Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vrije tijd (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Wielerseizoen 2003 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=349618)

B@RTOLI 21-01-2003 19:24

Wielerseizoen 2003 weer van start!!!

Afgelopen Zondag 19 Januari is het Wielerwegseizoen weer van start gegaan met het Australisch Kampioenschap!!
Vandaag ging al de 1e rittenkoers van start eveneens in Australie met de Tour Down Under.

Uitslag Australisch Kampioenschap:

1.Stuart O'Grady
2.Allan Davis
3.Patrick Jonker
4.Matthew Hayman
5.Scott Davis

Uitslag Rit 1 Tour Down Under

1.Baden Cooke
2.R.McEwen
3.L.Paoloni
4.J.Dean
5.J.Rodriquez
6.S.O'Grady

Is tevens de stand.

De komende week en maand blijft het bij relatief kleinere koersen waarna het echt van start gaat in Maart geloof ik met het Omloop het Volk waarna de rest zich snel weer zal opvolgen.

Veel wielerplezier in 2003 Toegewenst!!!

Dr. Oetker 21-01-2003 20:20

Citaat:

B@RTOLI schreef:
3.Patrick Jonker
4.Matthew Hayman

hayman was toch ook ooit al nederlands kampioen junioren ofzo :confused:

B@RTOLI 21-01-2003 21:55

Citaat:

Dr. Oetker schreef:
hayman was toch ook ooit al nederlands kampioen junioren ofzo :confused:

Ja bij de amateurs was hij het maar ja sinds dat er iets in de regelementen is veranderd is hij weer Australier geworden en heeft die meer kans opslagen om geselecteerd te worden voor het WK.
Geldt ook voor Jonker die heeft ook ooit eens de nederlandse nationaiteit gehad en is weer Aussie.
Ze rijden wel voor nederlandse ploegen.

Jonker voor de Van Hemert Groep ( TT3 )
Hayman voor Rabobank ( TT1 )

B@RTOLI 22-01-2003 11:15

2e rit TDU gewonnen door Sacchi voor McEwen op 14sec en C.Herve.

Dit is tevens ook de stand na rit 2. Jonker werd 16e in de rit en staat 14e algemeen geloof ik en Hoffmann werd 18e en staat 16e algemeen.
Tankink werd 58e en staat ook 58e.

B@RTOLI 22-01-2003 18:01

Ander nieuws:

Pressure continues at Team Coast
Team Coast's payroll woes continue, highlighted by the end of the month deadline set by the team's four Spanish riders to pay disputed back salaries. Lawyers for several riders have begun to make an appearance, visiting the team hotel Tuesday during the first training camp of the season. Swiss rider Alex Zülle, though not threatening any legal action of his own, is himself concerned about the financial situation in Team Coast, noting that "All of the foreign riders are concerned. Now it will probably go before the court."

Meanwhile, l'Equipe reports that Coast management have been in talks with Russian sponsor Itera about a possible deal to reinforce the team's finances. Itera, which has already been linked to a possible team deal with Andrei Tchmil, offered no comment on the situation.

Of te wel de spaanse armada van team coast eist zijn achterstallig loon op van de ploeg omdat ze al een tijdje niet betaald zijn. Anders willen ze de UCI weer inschakelen om het af te handelen.
Nu zeggen ze bij Coast dat ze aan het onderhandelen zijn met een aantal sponsoren o.a Itera waar Tchmil eigenlijk een ploeg mee wou starten maar dat is toen te niet gedaan door de russische maffia.

Wat denken jullie van dit gezeik??

