![]() |
ZO vaak Deja-Vu's, Verband met Voorspellende dromen?
Beste mensen :)
Ik droom niet vaak, maar als ik droom, dan is dat 80% van de keren ongv een voorspellende droom. Ik heb BV dat van 11 september gedroomd, ik zag 2 vliegtuigen in een gebouw vliegen, ik kon het niet identificeren, tot ik het op tv zag. Ik heb ooit de scheiding van m'n nicht gedroomd, ik dacht dat het gewoon niet waar kon zijn, maar verrek... 2 weken later hoorde ik dat ze zouden scheiden. En wel meer van dit soort dromen, maar als ik wakker wordt na een droom, weet ik niet meer waar hij over gaat, Offtopic: (op 1tje na :confused: Vette mafheid, ik zag de wereld voor me verdwijnen alsof hij gedefragmenteerd werd, blokje voor blokje verdween de lucht, links van me vloog een vliegtuig recht naar beneden, vlak voor hij neerstortte vloog hij weer omhoog, en toen ontplofte die : \ 1 voor 1 ging iedereen om me heen dood, alles, iedereen, ik bleef achter in een enorme zwarte leegte... vette mafheid) Maar vaak kom ik die droom dan weer IRL tegen, een Deja Vu, en als ik dan een Deja Vu heb (minstens 5x in de week zo'n beetje :S en dan geen kleine dingen nee echt serieuze gesprekken) dan voel ik me herboren :S Alsof ik dit leven al geleefd heb of iets dergelijks. Ik begin nu onwijs af te dwalen enzo :o Maar heeft iemand van jullie ook vaak Deja Vu's en/of Voorspellende Dromen? :confused: |
Ik heb het ook heel vaak gehad, zo heb ik dus ook een hele vage droom gehad, wat ik nog wel herinnerde was dat mijn horloge stil stond, en de volgende dag dat ik wakker werd, en naar mijn horloge keek, stond de tijd indd stil....heel weirdo :p
Zo heb ik nog meer, maar daarvoor moet 'k weer eens iep in mijn hersenen gaan graven, en daar heb ik nu niet echt zin in, aangezien het nu 5 uur in de ochtend is...moet nog gaan slapen....*gaap* |
voorspellende dromen heb ik niet, maar deja-vu heb ik voortdurend en ook ik geloof dat ik dit leven of een leven dat er op lijkt al eerder geleefd heb.
de deja-vu merk ik niet eens meer op zo normaal zijn ze geworden. mijn hele leven is eigenlijk een grote deja-vu,vandaar |
Toevallig, ik ben met ANW bezig met een werkstuk over déjà-vu.
De oorzaak van déjà-vu is het abnormaal (of overactief) functioneren van de temporaalkwab (deel van de hersenen). Vaak heb je iets gedroomt, dan gebeurt er iets en weer een tijd later denk je dat je dat precies zo gedroomt hebt, maar wat dus niet zo is. Ook allemaal iets in je hersenen. Je hebt ook vaak déjà-vu als je iets droomt over het dagelijks leven wat niet gebeurt is, maar wel een grote kans op waarschijnlijkheid heeft. Als dat dan gebeurt heb je een gevoel van déjà-vu. Ik kan nu niet de bronnen hiervan opgeven, (heb ze niet 1 2 3 hier) maar zodra ik ze heb zet ik ze even neer. Déjà-vu is dus niets paranormaals of spiritueels, maar (simpel) neurologisch te verklaren. |
Voor mijn werkstuk over déjà-vu (een deel daarvan tenminste), zie hier.
Het is wel op Onzin, dus alleen de originele post is serieus. :) |
Citaat:
Ik was bijv met iemand aant praten en ik kon gewoon vertellen wat hij ging zeggen, en wat er om me heen gebeurde, omdat ik het gedroomd had. En het gebeurde dus ook echt! Vorig jaar, op een morgen, had ik het gevoel dat er iets ergs ging gebeuren. Ik voelde het gewoon. In de gymles hadden we kogelstoten, en ik stoot, en net op dat moment loopt er een meisje naar voren en de kogel valt op haar nek! Ze had dood kunnen zijn... Das toch niet simpel neurologisch te verklaren?? |
Citaat:
|
Ja ik heb ook wel eens deja vu's.. en soms dan ben ik met iemadn aan het praten die mij advies geeft over iets of iemand legt mij een probleem voor ofzo en dan weet ik gewoon precies wat en op welke manier de persoon iets gaat zeggen, de gebeurtenissen, bijvoorbeeld een leraar loopt langs of iemand kijkt naar ons en ik zie dat ofzo.... dat weet ik dan ook al.. ik heb de laatste tijd vaak dat ik een deja vu heb en dan denk ik dat het is afgelopen en een minuut of 5 later gaat het gewoon weer verder :confused: heeeeel weird..
