![]() |
hoe breng je origineel een gedicht op papier?
het mag ook een maquette zijn, of een poster, een collage, ... eender wat! maar ik heb echt geen idee hoe ik het moet doen! (is een opracht voor school btw)
|
ach, en ik zal mss ineens maar het gedicht typen waarover het gaat ook. alle opmerkingen zijn zeer welkom want ik heb het gevoel dat er nog iets aan ontbreekt en fout zit! ik heb het geschreven vlak nadat een goede vriendin van me stierf...
als de stilte om me heen slaat zie ik haar staan een blik, starend in het niets gesnik verbreekt de stilte mijn adem stokt in mijn keel mijn hart stopt met slaan aanvaarden wil ik het niet vervloekt zij het leven ik zie hen naar buiten komen tranen in de ogen we omarmen elkaar in mirakels geloof ik niet meer |
niemand?
|
Ik heb een aantal jaar geleden bij mijn eindexamen tekenen een
gedicht verwerkt in een hele schildering. Belangrijk is dan wel dat je er op let dat de tekst van je gedicht je schildering niet verstoord, het moet dan echt een geheel zijn. Dat is best lastig, en je moet kunnen schilderen natuurlijk :) Het gedicht heeft trouwens wel een mooie boodschap. |
Citaat:
|
'k vind het een mooi gedicht...
Ik heb vorig jaar ook een tekening gemaakt bij een gedicht, gewoon een tekening gemaakt en het gedicht er op geprint (dat 'moest' ook bij ons). Een collage is niet zo heel moeilijk, je moet alleen mooie plaatjes ed hebben... Misschien kan je iets doen met een hart of mensen die elkaar (of een hart) omarmen...? 'k weet het ook niet... |
Citaat:
|
Ik heb weleens het idee gehad
om een gedicht voor mijn vader te schrijven [voor vaderdag of zijn verjaardag] en dat dan in klei te schrijven zeg maar dat je een soort tegel hebt met een gedicht erin zo kun je dat ook met hout doen ingraferen in een ijzeren plaat noem maar op en is denk ik ook wel te doen als je niet creatief bent [ik ben wel creatief, zolang t maar nergens op hoeft te lijken;p] succes liefs |
Citaat:
|
ik snap wat je bedoeld
en dat was inderdaad niet mijn bedoeling ik bedoel echt een soort dakpan:p |
hmm, ik denk toch ook gelijk aan iets met tekenen oid; iets abstracts/ expressionistisch met ecoline of waterverf, zoiets... vind dat je daarmee heel goed emotie uit kunt drukken...
en anders iets met muziek? muziekstuk erbij zoeken, of als je dat kunt zelf iets maken, zoiets > muziek zegt ook altijd erg veel vind ik. (zou dan wel muziek zonder tekst doen, maar dat is denk ik vrij logisch > ik dacht aan piano of strijkers) vind ut een Heel Mooi Gedicht btw, vooral de eerste strofe en de laatste regel van de laatste strofe... :) |
Citaat:
moet ik alleen zien dat het leesbaar blijft |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49. |