Mr.Oizo 22-01-2003 18:19

Voor mij begint het wielerseizoen pas vanaf Milaan-San Remo!
Ja ja, Ronde van Vlaanderen... Parijs-Roubaix... LBL... de Amstel Gold Race... ook al is het nog een paar maanden hier vandaan, maar ik kijk er nu weer naar uit, de hele zondagmiddag weer gekluisterd achter de TV! :cool:

B@RTOLI 22-01-2003 18:25

Citaat:

Mr.Oizo schreef:
Voor mij begint het wielerseizoen pas vanaf Milaan-San Remo!
Ja ja, Ronde van Vlaanderen... Parijs-Roubaix... LBL... de Amstel Gold Race... ook al is het nog een paar maanden hier vandaan, maar ik kijk er nu weer naar uit, de hele zondagmiddag weer gekluisterd achter de TV! :cool:

Ben ik het wel met je eens begint eigenlijk al met omloop het vol, tirreno adriatico, parijs-nice.
Eigenlijk nog eerder met R/V Middellandse zee.

Maar ja dit is ook leuk om via TT en het net te volgen.

Trouwens wat hele middag aan de buis gekluisterd zijn er zelf naar toe gaan. Ik ga dit jaar naar Ronde van Vlaanderen, Amstel Gold Race, L-B-L, Waalse Pijl ( misschien ), en verder nog een aantal wedstrijden.
En bekijk het me daarna nog eens op TV.

Mr.Oizo 24-01-2003 13:43

Citaat:

B@RTOLI schreef:
Trouwens wat hele middag aan de buis gekluisterd zijn er zelf naar toe gaan. Ik ga dit jaar naar Ronde van Vlaanderen, Amstel Gold Race, L-B-L, Waalse Pijl ( misschien ), en verder nog een aantal wedstrijden.

Kan ook ja, Amstel Gold Race gaat toch door Maastricht daar ga ik ook vaak kijken naar de start :) maar in het echt zie je ze altijd voorbij scheuren en dan zijn ze zo weer weg, op TV kun je alles beter volgen vind ik :) maar het lijkt me ook wel cool om eens op de Muur of in het Foret d'Arenhout te staan, daar scheuren ze nog niet echt. :D

B@RTOLI 24-01-2003 14:27

Citaat:

Mr.Oizo schreef:
Kan ook ja, Amstel Gold Race gaat toch door Maastricht daar ga ik ook vaak kijken naar de start :) maar in het echt zie je ze altijd voorbij scheuren en dan zijn ze zo weer weg, op TV kun je alles beter volgen vind ik :) maar het lijkt me ook wel cool om eens op de Muur of in het Foret d'Arenhout te staan, daar scheuren ze nog niet echt. :D

Op de muur kun je ze nog te voet bijhouden ;)
Dat is echt stijl ben hem zelf al een keer opgefietst net als Alpe D'Huez (TOUR) en de cote de wanne (LBL)

Montoya 24-01-2003 16:18

Ik kijk de echte wedstrijden op tv , ga meestal alleen naar criteriums na de tour met m'n pa , is meestal wel gezellig (y)

B@RTOLI 24-01-2003 17:51

Citaat:

Montoya schreef:
Ik kijk de echte wedstrijden op tv , ga meestal alleen naar criteriums na de tour met m'n pa , is meestal wel gezellig (y)
Oh ja zekers, meestal voor het bier ga je er naar toe zeker ;)
Althans ik kijk naar het criterium en drink bier erbij kan je combineren.

DJ Incompetent 25-01-2003 22:09

:)

B@RTOLI 02-02-2003 16:40

Vandaag won Pagliarini de 3e rit in Langkawi, werd Wellens Wereldkampioen veldrijden , won Galvez de trofeo Mallorca en won onze Nederlander Stefan van Dijk de 3e rit in Qatar

de communiceerbeer 02-02-2003 19:20

nu is het nog niet zo interessant, pas als de WB weer begint enzo :)

B@RTOLI 02-02-2003 19:24

Citaat:

de communiceerbeer schreef:
nu is het nog niet zo interessant, pas als de WB weer begint enzo :)
Jij vind het misschien niet interessant.
Maar ja ok voor de hoofdprijzen begint het eigenlijk pas vanaf R/V Middellandse zee en nog beter gezegd met Omloop het Volk en dag erna Kuurne. Maar ja die wedstrijden zijn er over 3 weken alweer :D

Boogie 03-02-2003 13:57

Wanneer is de Omloop Het Volk??

