Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Grafische Rekenmachine... PROBLEEM (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=346888)

meismyself 19-01-2003 14:08

Grafische Rekenmachine... PROBLEEM

Ik ben niet technisch, snap dat dikke boek wat ik erbij gekregen heb niet... En nu doet hij het dus niet goed... Als ik een grafiek wil plotten op mijn GR (Texas instruments TI-83) dan krijg ik een foutmelding ---->ERR: INVALID DIM
1:Quit
Op die manier heb ik nu dus even nix aan mijn rekenmachine! Wie kan me asjeblieft helpen??

Ps. iK weet niet of dit wel het goede forum is eigenlijk, maar anders wordt hij vast wel verplaatst!

oneMen 19-01-2003 14:24

Er is iets mis met je formule, check die maar ff..

Thomas 19-01-2003 14:35

Citaat:

M n M schreef:
Er is iets mis met je formule, check die maar ff..

meismyself 19-01-2003 14:53

Het ligt niet aan de formule, want elke mogelijke formule die ik invoer geeft een error...

S|E|B 19-01-2003 15:16

probeer em eens te resetten:

MODE -> ALPHA -> S -> ENTER

je schermpje begint een beetje te knipperen etc en hij is gereset

btw niet doen als er belangrijke programma's etc opstaan!

m00se 19-01-2003 15:17

Citaat:

meismyself schreef:
Ik ben niet technisch, snap dat dikke boek wat ik erbij gekregen heb niet... En nu doet hij het dus niet goed... Als ik een grafiek wil plotten op mijn GR (Texas instruments TI-83) dan krijg ik een foutmelding ---->ERR: INVALID DIM
1:Quit
Op die manier heb ik nu dus even nix aan mijn rekenmachine! Wie kan me asjeblieft helpen??

Ps. iK weet niet of dit wel het goede forum is eigenlijk, maar anders wordt hij vast wel verplaatst!

In appendix B van dat dikke boek staat een overzicht van de verschillende foutmeldingen.

INVALID DIM:
[list=1][*]U hebt dimensies voor een argument opgegeven die voor deze bewerking niet geldig zijn.[*]U hebt de dimensie van een lijst niet opgegeven als een geheel getal tussen 1 en 999.[*]U hebt de dimensie van een matrix niet opgegeven als een geheel getal tussen 1 en 99.[*]U kunt alleen vierkante matrices inverteren.[/list=1]

Vermits 2,3 en 4 niets met grafieken te maken hebben zal het wel aan het eerste liggen zeker.

meismyself 19-01-2003 15:29

Dat had ik ook al gezien... dat uit boek... maar dat snap ik dus niet! wie weet wat met nr. 1 moet?

DaKonium 19-01-2003 15:34

het begint met w en eindigd op iskundeleraar.

meismyself 19-01-2003 15:58

het begint met de s en het eindigd op ukkel... Die man kan helemaal nix... ook niet met een rekenmachine omgaan... en helemaal geen grafische rekenmachine... en ten tweede heb ik zo ongeveer ruzie met die man, dus ik denk niet dat hij mij gaat helpen!! maar dat is dan weer mijn eigen schuld... :S

TIGEK 19-01-2003 17:13

Oke laten we nu even serieus doen. ik heb mijn"bijbel" even niet bij de hand maar ik kijk als ik er bij kan. Maar nu even ter zake. Met alleen een probleem kunnen we niet veel omdat er zoveel verschillende opties zijn. Post je formule even die je wou ploten dan kan ik in ieder geval wat verder. ;)

meismyself 19-01-2003 18:09

Het maakt nix uit welke formule ik intyp, niks werkt... Of het nou een sinusfunctie moet worden of gewoon een parabool, hij weigert... en geeft error! *nog even en ik ga dat ding uit het raam flikkeren*

martijn1985 19-01-2003 18:16

druk op knop 'mode' en zorg dat alles uiterst rechts staat.
Hetzelfde voor Format (2nd-zoom)
Druk op Zoom-Zstandard (optie 6 van het zoom menu)

en kijk dan nog eens...

meismyself 19-01-2003 18:25

heb ik al gedaan... helpt niet

cartman666 19-01-2003 18:50

Citaat:

S|E|B schreef:
probeer em eens te resetten:

MODE -> ALPHA -> S -> ENTER

je schermpje begint een beetje te knipperen etc en hij is gereset

btw niet doen als er belangrijke programma's etc opstaan!

dit wil nog wel eens werken ja!

BTL_BTR 19-01-2003 19:05

Kijk eens of je geen plot aan hebt van een lijst

2nd - stat plot

kijken of er 1 op on staat, misschien zit daar de fout

VEGET@ 19-01-2003 21:20

Kun je je forumle dan gewoon ff geven die je wilt plotten?

Atje85 19-01-2003 23:57

alle batterijen eruit gooien en dan er weer in doen.

TIGEK 20-01-2003 06:06

Wat ook wilt helpen 2nd Mem clear Memory (5) en Clear Memory en YES. Nu wis je alle gegevens als dit niet help eet ik mijn schoen op (Niet echt hoor

meismyself 20-01-2003 15:36

Citaat:

BTL_BTR schreef:
Kijk eens of je geen plot aan hebt van een lijst

2nd - stat plot

kijken of er 1 op on staat, misschien zit daar de fout

YESYESYES :D:D
Jij bent echt geweldig... dat het toch zo simpel kan zijn... ik kan je wel zoenen haha!! ik ben gewoon te dom voor zown rekenmachine denk ik!! maar iig bedankt :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:49.