Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   hoe ben je aan je baantje gekomen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=351396)

Ninnoc 23-01-2003 13:57

hoe ben je aan je baantje gekomen?

uit de krant (welke)?
of via vrienden of ben je gewoon naar binnen gelopen?

ikbenschipper1 23-01-2003 14:10

ik heb gebeld en gevraagd naar een leiding gevende. en toen kreeg ik meteen de dag erna sollicitatie gesprek en kon de week erna ddirect beginnen

Boogie 23-01-2003 14:14

Citaat:

ikbenschipper1 schreef:
ik heb gebeld en gevraagd naar een leiding gevende. en toen kreeg ik meteen de dag erna sollicitatie gesprek en kon de week erna ddirect beginnen
Zo ongeveer ging het bij mij ook vorige zomer.

Ninnoc 23-01-2003 14:16

en wat doen jullie voor werk?

Mariebel 23-01-2003 14:31

Brief geschreven naar alle supermarkten in de buurt, dit was de enige die iets van zich liet horen en me niet alleen voor de vakantie wou hebben, dus daarna ff langs voor een gesprekje.

Ik werk in een supermarkt :(

nattyster 23-01-2003 14:40

Nou, ik ben baby sitter. Ik weet niet of het echt een bantje is , maar het verdient goed, het is leuk en je bent de heletijd bezig!

Bij mij in de buurt wonen een heleboel kleine kinderen en ik kwam gewoon (wel een beetje zenuwachtig) bij mijn overbuurvrouw aan de deur en ik vroeg of ze nog een baby sitter nodig had. We hebben toen een tijdje zitten praten en ik kon de volgende dag meteen aan de slag! De overbuurvrouw heeft me een wek later aanbevolen bij nog wat andere moeders en nu pas ik 3 keer per week bij kinderen op.

Het is helemaal niet moeilijk. Als je veel van kinderen houd en goed met ze op kan schieten is het nog leuk ook, alleen kom je natuurlijk wel een keer een etterbak tegen, maar je zit er natuurlijk niet aan vast. Daarom altijd eerst kijken bij de kinderen, hoe ze in elkaar zitten en wat ze leuk vinden.

Makkelijk zat!

Veel geluk!!

Natty

Alex 23-01-2003 16:54

Stond een advertentie in de krant, heb toen een mailtje gestuurd... kreeg ik een heel enthousiast mailtje terug of ik kon bellen voor een afspraak.

Toen heb ik gebeld voor een afspraak en nam hij me eigenlijk meteen aan. :)

Ander bedrijf heb ik ook een mailtje gestuurd, kreeg ik telefoontje thuis of ik langs kon komen. Week erop langs gekomen en 2 dagen later was ik al aan het werk :)

Balance 23-01-2003 16:54

Ze hadden al tijdje mensen nodig en gevraagd aan m'n broer (die er werkte) of ik er niet ook kon komen werken.
Mijn broer wilde niet met mij bij hetzelfde bedrijf werken, maar toen hij stopte met werken ben ik er gaan solliciteren.
Met succes dus :)

WishfulDreaming 23-01-2003 17:16

Mn broer had het gevraagd. Wilde er al werken, maar dan pas als ik ouder was. Mn broer dacht dat hij het toen al moest vragen. Was wel beter :)

Evito 23-01-2003 17:55

Nou. Ik heb de beste vriendin van mijn oma eens gebeft, en zo kwam het balletje aan het rollen.

Yezzica 23-01-2003 18:52

Paste al een tijdje op het zoontje van mn overbuurman, toen vertelde hij een x dat hij een restaurant ging kopen, of ik wilde komen werken (y) EN dat wilde ik tuurlijk wel......Tis hartstikke leuk werk, zwaar maar gezellig :D

ikbenschipper1 23-01-2003 22:06

Citaat:

Ninnoc schreef:
en wat doen jullie voor werk?
ik werk in een supermarkt

Tox 23-01-2003 22:48

Gewoon binnen gelopen en een solicitatieformulier gevraagd (ik werk in een supermarkt)

en bij mij vorige bijbaantje (recyclingsbedrijf) heb ik op een advertentie gereageerd.

MissKiss1985 24-01-2003 08:30

bij me ene baan werd ik gebeld door me baas. Me vader werkt daar ook in het weekend en die was op vakantie met me moeder. Dus die baas belde op van ja wil je komen werken want we hebben mensen nodig. Dus toen langsgegaan enzo.