Gisteren is de Ronde van Mallorca begonnen, dus de serieuze wedstrijden zijn nu ook in Europa van start.

B@RTOLI 03-02-2003 17:13

Citaat:

Boogie schreef:
Wanneer is de Omloop Het Volk??

Gisteren is de Ronde van Mallorca begonnen, dus de serieuze wedstrijden zijn nu ook in Europa van start.

Hier vind je da kalender voor 2003:

http://www.cycling4all.com/r03cal01.htm

Het volk begint op: 1 Maart

de ballonnenman 04-02-2003 17:18

Citaat:

B@RTOLI schreef:
Vandaag won Pagliarini de 3e rit in Langkawi, werd Wellens Wereldkampioen veldrijden , won Galvez de trofeo Mallorca en won onze Nederlander Stefan van Dijk de 3e rit in Qatar
Vandaag heeft Servais Knaven de rit gewonnen (y)

B@RTOLI 04-02-2003 17:21

Citaat:

de ballonnenman schreef:
Vandaag heeft Servais Knaven de rit gewonnen (y)
Ja klopt, loddo won eindklassment.

Trofeo Alcudia: 1e Allan Davis, 2e Zabel, 3e Lowik

Ouverture les Marseillaise: 1e Dierkxssens, 2e Backstedt. 3e Casagranda

Langkawi: Brown won de rit en O'neill leidt klassment.

Nu nog wachten op eerste rabooverwinning ;)

B@RTOLI 06-02-2003 18:06

Wielinga wint vandaag de 5e trofeo in Mallorca.
Planckaert de 2e rit in Besseges
Brown de 7e rit in Langkawi.

1e overwinning Rabo 2003 een feit en het is tevens de 1e profoverwinning voor de ik dacht 24 jarige Wielinga.

B@RTOLI 12-02-2003 16:19

Bram de Groot van Rabobank wint de eerste rit in de Ronde van de Middellandse Zee . Hij versloeg Paolo Bettini in de sprint. Het is tevens ook de stand.

overwinning 2 voor rabobank :)

B@RTOLI 15-02-2003 12:25

Michael Boogerd werd gisteren 3e in de 4e rit met aankomst op de Mont Faron. Moncoutie won de rit.

Bettini leidt nu, De groot staat 7e, Boogerd 9e en Zberg 10e.

Cooke won nog de ochtendrit over 60 km.

Op 1 maart begint het weer echt met het OMLOOP HET VOLK!!! en op 2 Maart Kuurne Brussel Kuurne.

B@RTOLI 16-02-2003 16:22

*Fassa Bortolo wint de laatste rit in Mid.Zee voor Rabobank en
Quick Step. Het was een ploegentijdrit.
Bettini won de ronde.

*Freire won 1e rit in Ronde van Andalusie ( ruta del sol ) voor
zabel. Freire leidt ook.

Boogie 17-02-2003 20:08

En inmiddels heeft Oscar Freire (Rabobank) zijn 2e zege binnen (Ruta del Sol/ Ronde van Andalusië)

B@RTOLI 17-02-2003 20:50

Citaat:

Boogie schreef:
En inmiddels heeft Oscar Freire (Rabobank) zijn 2e zege binnen (Ruta del Sol/ Ronde van Andalusië)
:) , overwinning nm 4 rabo.

B@RTOLI 19-02-2003 17:29

Rabobank is vroeg in vorm, na 2x Freire in Andalusie voor Rabobank wint nu ook Wielinga een rit in Andalusie.

Rabo heeft 3 van de 4 ritten daar gewonnen :D

Pascual Llorente die de 3e rit won blijft leider.

