Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Stelling: Oscar voor Gollum? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=352788)

Daangerous 24-01-2003 15:44

Stelling: Oscar voor Gollum?

Moet Andy Serkis, de "vertolker" van Gollum genomineerd kunnen worden voor een Academy Award in de categorie 'Beste Acteur in een Bijrol'?

Qimm 24-01-2003 15:56

hmmm moeilijk. Ik vind Gollum wel goed, maar hij is ook gedeeltelijk computergeanimeerd he? jah...

hij mag van mij meedoen en winnen :D Heb verder toch geen favo's :D

Toet0r 24-01-2003 16:23

nou voor bijrol niet vind ik.... misschien gewoon voor zn rol...als dat er is ofzow...
hij verdient er wel 1 iig!! (y)

Vlooienband 24-01-2003 16:26

Is er geen soort van (na-)synchronisatierol? Want echt gespeeld heeft hij niet.
Het vertolken van Gollum is echt goed gedaan, dat wel. Het schizofrene gedag, meesterlijk.

Danique 24-01-2003 16:35

Citaat:

Scimmia schreef:
Is er geen soort van (na-)synchronisatierol? Want echt gespeeld heeft hij niet.
Het vertolken van Gollum is echt goed gedaan, dat wel. Het schizofrene gedag, meesterlijk.

Hij heeft tijdens het filmen wel in een wit pak gollum gespeeld.

10.45 24-01-2003 16:39

Ik ben voor (y).
geweldig die gollum :)

Vlooienband 24-01-2003 17:06

Citaat:

danique2 schreef:
Hij heeft tijdens het filmen wel in een wit pak gollum gespeeld.
Geef die man dan onmiddelijk een Oscar. Zeker, hij verdient het! (y)

Talon 24-01-2003 17:57

alleen smeagol dan.. dies zielig.. :o

Milk 24-01-2003 18:10

ik heb de film nog niet gezien ( :o ) maar het zal vast wel een soort van ''rel'' veroorzaken dus doe maar ;)

owlbeer 24-01-2003 18:41

For sure (y)

Talon 24-01-2003 18:57

Citaat:

Milk schreef:
ik heb de film nog niet gezien ( :o ) maar het zal vast wel een soort van ''rel'' veroorzaken dus doe maar ;)
je kan die film toch voor je verjaardag vragen :)

Martijn 24-01-2003 19:52

Ik wil eigenlijk eerst weten wie de andere genomineerden zijn...

Ieke 24-01-2003 19:53

Zeker. Gollum is fantasitisch gespeeld. Ik ben voor. (y)

Anonymous John 24-01-2003 19:54

Ik vind het best :p

Bluesummers 24-01-2003 19:55

zeker, hij is heel goed gespeeld! :D

legatus 24-01-2003 20:30

Absoluut géén oscar voor dat mooiuitziende mormel.

Sidhe 24-01-2003 20:51

Mjah, hij verdient zeker een oscar. (y)

Nate 24-01-2003 22:38

Ahem...

NEE

Geef de cd-speler van mijn zusje anders ook maar een nobel prijs voor de vrede. Sinds dat 'ie het niet meer doet is 't hier in huis een stuk aangenamer.

Shibby 24-01-2003 23:05

Ja ik vind dat hij daar best een oscar voor mag krijgen. Hij heeft het hardstikke goed ingesproken. En ze hebben Smeagol/Gollem op basis van zijn beweging, houding ed. gemaakt. Dus ja :)
En er komt tegenwoordig toch zoiezo al een oscar voor animatiefiguren?

Daangerous 25-01-2003 13:17

Citaat:

Shibby schreef:
Ja ik vind dat hij daar best een oscar voor mag krijgen. Hij heeft het hardstikke goed ingesproken. En ze hebben Smeagol/Gollem op basis van zijn beweging, houding ed. gemaakt. Dus ja :)
En er komt tegenwoordig toch zoiezo al een oscar voor animatiefiguren?

nope

Shibby 25-01-2003 13:42

wel iets toch? als het dan geen oscar is...

Uice 25-01-2003 14:11

Geen Oscar. Ik vond het behoorlijk over-the-top qua stemgebruik, ook al waren de bewegingen wel uitstekend.

