![]() |
Gangs of New York
Gister heb ik een hele mooie film in de bioscoop gezien en wel Gangs of New York. Mooi goed verhaal, prachtige film alleen een aantal dingen aan het einden die niet kloppen (althans niet uitgelegd worden en eigenlijk niks met het hoofdverhaal te maken). Het schijnt het levenswerk van de regisseur te zijn en dat valt er ook aan af te zien na iets meer dan drie uur (en pijnlijke billen) ga je met een goed gevoel de film uit. Hoewel ik mn vraagtekens blijf zetten bij het laatste gedeelte (kwas niet de enige die dit vond)
Nou mensen wat vonden jullie nou van deze film met Leonardo Dicaprio en Cameron Diaz, die laten zien dat ze echt kunnen acteren? |
Vond 'm zwak voor een 'meesterwerk'. Mooi geregisseerde film, goed acteerwerk, maar een matig verhaal. Het zwakke liefdesverhaal moest er weer 's in en doet bijna denken aan Episode II praktijken. Bepaalde plotpunten waren wel erg voorspelbaar; het verraad van z'n 'vriend' bijvoorbeeld, ook de aanleiding d'r van.
Ook enorm eendimensionale karakters naast de hoofdpersonen; iedereen die eerst 'goed' was is nu 'slecht', en andersom voor een bepaald personage, hoppakee. Diaz deed het 'ok', maar ik 't ligt eerder aan het script dat haar personage niet zo boeiend is. Acteren kan ze wel. Daniel Day Lewis was erg goed, lekker over the top. DiCaprio was ook best goed, niet echt iets op aan te merken. |
Nog niet gezien, maar ben het zeker van plan:) zeer benieuwd.
|
ik vond et een goeie film en zeker de moeite waard. alleen het einde vond ik vreemd, dat viel een beetje tegen
|
Daniel Day-Lewis schijnt fantastisch te spelen, en DiCaprio schijnt volledig mis-cast te zijn, en heeft weer praatjes gehad, waardoor de film minder goed is als hij had kunnen zijn
|
Citaat:
|
mooie film ik had hem gezien in de sneak preview.
wel lang 3 uur. |
Citaat:
BTW, DiCaprio wilde het script veranderen, omdat zijn rol te klein was, dus dat heeft wel met hem te maken |
vooroordeel: di caprio kan niet acteren
ik ben anti-caprio, hij is gewoon op de verkeerde manier beroemd geworden *huivert bij gedachte aan titanic* zo inhoudloos |
Citaat:
Met overdramatische regiewerk bedoelde ik bepaalde 'scenes' met 'zielige' immigranten...oh oh...wat zielig....:rolleyes: m.a.w, nogal erg flauw sympathie opwekken, erg zwak. |
ik wil em heel graag zien :P
|
persoonlijk,,,...........
lijkt het me weer een stukje opgeklopte amerikaanse geschiedenis met weer een standaart love-story er in kiepert. Sorry, ik heb pearl harbour al gezien :) |
Scorsese's laatste film BRINGING OUT THE DEAD vond ik nogal langdradig.
Ben wel benieuwd naar GONY. |
die film wil ik dus ook zien...ik weet echt al een paar jaar dat ie komt dus ik zit er al een tijd op te wachten... :o (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk niet dat veel mensen zich aan hem zullen storen in deze film, hij doet 't prima. Citaat:
Ik had ook een beetje m'n twijfels over Gangs of New York, maar de film stelde niet teleur. Het is geen meesterwerk, maar zeker de moeite waard. Uitstekend acteerwerk (Day-Lewis toont aan dat over-acting niet storend hoeft te zijn), sterke regie en prachtige locaties. Het plot is niet echt origineel, maar de periode waarin de film zich afspeelt is politiek gezien erg interessant en Scorsese weet het ondanks de compliceerde situatie begrijpelijk te houden. |
Citaat:
|
Lijkt mij inderdaad ook een heel interessante film.
|
Af en toe raakte Scorcese mij kwijt, want had hij bijbedoelingen met dit verhaal? Wou hij nog iets meer vertellen dan dat Amerika in de straten werd geboren en dat daar veel immigranten bloed voor moest vloeien?