Boogie 19-02-2003 22:08

Citaat:

B@RTOLI schreef:
Rabobank is vroeg in vorm, na 2x Freire in Andalusie voor Rabobank wint nu ook Wielinga een rit in Andalusie.

Rabo heeft 3 van de 4 ritten daar gewonnen :D

Pascual Llorente die de 3e rit won blijft leider.

Ruta del Sol noemen ze dat. De etappe werd gereden in de stromende regen. Wielinga won van kop af de lange sprint van een kopgroep van 3.

B@RTOLI 20-02-2003 10:47

Citaat:

Boogie schreef:
Ruta del Sol noemen ze dat. De etappe werd gereden in de stromende regen. Wielinga won van kop af de lange sprint van een kopgroep van 3.
Ja zo heeft het altijd geheten nu heet de de Ronde van Andalusie.

Boogie 25-02-2003 15:55

Francesco Casagrande heeft zijn rechterhand gebroken, daardoor kan hij 3 weken niet fietsen.

B@RTOLI 25-02-2003 16:04

Citaat:

Boogie schreef:
Francesco Casagrande heeft zijn rechterhand gebroken, daardoor kan hij 3 weken niet fietsen.
Yup maar zaterdag en zondag begint he dan echt. Omloop het Volk op zaterdag en Kuurne Brussel Kuurne op zondag.

Boogie 25-02-2003 16:06

Citaat:

B@RTOLI schreef:
Yup maar zaterdag en zondag begint he dan echt. Omloop het Volk op zaterdag en Kuurne Brussel Kuurne op zondag.
zekers, maak daar morgen maar ff een nieuw topicje over ofzo, dan houden we deze voor het 'kleinere nieuws' zoals de Ronde van Valencia die vandaag is begonnen ;)

B@RTOLI 25-02-2003 16:09

Citaat:

Boogie schreef:
zekers, maak daar morgen maar ff een nieuw topicje over ofzo, dan houden we deze voor het 'kleinere nieuws' zoals de Ronde van Valencia die vandaag is begonnen ;)
is goed. Dus als ik het goed begrijp van Omloop en Kuurne 1 topic en van iedere grote wedstrijd 1 topic.

En voor de rest deze??

Boogie 25-02-2003 20:49

Citaat:

B@RTOLI schreef:
is goed. Dus als ik het goed begrijp van Omloop en Kuurne 1 topic en van iedere grote wedstrijd 1 topic.

En voor de rest deze??

mjah, voor de grotere dingen als de wb-wedstrijden en de HC 1-dags- en etappewedstrijden en natuurlijk de 3 grote rondes. Van soortgelijke wedstrijden of 2 grote wedstrijden in 1 weekend als 'Het Volk' en Kuurne, en bijvoorbeeld Dwars door Vlaanderen, E-3 prijs en Brabantse Pijl in 1 topic. En voor het grote nieuws als bijvoorbeeld Cipollini stopt of Dekker weer iets breekt.

En voor de rest deze of op termijn een ander topic, lijkt me een prima richtlijn.

------------------------------------------------------------------

Ronde van Valencia:

Dario Frigo (Fassa Bortolo) heeft de 1e
rit gewonnen in de Ronde van Valencia,
een tijdrit van net geen 10 kilometer.

Uitslag rit 1:
1.D.Frigo (Ita) 9,6 km in 10'58"
2.A.Zülle (Zwi) op 5"
3.R.Andrle (Tsj) 6"

Conclusie: Frigo leeft weer, Zülle leeft nog.

B@RTOLI 25-02-2003 20:51

Citaat:

Boogie schreef:

Ronde van Valencia:

Dario Frigo (Fassa Bortolo) heeft de 1e
rit gewonnen in de Ronde van Valencia,
een tijdrit van net geen 10 kilometer.