Ik denk wel dat je hersenen er iets mee te maken hebben, maar hoe kan mijn hoofd nou verzinnen, als het een droom zou zijn, dat de persoon PRECIES alles het zelfde doet en dezelfde kleren aan heeft enzo.. :S Het gaat boven mijn pet... :D |
Citaat:
Met kogelstoten moet je gewoon opletten dat er niemand opeens naar voren loopt; dat ligt grotendeels bij jezelf en je eigen gedrag voorspellen is niet het moeilijkste wat je kunt doen. |
Citaat:
Dus het zal wel te verklaren zijn, zoals alles tegenwoordig in cijfertjes en lettertjes verklaart moet worden door iedereen. Niemand gelooft nog in toeval of iets hogers... Soms heb ik daar echt schoon genoeg van :mad: ... Maja wie ben ik dan weer he.. |
Citaat:
en dat is echt niet gaaf ofzo (n) |
Citaat:
|
Volgens mij vangen jullie gewoon onbewust informatie op die tijdens jullie dromen worden verwerkt.
Wellicht 'voelde' je al enige tijd aan, vanwege handelingen, dat er iets mis was (zoals de scheiding). Het lijkt mij eerder dat bij sommige mensen de informatie anders verwerkt word in de hersenen waardoor ze wanen dat ze voorspellende dromen hebben. Een Deja-vu is een neurologische 'stottering'. Niks paranormaals. Het gehele woord is een wetenschappelijke. |
*hetzelfde als legatus*
|
Ach boeien, dan is het maar wetenschappelijk. Het blijft vreemd. En ik ga me er niet in verdiepen. :cool:
|
Citaat:
Anyway, Deja vu's zijn dus wel paranormaal. Tenminste, ik moet zeggen dat ik het niet helemaal normaal vind dat ik dat hele gedoe om 11 sept 2001 al een keer had meegemaakt. In een droom, en die droom kan ik me nog wel herinneren trouwens. (1 vd weinigen). Verder heb je wel ijzersterke meningen en goed onderbouwde ook, maar ik vind het beetje jammer dat je steeds hetzelfde zegt. |
Citaat:
Ik bedoel echt zinnen voorspellen die helemaal niet met het onderwerp te maken hebben bijvoorbeeld: "Mjah, maar Tjardo en Shiffra zijn wel goede fretten hoor, alleen is Tjardo veel te dik" en TIJDENS die zin wist ik dat z'n volgende zin zou zijn. "Wij zouden trouwens nog es naar de bioscoop gaan naar LotR" |
Citaat:
wat anderen erover doen of denken boeit me niet. |
Deja vu's heb ik ook al dikwijls gehad maar meestal ging het dan om iets stoms bv dat ik in de les natuurkunde zat en dat er mij een opmerking werd gemaakt en dat dan ook de volgende dag zo was, zo van die dinge maar niet zoals jij zegt van dat van 11 sept. brrrrrr lijkt me nog al vies!!! :eek:
|
Citaat:
en dan zie je op 11 september dat het echt gebeurt, en nog met hetzelfde gebouw ook :eek: das nie gaaf |
Citaat:
dit Citaat:
Wíl je het soms zo graag dat je het tegendeel niet horen wil? |
Wil je dat verder uitleggen ik snap je namelijk nie :confused: t
|
Legatus komt met een mogelijke verklaring voor jou en Bazz' deja-vu's en "voorspellende" dromen.
Vervolgens reageert Bazz met Citaat:
Citaat:
Ben je zo overtuigd van je eigen gelijk dat je geen andere (wetenschappelijke) verklaringen horen wil? Ik denk persoonlijk deja-vu's te verklaren zijn zoals hierboven al is aangegeven. De voorspellende dromen waar jullie het over hebben zijn volgens mij niets meer dan interpretaties van één of meer gebeurtenissen in een droom die achteraf gezien enigzins overeenkwamen met iets in het echt. Droomde Bazz echt dat twee vliegtuigen het WTC in New York binnenvlogen of waren het 2 vliegtuigen in een onbekend gebouw in een onbekende omgeving? Misschien praat je jezelf onbewust aan dat het precies zo is gebeurd als in je droom? Misschien wil je graag dat je het echt zo hebt gedroomd, zodat je nu kunt vertellen dat je paranormaal begaafd bent. En vooral de tegendelen niet willen horen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36. |