![]() |
Boeken over kolonialisatie
Hallo iedereen,
Ik moet nou dus boeken lezen over de kolonialisatie, het liefst over Indonesië of zo. Ben nu bezig met "De stille kracht", heeft iemand anders dat gelezen? Ik ben nu 1 hoofdstuk ver, en het gaat enkel over het landschap en zo. Weet iemand of dat zo doorgaat? En zo ja, heeft iemand dan een beter alternatief voor me, een leuk Nederlands literatuurboek over de kolonialisatie?? Het is voor die schrijfopdracht in de zesde of zoiets, en vrijdag moet ik ook allemaal artikelen over mijn onderwerp hebben... Zucht... Groetjes, Monrath |
Ik ken dat boek niet, maar ik ken wel Goena Goena van P.A. Daum. Dat gaat over Nederlands Indië in die tijd, maar het is alleen de achtergrond van het verhaal.
Je zou ook eens kunnen kijken naar Pramoedya Ananta Toer (zoek op Toer) met het boek Aarde Der Mensen. Dat is wel niet in het Nederlands geschreven, maar gaat er wel meer over. Is ook een boeiender boek. LUH-3417 |
Ja, bedankt...
Het moet eigenlijk voor de lijst zijn, hè, maar een beetje achtergrond informatie is natuurlijk altijd goed en ik moet er toch veel over gaan lezen.... Dus bedankt!! |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38. |