Uitslag rit 1:
1.D.Frigo (Ita) 9,6 km in 10'58"
2.A.Zülle (Zwi) op 5"
3.R.Andrle (Tsj) 6"

Conclusie: Frigo leeft weer, Zülle leeft nog.

Frigo leefde allang weer na zijn ritwinst in de tour 2002 en de winst in Zurich of waar was dat.

En Zulle leeft ook nog ja, maar die had ook een goed seizoen 2002

Boogie 25-02-2003 20:57

Citaat:

B@RTOLI schreef:
Frigo leefde allang weer na zijn ritwinst in de tour 2002 en de winst in Zurich of waar was dat.

OW, dat was ik voor het gemak vergeten :confused:

komt omdat ik nog geen jaarboek van 2002 heb :p

Citaat:

B@RTOLI schreef:

En Zulle leeft ook nog ja, maar die had ook een goed seizoen 2002

Wat heeft hij gepresteerd dan?

B@RTOLI 25-02-2003 21:36

Citaat:

Boogie schreef:
OW, dat was ik voor het gemak vergeten :confused:

komt omdat ik nog geen jaarboek van 2002 heb :p

Wat heeft hij gepresteerd dan?

Foei schaam je. Hij heeft de Ronde van Zwiserland, De ronde van Valencia en nog wat wedstrijdjes gewonnen.

heb ik geen jaarboek 2002 voor nodig weet bijna alles uit mijn hoofd ;) .

Boogie 27-02-2003 19:24

Paolo Savoldelli heeft 2 nekwervels gebroken. Hierdoor mist hij waarschijnlijk de Giro d'Italia, de ronde die hij vorig jaar won.

B@RTOLI 27-02-2003 19:55

Citaat:

Boogie schreef:
Paolo Savoldelli heeft 2 nekwervels gebroken. Hierdoor mist hij waarschijnlijk de Giro d'Italia, de ronde die hij vorig jaar won.
Ja is klote.

Maar 1 fact: Of hij ze nu wel of niet gebroken had hij had zijn zege in de Giro toch niet kunnen verdedigen omdat Telekom toch al niet meedeed aan de Giro. Maar alles zet op de Tour met Botero, Savoldelli , Evans en Aerts. en voor de ritten Zabel.

Boogie 27-02-2003 20:23

Citaat:

B@RTOLI schreef:
Ja is klote.

Maar 1 fact: Of hij ze nu wel of niet gebroken had hij had zijn zege in de Giro toch niet kunnen verdedigen omdat Telekom toch al niet meedeed aan de Giro. Maar alles zet op de Tour met Botero, Savoldelli , Evans en Aerts. en voor de ritten Zabel.

Ow dat wist ik niet. Dus de ex-roze trui drager Evans doet ook niet mee? Hmz, spijtig.

B@RTOLI 27-02-2003 20:26

Citaat:

Boogie schreef:
Ow dat wist ik niet. Dus de ex-roze trui drager Evans doet ook niet mee? Hmz, spijtig.
Zoals ik gelezen heb doet Telekom niet mee. Tenzij ze zich bedenken maar dat denk ik niet.

is het mogelijk om topic titel aan te passen en "weer van start weg te halen"

dus gewoon Wielerseizoen 2003

shanne 28-02-2003 18:20

Morgen OMLOOP HET VOLK

enig idee wie er zou kunnen winnen?

Doopy 28-02-2003 20:38

Hmm lijkt wel een boogie/bartoli topic,

Joepie, schaatsseizoern bijna over, we mogen weer fietsen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

B@RTOLI 28-02-2003 20:41

Citaat:

shanne schreef:
Morgen OMLOOP HET VOLK

enig idee wie er zou kunnen winnen?

Met 1 zin waarschijnlijk EEN Belg!!!!!!! :)

Boogie 04-03-2003 10:45

Een paar rustige dagen, woensdag de GP Fayt-le-Franc en vrijdag het begin van de Ronde van Murcia. Dan begint ook de Omloop van West-Vlaanderen oid. Is dat de wedstrijd die voorheen Guldensporen Tweedaagse heette, een veel mooiere naam, en altijd werd gewonnen door Nederlanders?

