![]() |
Kamer gezelliger maken
Hoe zorg je ervoor dat je nieuwe, nu nog kale, kamer gezelliger wordt, zonder dat het te truttig of een vrouwenkamer wordt?
Wat voor (serieuze) dingen kan je doen met verf en behang op je kamer? Wat voor soort assecoires kan je kopen? |
diepe, warme kleuren
sfeerlicht |
ik hbe laatst de muren behangen met posters....ze kwamen op me af...planken/kasten tegen de muur waar je zaken als boeken op kan zetten...
|
veel kleur en donker hout... gordijnen in dezelfde kleur als bed of bank of muur... dan wordt het meer een eenheid en dus ook mooier,,, sfeerlichtjes (lavalampen of kaarsjes) werken ook altijd...
posters maken je kamer eerder druk en benauwd dan gezeelig... tenzij ze weer in kleuern zijn die terugkomen in je gordijnen etc. ik zou vooral voor rood en fuchsia gaan.. misschien paars en als je daar niet van houdt voor geel of groen... geen blauw... dat maakt het heel steriel (net een ziekenhuis) let op assesoires: witte kastjes met rooie deurknopjes ofzow |
Citaat:
|
Citaat:
idd *knuffewl* |
Citaat:
|
Wit met lichtblauw, met zilverkleurige accesoires zoals lampen enzo. En aan de muur grote posters (waar je maar van houdt).
Vind ik altijd mooi |
legernet aan het plafond!
|
donkere tinten, veel kussens, wierook, fluweel spul, kleine dingetjes.. posters zorgen alleen voor meer chaos dus overdrijf niet.. kaarsjes, gedimd licht.. en wat pixie zei ben ik het wel mee eens verder :)
|
oh of een klamboe natuurlijk!
|
In een grote kamer zijn posters wel heel tof! Dan lijkt het niet zo krap en kan je het mooi verdelen...
Ik ben pro-poster :D |
Citaat:
|
een dun kleed of net aan het plafond doet wonderen
veel kleuren in de trend van rood en geel houten meubels, en donker is inderdaad nog sfeervoller niet 1 groot lichtbron maar meerdere lichte spotjes en géén posters :) :) |
posters vind ik helemaal niets, tenzij het een mooie is die ingelijst is ofzo. Mensen proberen gezelligheid altijd ik kleine dingen te zoeken maar dat maakt juist een rotzooitje. Houd het vrij strak, alle nutteloze troep als knuffeltjes enzo eruit.(of onder je bed). Ik hou vooral van grootse gebaren, verf een muur rood (warmrood is echt heel mooi) zorg voor mooie dikke en vooral lange gordijnen van mooie rijke stof. Zorg dat je ergens kunt zitten, zorg dat je geen bert&ernie overtrek op je bed hebt maar een mooie. Kussens zijn wel goede assecoires, veel kussens, je muur en gordijnen ed zijn effen dus kussens mogen mooie rijke prints hebben. Oh en zorg dat je geen witte kast hebt maar een mooie houten en dat niet alles om de tv draait, die moet niet te opvallend zijn. Ander idee, je kunt je tv ook een kleurtje spuiten die bij je kamer past (rood) dan lijkt al minder erg
|
- grolsch vlaggetjes ofzo (tenminste als je van grolsch houd)
- een poster van de voetbalclub waar je een hekel aan heb... daar kan je dan op schieten - foto's - rood geel blauw geverft behang.. das cool :) |
Citaat:
|
ja wel mooi he, zat net ook even te kijken.. toppie hoor (y)
|
Citaat:
Citaat:
Ik heb nou al fans :D:P |
Mijn hele kamer is een bij elkaar geraapt zooitje, een aantal posters van wat bandjes, stapels vol met cd's, overal kaarsen,
2 banken, 2 bedden, bureau met een computer, een ijskast vol bier :D |
Citaat:
Ik ga nog steeds voor doeken, makkelijk en effectief :) |
Citaat:
|
Ik ga binnenkort verhuizen, krijg dat een woonkamer en slaapkamer.. Omdat het niet heel groot is, houden we het licht. Dus witte (maar geen kale) muren. Waarschijnlijk hier en daar een warme 'vlucht' schilderij.. Van Marc Rothco bijvoorbeeld, hebben mooie kleuren en zijn gewoon erg mooi...
Mja, verder natuurlijk wat sfeerlichtjes en boekenkasten.. :) |
Citaat:
-voetbal hou ik niet zo bar van, dus zo'n poster is niks om me kamer -foto's lijken me wle wat om ingelijst op te hangen, mooie sportfoto's ofzo. Citaat:
|
Grand foulards als wandbedekking ophangen.
Dat heb ik in ieder geval gedaan maar dat moest wel want er zat een heel groot gat. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:50. |