Bj me andere baan, via uitzendbureau. Was eigenlijk alleen voor de zomer. maar ze wouden me nie tkwijt daar werk ik nu op me vrije dag. Nu heb ik daar een gewoon contract enzo.

r3nske 24-01-2003 08:51

Door mijn pap!!!

Thomas 24-01-2003 10:36

Citaat:

r3nske schreef:
Door mijn pap!!!
YEAH.

Maar iig door eens goed rond te bellen en jezelf te verkopen.

Esmée 24-01-2003 12:00

In de eerste instantie via een vriendin. We staan allebei ingeschreven bij een horeca-uitzendbureau en zij zou dit werk een week doen (kon niet langer aangezien ze ergens anders studeert). Toen hadden ze uiteindelijk iemand nodig die langer kon werken en toen hebben ze mij daarvoor gevraagd...

BBEM 24-01-2003 15:07

advertentie in de krant en ik dacht dat gaat nooit lukken omdat ik helemaal niets van het product afwist maar ik toch maar een mailtje gestuurd en 2 dagen later werkte ik er

Olafant 24-01-2003 16:13

ze hebben naar mij opgebelt of ik nog een baantje zocht :)

2 van me broers hebben er ook gewerkt en ik kwam er wel regelmatig, beetje familie bedrijfje dus, en ze kenden me daarom ook wel.

eigenlijk was ik niet van plan om te gaan werken, maar tja, als je opgebeld wordt of je wilt komen werken, dan klinkt dat veel belovend :)

Dwarfie 24-01-2003 17:42

Ik had gewoon naar een aantal computerwinkels hier in de omgeving gebeld. Bij eentje vroegen ze me om een briefje te schrijven met m'n gegevens, week later kwam ik op sollicitatiegesprek. Direct na het gesprek kon ik aan de slag want er was een grote order binnengekomen die de volgende dag geleverd moest worden.

Bij het baantje daarvoor was ik gewoon naar de plaatselijke supermarkt gegaan en heb de baas aangesproken (die kende me al). Ik kon eigenlijk ook meteen beginnen op de eerste vakkenvulavond.

Het baantje dáár weer voor had ik geloof ik gebeld naar Media Express, na een half jaar vroegen ze of ik nog steeds daar wilde werken. Volgens mij kon ik daar dezelfde week nog aan de slag.

Smartie 24-01-2003 18:30

Ik had van een vriend van me gehoord dat hij twee jaar geleden een heel leuk baantje had. Dus ik heb toen gewoon de telefoon gepakt en ben gaan bellen naar dat bedrijf en ze hadden mensen nodig. Gewoon zelf initiatief getoond dus

Pebbles 24-01-2003 19:26

Ik werk bij de Aldi.. daar hing een briefje dat ze weekendhulpen zochten, en mn moeder dwong me zoown beetje om een baantje te vinden, dus toen heb ik daar maar gesolliciteerd..

Andijvie 24-01-2003 19:46

Citaat:

Pebbles schreef:
Ik werk bij de Aldi.. daar hing een briefje dat ze weekendhulpen zochten, en mn moeder dwong me zoown beetje om een baantje te vinden, dus toen heb ik daar maar gesolliciteerd..
cool :) In M'tricht?

DEChengst 24-01-2003 20:23

Eerst als uitzendkracht voor een bedrijf gewerkt dat de PC's bij mijn huidige werkgever milliniumproof maakte. Toen het project bijna afgelopen was vroeg mijn huidige werkgever of ik in dienst wilde komen als UNIX beheerder :cool:

blaatje0000 24-01-2003 20:46

Via internet een sollicitatieformuier ingevuld en werd de volgende dag gelijk gebeld of ik op gesprek kon komen

KissMyJackass 24-01-2003 20:59

euhmm mn eerste baantje was media expresse... toen heb ik op een advertentie in de krant gereageerd :)
en mn 2e hing er op de deur van de supermarkt een advertentie dat ze mensen zochten, en toen heb ik ff gebeld :)
en voor mn baantje van nu, serveerster bij de van der valk, heb ik gewoon gebeld en gevraagd of ze iemand nodig hadden, en dat was blijkbaar zo :D
ghehe dus ik denk als je n baantje wil moet je gewoon zelf er wat achteraan gaan :p

battlestar 01-02-2003 23:45

vragen of ze mensen zochten.. nummer gegeven.. werd gebeld: gesprekje.. werd aangenomen.. klaar.

charly not 02-02-2003 11:18

ik liep in de stad, en ik zag een papiertje hangen op het raam van een winkel
dus ben ik even naar binnen gewandeld :p

the 6th gate 02-02-2003 11:22

Citaat:

Pebbles schreef:
waar(welke wijk) ligt die aldi precies?

