![]() |
oud gedicht terug gevonden
dit gedicht schreef ik 4 jaar geleden ofzo, nadat er achter elkaar 3 familieleden overleden. kwam het vandaag opeens weer tegen:
bij het leven hoort de dood Zwijgend kijkt hij op ons neer onheilspellend groot hij wacht rustig af neemt je weg uit het leven en begeleid je naar je graf machteloos kijken nabestaanden toe hoe een vriend hen verlaat hij kijkt nog één keer om voor hij ons voorgoed verlaat maar is de dood altijd het einde of juist een begin van alle pijn bevrijd bij het leven hoort de dood zwijgend kijkt hij op ons neer onontkoombaar, groot machteloos kijken nabestaanden toe hoe een vriend hen verlaat afscheid neemt en naar de verlossing gaat in mijn hart gevoel van pijn machteloze woede en verdriet waarom moest het juist deze vriend zijn bij het leven hoort de dood zwijgend kijkt hij op ons neer mijn verdriet is groot hij neemt afscheid van het leven staat aan een nieuw begin voor mij slechts de herinnering pijn in mijn hart woede in mijn hoofd kwaad op de wereld ik had in beterschap geloofd *** er zit weinig logica in het aantal regels etc, maar toen ik het teruglas herkende ik gelijk weer dat gevoel dat ik vergeten was... |
ik vind het (y)
soms lijkt het alsof er twee gedichten door elkaar lopen,maar dat vind ik niet storend xx |
Ik vind em wel goed eigenlijk,
het metrum is over het algemeen wel strak, alleen het rijmen vind ik niet heel geslaagd omdat ik daar niet zo van houd, maar het is zeker niet storend. Jouzelf vind ik wel erg lief, trouwens. (Y) BTW: Het is begeleidt, strofe 2. ;) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wow..., ik vind um erg mooi !!! :)
|
Citaat: