (Bij de klok).
Druk anders eens op: CTRL+ALT+DEL en vertel eens wat er staat bij "TAKEN". :) |
Citaat:
na op CTRL+ALT+DEL te hebben gedrukt, heb ik geen taken, maar wel processen, ik hoop dat je die bedoelt. Daar staat wel een heel rijtje processen, maar de meeste (bijna allemaal) staan op nul (in het rijtje met CPU) Kan het daar aan liggen? |
Citaat:
Citaat:
|
Heb je een virus? Die vertragen je computer meestal behoorlijk na een tijdje. Draai je een virusscanner?
|
Als die pictogrammen een aantal weken geleden al stonden en nu nog steeds maakt dat niet uit. Daardoor word je computer niet trager. Dat dat dus geen goed teken is is beetje onzin. Er zijn gewoon veel programma's die blijven draaien in je systemtray.
Als defragmenteren ook niet geholpen heeft weet ik het ook niet. Inderdaad zou het een virus kunnen zijn die zorgen namelijk er voor dat je computer ook gewoon supertraag gaat lopen. Virusscanner erop zitten? Zo ja check ff op virussen. Btw kan je alle onnodige programma's verwijderen in je control pannel. start -> settings -> configuratiescherm -> software. |
Ik heb 2 virusscanners en die hebben niets gevonden.
Die 2 zijn Norton anti-virus en Trojan horse scanner. Lijkit me toch dat die dan wel iets zouden hebben gevonden. |
Citaat:
|
Citaat:
Wordt je pc daar dan langzamer van? |
Citaat:
Dat proces gebruikt dan 95% van je totale processorcapaciteit, dus wordt de pc langzamer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Iets meer geheugen in je pc (stel je hebt 32 dat zou ik toch eens upgraden naar 128mb :o ) en een schone Windows-installatie doet ook al wonderen. Je begint weer met een schone lei..
|
Citaat:
|
wat uninstalleren (hielp bij mij bijzonder goed!)
meer vrije schijfruimte ram checken register cleanen evt. format & reinstall |
Ik heb het probleem inmiddels opgelost.
Dat proces waar het om ging (evntsvc.exe) heb ik uitgezet en voila! de pc liep weer op volle snelheid :) Bedankt voor jullie hulp! |
Citaat:
als iets geen CPU gebruyikt maar wel in je sysmtemtrauyu staat vertraagt hij wel je pc aangezien je geheugen al gebruikt is en hij daarom moet swappen (technisch verhaal als je het niet snapt bovenstaande overslaan, ff voor info van al die n00bs) kortom zorg ervoor dat all1 je muis, monitor, virusscanner en firewall draaien alles wat verder nog rechtsonderin opstart kost geheugen en dus snelheid dat kan je meestal in eigenschappen uitzetten of in run/uitvoeren msconfig typen en zorgen dal all1 benodigde dingen opstarten daarnaast moet je eens kijken ofdat je norton op all1 controleren van inkomende data kan zetten en niet een check bij elke opstart van een prog op deze manier word je pc nog sneller helemaal als je met system mechanic je registry opruimt |
dat probleem had ik ook,... opstarten duurt steeds langer etc etc. Een keer in de zoveel tijd is een format ook niet slecht? (lees wissen)
Gr Pat |
formatteer je pc en installleer win xp opnieuw
installeer norton ghost en maak een image van je systeem als je pc ooit weer traag wordt blaas je gewoon een image terug op je pc (wel niet vergeten backups te maken van je docs etc.) :) |
wrom post er niemand : kijk ff op start-->uitvoeren-->msconfig-->opstarten
en zet wat uit? iedereen gelijk lullen over formateren ensow.. :rolleyes: |
Citaat:
niet iedereen is zo slim als jou :rolleyes: |
Citaat:
maar dat is toch het eerste waar je kijkt? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:45. |