![]() |
haat & liefde
Ik hou van jou,
Ik kus je, Ik trouw met jou, Ik mis je. Ik ken je niet, Ik zie je, Ik praat met je, Ik ken je. Ik mag jou niet, Ik haat je, Ik zie jou niet, Ik schop je. *** Liefde is een vreemd geluk, van pijn en toch weer vreugde, Voor mij en jij kan 't niet meer stuk, Liefde lijdt een pijnlijk leven. Vreemden zijn een raar soort mensen, totdat jij ze eind'lijk kent, Mogen mensen jou niet bestemp'len Zorg dan dat jij mensen kent. Haat dat mag je 't best niet voelen, menig mens doet 't wel, soms dan kun je 't beste kletsen, rinkel dan eens aan z'n bel. beide dus een haat/liefde gedicht. wacht op meningen!!! |
In het 1e gedicht komt het "tegenstrijdige gevoel" wel mooi naar voren, t spreekt me verder niet zo aan, qua verwoording.(erg direct geschreven)
1e strofe 2e woord van de 1e zin en 1e strofe 2e woord van de 3e zin, rijmen wat, was leuk geweest als je daar mee was doorgegaan... 2e gedicht: Beetje een vreemde ritme en rijm. Is jammer. De verwoording heeft wel wat, maar tis ook weer iets te onsamenhangend naar mijn gevoel. Beetje gedwongen rijm lijkt het soms. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15. |