Daangerous 25-01-2003 14:53

Citaat:

Juice schreef:
Geen Oscar. Ik vond het behoorlijk over-the-top qua stemgebruik, ook al waren de bewegingen wel uitstekend.
Het gaat me niet zo zeer om "óf" hij een oscar moet krijgen (omdat hij zo wel of niet goed is) maar meer, of je computergeanimeerde personages als volwaardig acteurs mag beschouwen. Begrijp me niet verkeerd: ik vind Andy Serkis de beste acteur van LotR, voor Christopher Lee. Hoe hij fysiek in die rol kroop is fantastisch, maar het is wel iets waar je over kunt discussieren

legatus 25-01-2003 16:21

Citaat:

of je computergeanimeerde personages als volwaardig acteurs mag beschouwen
Een computergeanimeerd persoon is per definitie al geen acteur. Dan zou er een oscar moeten komen voor meest getrouwe animatie of beste animatie(karakter).

Het is nu voornamelijk een prestatie vanwege de details van het karakter. Verder ben ik niet onder de indruk.

purplerose 25-01-2003 16:51

tsjaa.. het is moeilijk.. maar ik vind wel dat hij het goed det met die stem en die bewegingen en alles.. en hij is ook wle mooi geanimeerd mja daar heeft hij zelf weinig mee te maken.. ik denk dat hij wel een oscar verdiend. en by the way.. hijs niet helemaal geanimeerd.. het is wel gewoon een acteur maar ze hebben zendertjes geplaatst en hij speelt dat dan gewoon en dan hebben ze hem met de computer zn uiterlijk gegeven.. ik dacht dat het zo inelkaar zat.

Daangerous 25-01-2003 17:45

Citaat:

legatus schreef:
Een computergeanimeerd persoon is per definitie al geen acteur. Dan zou er een oscar moeten komen voor meest getrouwe animatie of beste animatie(karakter).

Het is nu voornamelijk een prestatie vanwege de details van het karakter. Verder ben ik niet onder de indruk.

Als je de korte ""making-off" van Gollum ziet dan zie je echt wel dat Serkis een fantastische prestatie neer zet...

legatus 25-01-2003 17:55

Citaat:

Als je de korte ""making-off" van Gollum ziet dan zie je echt wel dat Serkis een fantastische prestatie neer zet...
Serkis zet een karakter neer. Hij doet het knap, en vooral als je soms in een studio zit waar niets te zien is.

Moet ik zeggen dat een oscar geen hoge waarde heeft voor mij. Het maakt me eigenlijk bar weinig uit of hij een oscar krijgt of niet. Dat wil niet zeggen dat ik hem niet respecteer en dat hij wel degelijk over enig talent beschikt.

Sarsefras 25-01-2003 18:04

Hij moet STANDAARD een oscar krijgen!! Hij is zoo schattig :p
En ook vet mooi gemaakt enzow...
Gollem Rulez!

Martijn 25-01-2003 19:40

Citaat:

Sarsefras schreef:

Gollem Rulez!

Dat was eerst ook mijn msn-naam :D

Dark Angel 25-01-2003 21:29

Hey, LotR krijgt heus geen belangrijke Oscars... Zou een ultra-Amerikaans, Hollywood 'in-crowd' werkelijk kiezen voor een Nieuw-Zeelands gemaakte fantasy film, met niet-Hollywood acteurs, van een niet-mainstream studio, gemaakt door een dwarse Nieuw-Zeelandse regisseur, waar Hollywood geen financieel profijt van had?

Nee hoor. Die hele Oscar stemming is een 'ons kent ons' gebeuren, en LotR is gewoon een tamelijk onAmerikaanse film. 't zal wel weer wat 'bij' Oscars krijgen (om dingen als make-up, Special effects en Muziek kunnen ze moeilijk heen) maar de 'grote' Oscars gaan gewoon naar echte all-Hollywood mainstreamers.

Andy Serkins verdient zeker wel erkenning wat mij betreft, maar een Oscar word het echt niet.

empyrian 25-01-2003 23:59

eerder een Oscar voor de special fx-man/render-figuur die hem heeft gemaakt, en niet de acteur die in zn blauwe pakje een beetje rond moet huppelen.

Martijn 26-01-2003 12:18

http://members.lycos.nl/christrains1...images/439.jpg
http://members.lycos.nl/christrains1...images/440.jpg
http://members.lycos.nl/christrains1...images/441.jpg
http://members.lycos.nl/christrains1...images/442.jpg
:cool:

Daangerous 26-01-2003 12:47

Citaat:

empyrian schreef:
eerder een Oscar voor de special fx-man/render-figuur die hem heeft gemaakt, en niet de acteur die in zn blauwe pakje een beetje rond moet huppelen.
f*ck you

Daangerous 26-01-2003 12:47

www.gollum-online.net

Martijn 26-01-2003 13:00

nee, gewoon lordoftherings.net :)

