Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   relatie op afstand..jaja weer so een (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=353373)

_da-vonk_ 24-01-2003 22:35

relatie op afstand..jaja weer so een

ejjz menzen

volgens mij word dit forum egt overspoelt met dit soort berichten maar wat vinden jullie van liefde op afstand..
ik heb un hele lieve "vriend" maar hij woont aan de andere kant van ned.
nou snap ik ook wel dat t nog verder kan maar hierdoor zie ik hem al haast niej..
hij betekend alls voor me maar op de een of andere manier houdt het me ook tegen..want in de tijden dak hem egt nodig heb kan hij er nooit zijn..
waar ik woon zijn gewoon neit zulke jongens als mijn vriend..

kunnen jullie mij helpe??? :confused: :(

Leonoor 24-01-2003 22:37

Er valt weinig te helpen, denk ik. Zo vaak je kan daar heen gaan en hij zo vaak hij kan naar jou, das de enige oplossing, denk ik. En als je/hij gaat studeren, misschien richting hem, of hij richting jou.

nare man 25-01-2003 02:45

Tis simpel. Een lange-afstandsrelatie betekent:

- veel reistijd.
- veel reiskosten.
- veel telefoonkosten.
- elkaar weinig zien.
- veel weerstand van ouders.
- minder tijd voor je vrienden.

Vind je dat opwegen tegen wat je voor hem voelt, dan moet je het aanhouden.

Bazz 25-01-2003 03:48

Citaat:

nare man schreef:
Tis simpel. Een lange-afstandsrelatie betekent:

- veel reistijd.
- veel reiskosten.
- veel telefoonkosten.
- elkaar weinig zien.
- veel weerstand van ouders.
- minder tijd voor je vrienden.

Vind je dat opwegen tegen wat je voor hem voelt, dan moet je het aanhouden.

met andere woorden, zoek iemand op die dichterbij woont =)
Zo'n ~DarkVoice~ bijvoorbeeld, leuk en aardig, maar ons aller nare man woont toch veel beter? :p
blaat :o

akhen 25-01-2003 04:09

Ik zou zeggen koop beiden een webcam, en ga webcam chatten ;) dan kan je elkaar toch veel zien :D
Of je moet zelf een auto hebben, of hij.
Maar ik vind dat sommige factoren je niet moeten laten misleiden, tis net zoals een 18 jarige en een 26 jarige, leeftijdverschil, als ze van elkaar houden, moet je niet op de leeftijd letten, net zoals afstand ;)

Hoop dat je weer wat wijzer ben geworden :p

CoveredEyes 25-01-2003 10:44

Citaat:

akhen schreef:
Maar ik vind dat sommige factoren je niet moeten laten misleiden, tis net zoals een 18 jarige en een 26 jarige, leeftijdverschil, als ze van elkaar houden, moet je niet op de leeftijd letten, net zoals afstand ;)

Ik ben het hier mee eens...Ik heb nog nooit een relatie met iemand gehad die ver weg woont maar als hij echt heel veel voor je betekent zoals je zegt dan zou ik er gewoon voor gaan!!En in t weekend/vakantie kunnen jullie elkaar zo vaak mogelijk opzoeken toch?? :p
Have fun!xxx

_da-vonk_ 25-01-2003 12:04

thnx menze
miej is ckr al weer wat wijzer geworden :):)

elledc 25-01-2003 12:16

Een lange afstand tussen twee personen is geen reden om liefde op te geven. Als je van elkaar houdt doet de afstand er niet toe!
Maar toch zou ik het er zeer moeilijk mee hebben. Als ik van iemand hou, wil ik hem elke dag zien.

_da-vonk_ 25-01-2003 12:18

nah elke dag dat hoeft niet persee mAar ik zie hem nu maar 1 x in de 1/1,5 week en dan meestal maar 2/3 dagen..
vind ik opsich best weinig maja..hij heb zn werk ik me school..
dat is een van de problemen eigelijk..

elledc 25-01-2003 12:22

Hij betekent alles voor je, dus je moet er gewoon voor gaan :) En hopen dat je later samen kan gaan wonen ofzo.

Ilsje 25-01-2003 12:33

Ik heb tijd een vriendje gehad die ver weg woonde maar afstand was nie echt prob voor mij... Als ik een avondje nie hoefde te werken en hij ook nie gingen we naar mekaar toe en dan volgende ochtend weer vroeg weg om naar school te kunnen. En ookal was t dan voor kort en ookal was t duur etc, t was toch leuk :)

steentje 25-01-2003 17:48

bij mij werkt t al 1,5 jaar!

