![]() |
onderdruk te laag
hmm, me moeder ging me bloeddruk net opmeten, en daar kwam uit dat me bovendruk 115 was, en me onderdruk 50 :S das echt laag.. hmm weet iemand hoe dit komt? en of t slecht is? :confused:
|
Bij mij zijn ze (beiden)meestal nog lager...
Ja en helemaal goed is het niet... Maar wat er nou niet goed aan is.... :confused: Het schijnt dat drop eten helpt! :D Voel je je ook wazig ofzo? Sterkte! |
Drop eten, en dan vooral zoute drop, helpt idd tegen een lage bloeddruk...
|
Ik heb geen idee of het goed of slecht is.
Ik heb geen idee wat boven en onderdruk is. Kan iemand mij dat uitleggen? |
Citaat:
|
Bovendruk is als je hart het bloed door je aderen pompt (veel stuwing, dus hoge bloeddruk), onderdruk is als het bloed er uit stroomt (en je hart zich weer vult met bloed enz.) (minder stuwing, dus lage bloeddruk). Zo iets, heel simpel gezegd.
|
Klopt, de bovendruk hoort zo tussen de 100 en 130 te zijn, onderdruk tussen 60 en 90
De onderdruk is de belangrijkste waarde. Veel mensen hebben last van een te hoge onderdruk. Dan heb je meer kans op hart en vaatziekten. Van een te lage bloeddruk heb je last als je bijvoorbeeld van bed indeens opstaat. Dat voel je je licht in je hoofd... groeten, Sebastiaan |
Je kunt flauw vallen of sneller duizelig voelen.
Echte gevaren ken ik niet zo ;) Misschien dat meer staat op: www.gezondheidsplein.nl |
Citaat:
Zout eten jah, dat helpt wel :) |
hmzz, maar kdoe meestal overal al wel zout over.. of naja, alleen over patatjes :S
en eet ook genoeg gezond fruit en groente enzo :S nog nooit flauwgevallen iig :) maar heb wel vaak sochtends dak zwart voor me ogen zie, maar das dan alsk heel snel opstaa ofzo.. achja zal wel niks zijn... thanx iig... |
Heb ik ook gehad, je kan ijzersuplementes slikken of veel appelstroop eten. (Ik zou gaan voor de eerste.) Heeft bij mij écht goed geholpen, probeer maar :)
|
Veel (zoute) dropjes eten, in drop zit behalve het zout nog iets waardoor je bloeddruk stijgt. 'k kan geen kwaad dat wat meer te eten, toch? ;) En alleen over patat is niet over vrijwel alles, das zelfs vrij weinig, denk ik. ;)
Dat zwart voor m'n ogen heb ook vaak, maar volgens mij hoeft dat niet per se aan een te lage bloeddruk te liggen, toch? |
Citaat:
|
nou 't kan gekker hoor.. mijn pa ging me bloeddruk mete omdat die van hem te hoog was.. en bij mij was de bovendruk 70 en me onderdruk 30 ofzo..
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:22. |