Daangerous 26-01-2003 13:25

Citaat:

Big Daddy schreef:
nee, gewoon lordoftherings.net :)
ik bedoel te zeggen, dat er op www.gollum-online.net meer plaatjes van Gollum staan

my iron lung 26-01-2003 13:44

ok, hij is wel briljant gespeeld, maar grima (brad dourif) vind ik minstens even goed! de manier waarop hij "that is a lie!" zegt en met eowyn praat enzo

Not for Sale 26-01-2003 13:54

Oh ja! Gollem is de acteur van het Jaar :cool:

Arwyn 26-01-2003 15:44

Knap van Gollem aangezien-ie niet echt is...
Je hoort me niet zeggen dat Andy die stem bv niet ontzettend goed heeft gedaan (want dat heeft-ie) maar ja, er bestaat nou eenmaal geen Oscar voor Beste Stem he...
En respect krijgt Serkis sowiezo, dus wat maakt die Oscar dan allemaal uit... Toch alleen maar commercieel gedoe voor vooral Amerikaanse films...

legatus 26-01-2003 17:23

Citaat:

van een niet-mainstream studio
NEW LINE CINEMA?

Kom op zeg... Ultra-Amerikaanse productie.

Daangerous 26-01-2003 19:32

Citaat:

my iron lung schreef:
ok, hij is wel briljant gespeeld, maar grima (brad dourif) vind ik minstens even goed! de manier waarop hij "that is a lie!" zegt en met eowyn praat enzo
echt nie...

Diesel 26-01-2003 21:48

Brad Dourif vond ik heel erg sterk.

Geweldige acteur (y)

Diesel 26-01-2003 21:53

Off-Topic:

Brad Dourif is Chucky's Voice

N00dles 26-01-2003 21:56

én Billy Bibbit uit One Flew Over The Chuckoo's Nest :)

Diesel 27-01-2003 00:16

Citaat:

N00dles schreef:
Billy Bibbit uit One Flew Over The Chuckoo's Nest :)
Geweldige personage, geweldige film (y)

Milk 27-01-2003 13:04

Citaat:

Talon schreef:
je kan die film toch voor je verjaardag vragen :)
euh? Hoe dan? Ik doe niet aan illegale dvd'tjes dus :p

Nate 27-01-2003 18:07

Citaat:

Daangerous schreef:
f*ck you
Niks fuck you, het is gewoon helemaal waar. Anders kun je elke acteur wel een oscar geven. Veel speciaals heeft die Serkins qua acteren echt niet gedaan.

En moesten die Gollum plaatjes nou echt? Ik weet hoe dat 'ie eruit ziet.

Helaas.

Not for Sale 27-01-2003 18:33

Citaat:

N00dles schreef:
én Billy Bibbit uit One Flew Over The Chuckoo's Nest :)
Die ook ja. :D

Daangerous 27-01-2003 20:31

Citaat:

Nate schreef:
Niks fuck you, het is gewoon helemaal waar. Anders kun je elke acteur wel een oscar geven. Veel speciaals heeft die Serkins qua acteren echt niet gedaan.

En moesten die Gollum plaatjes nou echt? Ik weet hoe dat 'ie eruit ziet.

Helaas.

sorry, maar volgens mij (= mening) zijn er maar weinig karakters geweest waarin een acteur zo fysiek in is getreden, zeg niet dat het niet zo is....

Nate 27-01-2003 21:17

Wil je echt dat ik titels ga opnoemen?

Meneer-de-acteur-van-Gollum is
1) Niet te zien in de film. Gollum wel. Dus dat is sowieso reden genoeg om 'm af te wijzen voor een Oscar.
2) Nogmaals, wat is d'r dan zo speciaal aan zijn bewegingen? Hij springt van rots naar rots... So, dat kan Jean Claude van Damme ook. En dan kan ik nu niet eens een tweede voorbeeld bedenken, want de rest van zijn bewegingen zijn nou ook weer niet zo arbeidsintensief. Hij zit een beetje schizo te wezen en tegen Sam en Frodo aan te dweilen, maar daarvoor hoef je echt niet alleen bij Serkins te zijn.

Kijk, als 'ie nou kon vliegen, dan mocht 'ie best een Oscar van mij. Maar so far doet 'ie niets speciaals. Niets wat een ander niet kan, in elk geval. Een Oscar is een onderscheiding, daar zit 't 'm in.

Nou hou ik er niet van, maar ik kan niet ontkennen dat Gollum knap is gemaakt. Als daar iemand lof voor verdient is het de animator of hoe dat ook heet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25.