StefanLovertje 25-01-2003 17:53

bij mij werkt t al 20 maande :P

Andijvie 25-01-2003 17:59

Mijn vriendje woonde ook aan de andere kant van NL, maar ik ging gewoon elke maand een weekendje naar hem toe en hij naar mij. En we hebben ook nog eens een leeftijdsverschil van 9,5 jaar :P hebben we allemaal weten te overbruggen, dus gewoon proberen he...
(nu wonen we lekker samen :) )

Qimm 25-01-2003 18:04

Citaat:

_da-vonk_ schreef:
(

zo'n klein stukkie maar :D :P

hmmm als jullie echt veel voor mekaar voelen.. ga er voor!

nare man 25-01-2003 18:27

Ik heb 'ns iets dergelijks gehad. Persoonlijk vind ik het niet erg om lang in de trein te zitten maar op een gegeven moment gaat het toch wel knagen. Vooral als je maar moeilijk bij die persoon kunt slapen, je wilt niet constant een beroep doen op haar gastvrijheid.

Als de ander een kamer heeft maakt het natuurlijk niet uit.

Gothic 25-01-2003 18:44

Citaat:

_da-vonk_ schreef:
Hallo mensen,

Volgens mij wordt dit forum echt overspoeld met dit soort berichten, maar wat vinden jullie van liefde op afstand?
Ik heb een hele lieve "vriend", maar hij woont aan de andere kant van Nederland.
Nou snap ik ook wel dat 't nog verder kan, maar hierdoor zie ik hem al haast niet.
Hij betekent alles voor me, maar op de een of andere manier houdt het me ook tegen, want in de tijd dat ik hem echt nodig heb, kan hij er nooit zijn.
Waar ik woon zijn gewoon niet zulke jongens als mijn vriend.

Kunnen jullie mij helpen? :confused: :(

moenbase 25-01-2003 19:57

Citaat:

_da-vonk_ schreef:
want in de tijden dak hem egt nodig heb kan hij er nooit zijn..
:confused: :(

Vind je het nou wel of niet goed dat hij er nooit voor je kan zijn?

En, de laatste zin, is dat positief of negatief bedoeld?

_da-vonk_ 26-01-2003 17:00

dit vindt ik vervelend..asl ik met iets zit bijv..kan hij nooit bij me sijn wanneer het nodig is en over die laatste sin is negatief bedoelt ja..:(:(
maar niet negatief bedoelt tegenover mijn vriend want ik hou sielsveel van hem !!

hellup!!

DeltaOne 26-01-2003 17:04

:) dan is het toch handig om een motor/auto te hebbe he, dan ben je er binnen 2 uurtjes :D

nare man 26-01-2003 17:16

Citaat:

_da-vonk_ schreef:
hellup!!
Hoezo? Wat moeten we doen dan, een inzamelingsactie sturen zodat jij elke dag je treinkaartje kunt betalen?

Ik heb helemaal bovenin al een lijstje gemaakt van de nadelen die aan een lange-afstandsrelatie vastzitten. Jij moet zélf bepalen of je dat wilt volhouden of niet, dat kunnen wij niet voor jou beslissen.

_da-vonk_ 26-01-2003 17:22

hehe waar slaat dat nu weer op
misschien heb jij nooit in sown situatie geseten maar voor mij is dit egt wel een moeilijke keuze hoor..
vraag alleen om wat adviesen..

the 6th gate 26-01-2003 17:23

kan werken.
heb iemand ontmoet op i-net, op msn toegevoegd.
veel gechat, veel gewebcamd, werden verliefd op elkaar alleen nog geen relatie.
maja als dan ineens iemand beweerd n relatie met haar te hebben gaat het niet echt werken denk k. weet nog steeds niet of het nou wel of niet waar is (n) :o

_da-vonk_ 26-01-2003 17:29

ok maar dit is geen relatie dat isontstaan door internet..
wel met deselfde gevolgen uiteindelijk maar wel anders ik ken hem tenminste in real life..

Qimm 26-01-2003 17:40

de broer van een vriendin van mij heeft een LANGE afstands relatie met een meisje uit Zeeland (hij woont dus ook in Twente)
Dat gaan nou al een paar maand goed hoor. Elk weekend kom zij hierheen of gaat hij daarheen.

Het kan dus wel

moenbase 26-01-2003 17:51

Citaat:

_da-vonk_ schreef:
dit vindt ik vervelend..asl ik met iets zit bijv..kan hij nooit bij me sijn wanneer het nodig is en over die laatste sin is negatief bedoelt ja..:(:(
maar niet negatief bedoelt tegenover mijn vriend want ik hou sielsveel van hem !!