Edithjuh 03-02-2003 10:36

Hey, ik heb gewoon gebeld voor werk. Ik kreeg meteeen de baas aan de lijn en toen mocht ik komen praten :(
Ik kon meteen de volgende week beginnen, das wel flexxx

Greetzz en kuzzzen Edith :p

0Nightwish0 03-02-2003 11:24

ik ben gewoon bij de Jumbo naar binnen gelopen en ik heb gevraagd of ze nog mensen nodig hadden.
Ik heb een sollicitatie gesprek gehad waarbij ik 7 woorden gezegd heb (voornamelijk euh....) en toen was ik aangenomen. En nu werk ik ruim anderhalf jaar bij de Jumbo

Wes 06-02-2003 20:22

Via me broer. Ze zochten jongens die in de vakanties wilden komen werken. 2 jaar gedaan totdat ik met school stopte en er voor vast ben gaan werken. 3,5 jaar nu ong.

Amidala 07-02-2003 15:44

Het was twee weken voor m'n verjaardag (ofzo), en iedereen liep maar te vragen wat ik wilde hebben.
Dus ik t dorp in om wat rond te kijken in winkels. Bij de eerste winkel die ik binnenliep hing toen een briefje op het raam waarop stond dat ze werknemers zochten. De volgende ochtend had ik sollicitatiegesprek en werd ik meteen aangenomen.

(Verkoopster huishoud- / speelgoedwinkel)

ekki 07-02-2003 16:07

Bij de thuiszorg (humanitas): een open sollicitatiebrief geschreven.
Bij NIPO: ook een open sollicitatiebrief geschreven.

Is altijd de beste manier.

Studentje 07-02-2003 19:04

Ik heb mezelf aangeboden om het bedrijf waar ik ga werken geschikt te maken voor een bredere doelgroep.

Dit klinkt stoerder dan het is, dat wel ;).

Brooklyn 09-02-2003 14:57

Citaat:

nattyster schreef:
Nou, ik ben baby sitter. Ik weet niet of het echt een bantje is , maar het verdient goed, het is leuk en je bent de heletijd bezig!

Bij mij in de buurt wonen een heleboel kleine kinderen en ik kwam gewoon (wel een beetje zenuwachtig) bij mijn overbuurvrouw aan de deur en ik vroeg of ze nog een baby sitter nodig had. We hebben toen een tijdje zitten praten en ik kon de volgende dag meteen aan de slag! De overbuurvrouw heeft me een wek later aanbevolen bij nog wat andere moeders en nu pas ik 3 keer per week bij kinderen op.

Het is helemaal niet moeilijk. Als je veel van kinderen houd en goed met ze op kan schieten is het nog leuk ook, alleen kom je natuurlijk wel een keer een etterbak tegen, maar je zit er natuurlijk niet aan vast. Daarom altijd eerst kijken bij de kinderen, hoe ze in elkaar zitten en wat ze leuk vinden.

Makkelijk zat!

Veel geluk!!

Natty

Ik doe een opleiding met kleine kinderen, en kinderen begleiden doe je niet zomaar even, er komt heel wat bij kijken, als je er professioneel mee omgaat dan :cool:

vrijgezel16d 10-02-2003 11:10

via mijn buurvrouw die doet altijd boodschappen in een supermarkt en die baas vroeg hoe oud haar dochter was en die was nog te jong, en toen zei ze van ik heb nog wel een buurmeisje van 15 toen mocht ik komen enz enz. en nu werk ik er al weer 2,5 jaar

mylentje 15-02-2003 14:00

Wij stonden met vakantie bij mensen op de camping die mn pa kende, en die zoon werkte bij drievliet, hij zei dat het heeel leuk was dus ben ik maar gaan kijken en metteen aangenomen...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.