![]() |
vervolg in MBO EN HBO
ik heb een vraag over mijn vervolg opleiding
ik doe nu een opleiding VMBO -T. En ik wil later lerares Engelsd worden Nu kan ik niet direct doorstromen naar HBO Maar moet ik eerst MBO gaan doen(vanzelf sprekend) Maar nu is er onduidelijkheid over welke vooropleiding ik het beste kan gaan doen. Wat is het slimst.............??? |
zou ik niet weten
wat ik wel zou willen weten havo, en al die andere afkortingen...kan iemand dat eens uitleggen, ben nl belg en bij ons is het aso, tso en bso... |
Citaat:
MBO. Middelbaar Beroeps Onderwijs. HAVO. Hoger Algemeen Voortgezet Onderwijs. VWO. Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs. HBO. Hoger Beroeps Onderwijs. WO. Wetenschappelijk Onderwijs. Goed zo? ;) :) |
Als je via het MBO naar het HBO wil, moet je in elk geval een vierjarige MBO-opleiding gaan doen, anders kun je alsnog niet naar het HBO, en dat lijkt me niet handig..... Je kunt ook na VMBO-4 natuurlijk naar HAVO-4 gaan (als dat tegenwoordig nog kan tenminste) en direct daarna naar het HBO.
|
thx :) voor de info
|
Ik zou havo gaan doen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De meeste MBO opleidingen duren toch maar drie jaar? |
Citaat:
|
Citaat:
Maar als VMBO-t de nieuwe MAVO is, kan je gewoon naar MBO niveau 4 gaan. |
Citaat:
|
Ik doe een mbo-opleiding op niveau 4 en die duurt 3 jaar..!! :D :p
|
Ik ga volgend jaar ook niveau 4 in 3 jaar doen, maar dat is een versnelde opleiding.
Maar het zou best kunnen dat de niet technische richting maar 3 jaar duurt. |
Oke, dan zal het wel zo zijn dat je na een MBO-niveau 4-opleiding naar het HBO kan gaan. Een vriend van mij (doe zelf MBO doet) had het er een keer over dat hij niet naar het HBO kan omdat 'ie een 3-jarige opleiding doet. Maar dat zal dan wel geen niveau 4-opleiding zijn.
|
Citaat:
|
eerst 1 jaar mbo dan hbo! simpel.
|
Wat Wawl zei klopt idd niet. Om naar het HBO te kunnen moet je een MBO niveau 4 opleiding afgerond hebben. De meeste duren 4 jaar maar sommige niet. Mijn opleiding is ook niveau 4 en duurt ook 3 jaar. En doorstromen van het oude vbo naar havo is niet mogelijk. Vorig jaar kon ik het tenminste niet.
|
ik heb mavo gedaan daar na MBO en nu HBO
er zijn twee opties 1. vmbo -> havo -> hbo 2. vmbo -> mbo -> hbo het is overigens afhankelijk of je wel of niet een 3 jarige mbo opleiding mag hebben maar dit weet ze vaak op die school Optie 1 is wel een kortere route namelijk vmbo 4 havo 2 hbo 4 dus 10 jaar vmbo 4 havo 4 hbo 3 of 2.5 dus 11 jaar maar uit mijn ervaring heb ik wel dat de stap mbo hbo makkelijker gaat als havo hbo hopelijk heb je er iets aan. |
Ik denk dat de enige die je een antwoord kan geven dat zeker klopt je decaan of mentor is! Succes in ieder geval.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36. |