B@RTOLI 04-03-2003 12:16

Citaat:

Boogie schreef:
Een paar rustige dagen, woensdag de GP Fayt-le-Franc en vrijdag het begin van de Ronde van Murcia. Dan begint ook de Omloop van West-Vlaanderen oid. Is dat de wedstrijd die voorheen Guldensporen Tweedaagse heette, een veel mooiere naam, en altijd werd gewonnen door Nederlanders?
de Omloop van West Vlaanderen is volgens mij niet de Guldensporen tweedaagse volgens mij was de guldensporen tweedaagse veel later. En heb op de VRT gehoord dat die wedstrijd dit jaar niet doorgaat. Dus hier concludeer ik uit dat het niet hetzelfde is.

Maar ok Woensdag Gp Fayt-le-Franc en de ronde van Murcia ( met Armstrong) en Zondag dan Parijs-Nice!!! En paar dagen later de Tirreno Adriatico.

Boogie moet ik of iemand anders hier dan t.z.t apart topic over openen??? of gewoon hierin laten staan??

Boogie 04-03-2003 13:28

Citaat:

B@RTOLI schreef:
de Omloop van West Vlaanderen is volgens mij niet de Guldensporen tweedaagse volgens mij was de guldensporen tweedaagse veel later. En heb op de VRT gehoord dat die wedstrijd dit jaar niet doorgaat. Dus hier concludeer ik uit dat het niet hetzelfde is.

Maar ok Woensdag Gp Fayt-le-Franc en de ronde van Murcia ( met Armstrong) en Zondag dan Parijs-Nice!!! En paar dagen later de Tirreno Adriatico.

Boogie moet ik of iemand anders hier dan t.z.t apart topic over openen??? of gewoon hierin laten staan??

Parijs-Nice en Tirreno-Adriatico kunnen wel apart denk ik. Ik zal Tofke_H eens vragen of hij deze titel verandert.

Op de Belgische Teletekst staat dat de 3-daagse van West-Vlaanderen vorig jaar is gewonnen door Erik Dekker en hij heeft bij mijn weten alleen de Guldensporen Tweedaagse gewonnen.
http://193.121.55.225/tt/tt.php?p=434/6&g=0&s=0&r=0&x=1

B@RTOLI 04-03-2003 14:14

Citaat:

Boogie schreef:
Parijs-Nice en Tirreno-Adriatico kunnen wel apart denk ik. Ik zal Tofke_H eens vragen of hij deze titel verandert.

Op de Belgische Teletekst staat dat de 3-daagse van West-Vlaanderen vorig jaar is gewonnen door Erik Dekker en hij heeft bij mijn weten alleen de Guldensporen Tweedaagse gewonnen.
http://193.121.55.225/tt/tt.php?p=434/6&g=0&s=0&r=0&x=1

Ja dat klop, heb je gelijk in. Maar vorig jaar was de Guldensporen een tweedaagse en nu hebben ze het een andere naam gegeven en een 3 daagse van gemaakt. Dus helemaal hetzelfde is het niet.

DJ Incompetent 04-03-2003 16:39

hehe s(c?)entjens roelt :D

B@RTOLI 04-03-2003 22:22

Peers heeft tijdens een val in Kuurne niet alleen 2 ribben gebroken maar ook een scheurtje in een nier opgelopen en is derhalve weer voor langere tijd uit de roulatie.

Weer pech voor Peers die vorig jaar ook een deel van het seizoen miste door pech.

http://193.121.55.225/tt/tt.php?p=429&g=1&s=0&r=0&x=1

Bram 05-03-2003 11:15

Museeuw is nog steeds DE beste ! De Leeuw klauwt andermaal !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05.