![]() |
De Verkiezingen.
Laat ik nu maar vast een topic openen over de uitslag. wat heb je gestemd?
mijn zus zei de hele tijd dat ze SP ging stemmen en heeft nu PvdA gestemd dus dat kan misschien bij jullie ook wel zo zijn. |
ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb hetzelfde als je zus gedaan :o
Maar je moet het positief zien, de SP komt toch niet in de regering, dus dan is PvdA/CDA een veel betere optie dan CDA/VVD |
ik heb nog niet gestemt, maar dat komt omdat ik ziek ben :(
ik heb mn moeder volmacht gegeven om voor mij te stemmen en zij gaat voor mij SP (2, Agnes Kant) stemmen. ik ben dus geen strategische stemmer, wat momenteel de tendens is, waardoor in mijn ogen de kleinere partijen zwaar moeten onderdoen voor de grotere wat in mijn ogen geen verbetering is voor de democratie als iedereen die bijv. SP, GL, D66 zou stemen naar de PvdA gaat houdt je geen linkse oppositie meer over. |
Citaat:
Ik heb ontzettend lopen twijfelen en heb toch besloten niet strategisch te stemmen. Omdat ik dat vorig jaar ook niet gedaan had en omdat ik GroenLinks toch net even wat meer een partij voor mij vond (en omdat het debat gister zo overtuigend was). Vond het wel erg moeilijk en ik hoop ook dat de PvdA het goed gaat doen, maar deze keuze voelde toch beter :) En ik hou niet zo van stemmen voor de macht, zeg maar. |
Citaat:
|
Ik heb Groen-Links gestemd: Mirjam de Rijk
Ik heb wel enige tijd getwijfeld om SP of blanco te gaan stemmen |
Citaat:
|
Ik heb D66 gestemd (Boris Dittrich)
|
Citaat:
Maar jij doet daar in ieder geval niet aan mee, (y) . Zelf mag ik niet stemmen, maar diverse SP- en GL-stemmers in mijn omgeving hebben ook 'strategisch' op de PvdA gestemd. Op deze manier komen kleinere partijen natuurlijk nooit aan de bak. |
Mijn moeder heeft ook op de PVDA gestemd in plaats van op de SP waar ze de laatste baar keren op gestemd heeft. Maar ik weet eigenlijk niet of het strategisch of om de standpunten was.
Mijn vader heeft niet strategisch gestemd, wilde hij eerst wel doen (CDA), maar heeft uiteindelijk toch voor de LPF gekozen. Zelf mag ik niet kiezen, maar bij mij op school werden vandaag ook verkiezingen gehouden, voor alle leerlingen. Toen heb ik GL gestemd. |
ik heb PVDA gestemd.
|
ik heb Thom de Graaf (D66) gestemt
|
Ik zou CDA hebben gestemd, als ik oud genoeg was.
|
lpf
|
Ik heb PvdA gestemd (nr. 16, Sharon Dijksma, de jongste vrouw op de lijst). (Idem als 15-5-2002.)
|
VVD als k oud genoeg was
op school heb ik sowieso gestemd op VVD |
lpf
|
Groen Links
|
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48. |