Een (goede) liefdesrelatie neem je toch ook de negatieve kanten erbij?
En, als je dit zo vreselijk vind... Daar had je toch eerder overna kunnen denken? Je wist toch dat hij dáár woonde?:)

nare man 26-01-2003 18:11

Citaat:

_da-vonk_ schreef:
hehe waar slaat dat nu weer op
misschien heb jij nooit in sown situatie geseten maar voor mij is dit egt wel een moeilijke keuze hoor..
vraag alleen om wat adviesen..

Moet je eens even luisteren. Ik heb zelf wel in zo'n situatie gezeten. In mijn geval ging het om een enkele reis van bijna drie uur - trein en bus. Dus ik weet donders goed waar ik het over heb. Ik geef je advies, het is heel simpel. Als jij daar niets mee kunt, dan ben je dus niet in staat om een beslissing te nemen en heb ik ernstig medelijden met je.

Gothic 26-01-2003 18:41

Citaat:

_da-vonk_ schreef:
Dit vind ik vervelend. Als ik met iets zit bijv, kan hij nooit bij me zijn wanneer het nodig is en over die laatste zin, die is negatief bedoelt ja..:(:(
Maar niet negatief bedoeld tegenover mijn vriend, want ik hou zielsveel van hem!

Help me alsjeblieft

Gothic 26-01-2003 18:43

Citaat:

_da-vonk_ schreef:
Hehe? Waar slaat dat nu weer op?
Misschien heb jij nooit in zo'n situatie gezeten, maar voor mij is dit echt wel een moeilijke keuze hoor.
Ik vraag alleen om wat adviesen.

Gothic 26-01-2003 18:44

Citaat:

_da-vonk_ schreef:
Ok, maar dit is geen relatie dat is ontstaan door internet.
Wel met dezelfde gevolgen uiteindelijk, maar wel anders. Ik ken hem tenminste in real life.

moenbase 26-01-2003 18:48

Jammer dat je morgen geen spellingstoets hebt Gothic?:)

Gothic 26-01-2003 19:03

Citaat:

moenbase schreef:
Jammer dat je morgen geen spellingstoets hebt Gothic?:)
:p:D

_da-vonk_ 26-01-2003 20:06

thnx voor je adviesen maar ik ben wel in staat om beslissingen te nemen ik weet gewoon niet wat het beste voor ons allebij is..

ik zei :misschien heb jij nooit in sown situatie geseten
nou blijkbaar wel weet ikveel maargoed ik weet gewoon niet wat voor mij het beste is..

moenbase 26-01-2003 20:27

Citaat:

_da-vonk_ schreef:
thnx voor je adviesen maar ik ben wel in staat om beslissingen te nemen ik weet gewoon niet wat het beste voor ons allebij is..

ik zei :misschien heb jij nooit in sown situatie geseten
nou blijkbaar wel weet ikveel maargoed ik weet gewoon niet wat voor mij het beste is..

Geen idee voor wie de vraag was...mocht 't voor mij zijn...
Jawel, ik heb weleens in een dergelijke situatie gezeten. Sterker nog...'k zit er 'bijna' weer in. Het is belangrijk dat je bepaalde dingen tegen elkaar afweegt. En kijkt of het realiseerbaar is wat je wilt in een relatie.

Waarschijnlijk had je vanaf 't begin al zoiets van "verdomme, je woont veel te ver weg!"
Dat 'veel te' wil al zeggen dat je het erg vervelend vind. Voor jou misscihen terecht.

'k zou het er in iedergeval over hebben met je partner.

[weet even niet meer zo goed waar 't topic ookalweer precies over ging...maar, meestal om de afstand...]

kastdeur 27-01-2003 10:52

Citaat:

_da-vonk_ schreef:
ejjz menzen

volgens mij word dit forum egt overspoelt met dit soort berichten maar wat vinden jullie van liefde op afstand..
nou snap ik ook wel dat t nog verder kan maar hierdoor zie ik hem al haast niej..
hij betekend alls voor me maar op de een of andere manier houdt het me ook tegen..want in de tijden dak hem egt nodig heb kan hij er nooit zijn..

kunnen jullie mij helpe??? :confused: :(

mijn vriendje woont ook 150 km bij mij vandaan. het is wel lastig, maar wel te doen. het kost wel veel reistijd, geld, en doorzettingsvermogen zoals als nare man als zei, maar het kan wel:)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.