Dat gevoel kreeg ik. De film was oké. Had zijn problemen. |
Citaat:
2. *kuch* ik vind pearl harbor dus absoluut geen platte film...hij zal denk ik voor sommige mensen (en dan vooral jongens) tegen vallen omdat het grootste deel om de romance tussen rafe/danny en evelyn draait...maar daarvan afgezien, vind ik het ook een goeie film! |
Citaat:
|
Wauw wat een film :cool:
Geweldige muziek erbij trouwens...vooral tijdens het openingsgevecht :) |
Citaat:
|
Ik wil hem heel graag zien :)
|
Ik vond het een vermakelijke film, laat ik het zo zeggen. Ik heb hm gezien vond hm leuk maar meer niet. Hij was niet echt pakkend..., ik had er geen gevoelens bij.
|
lijkt me an sich wel doop, maar ik haat t dat er weer zo'n liefdes drama (twee rivalen, een vrouw) in zit, althans zo komt het heel erg naar voren in het voorfilmpje, valt dit wel mee in de film???oftewel: moet ik er naar toe?
|
Ik denk dat ik hem nog wel ga zien ooit, al is het alleen maar omdat Cameron Diaz erin speelt :)
|
Citaat:
|
Citaat:
owwww sorry dat ik mijn mening geef...ik dacht dat forums daarvoor bestaan...heb ik zeker verkeerd begrepen dan.. zielig! |
Citaat:
Legatus heeft een andere kijk op wat een goeie film is, bij mij is dat gewoon als ik de hele tijd geboeid heb gekeken...en of er nou dingen in zitten die niet kloppen of 'niet mooi zijn' qua camerawerk of script of montagewerk of ga zo maar door, dan zal dat me echt totaal niet boeien...als ik een leuke tijd heb gehad en me niet verveeld heb, vind ik het een goeie film. |
Citaat:
|
Ik vond die scène om dat konijntje wel grappig :D Iedereen in de zaal zat ineens ademstil te kijken... begint ie opeens te lachen. Haha dat was wel komisch :cool:
|
Citaat:
|
het eind sucks
|
btw, wie zag Scorsese in de film rondhuppelen, met gruwelijke bakkebaarden?
|
Citaat:
Jij hebt genoten. Wees blij. Maar ik snap niet waar je over zeurt als ik mijn mening niet mag geven, ook al ben je het daar niet mee eens. Ik ben het tenslotte ook absoluut niet met jouw eens. |
is dit geen verkankerde gebite remake van west side story toevallig?
|
Heb um gister in mn dvdspeler (svcd met nl subs) gezien en vond ut echt een hele goede film. Het acteerwerk vond ik wel goed en op openingsgevecht is mooi gedaan.
|
Wil deze film echt graag nog zien! Waarschijnlijk volgende week.. Ben benieuwd!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Heb hem vandaag gezien.
Vond hem best wel overweldigend Je merkt wel een beetje dat Scorcese verplicht werd om de film met een half uur - uur in te korten. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vond het een erg goede film, wel enigszins heftig(wat een tijd!ben blij dat ik in 2003 leef) en ook enigszins lang..maar daniel day lewis was idd erg goed, dat accent van hem, geweldig:P leonardo was gewoon ook goed:) en diaz viel mij ook wel mee... de muziek in het openingsgevecht was idd erg gaaf! sommige stukjes begreep ik niet helemaal...zoals bv waarom the butcher amsterdam niet gewoon vermoorde toen in het theater..opeens schakelde ze over dat hij in een grot lag met jenny... |
Citaat:
|
heb um op dvd besteld, zal eens zien wat het is..
|
heb hem hier een tijdje geleden in de sneak gezien
settings waren wel indrukwekkend, ook het acteerwerk van Day-Lewis vond ik goed, dat van DiCaprio was wel stukken minder. Maar ik vond het verhaal eigenlijk nie bijzonder, veel te langdradig en het einde was echt belachelijk voorspelbaar. zeker niet het meesterwerk waar men over praat, in mijn ogen... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25. |