Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   onderdruk te laag (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=353646)

lake bodom 25-01-2003 10:38

onderdruk te laag

hmm, me moeder ging me bloeddruk net opmeten, en daar kwam uit dat me bovendruk 115 was, en me onderdruk 50 :S das echt laag.. hmm weet iemand hoe dit komt? en of t slecht is? :confused:

Dashja 25-01-2003 12:50

Bij mij zijn ze (beiden)meestal nog lager...
Ja en helemaal goed is het niet...
Maar wat er nou niet goed aan is.... :confused:
Het schijnt dat drop eten helpt! :D
Voel je je ook wazig ofzo?
Sterkte!

Leonoor 25-01-2003 13:21

Drop eten, en dan vooral zoute drop, helpt idd tegen een lage bloeddruk...

Olafant 25-01-2003 13:47

Ik heb geen idee of het goed of slecht is.
Ik heb geen idee wat boven en onderdruk is.

Kan iemand mij dat uitleggen?

perseus 25-01-2003 14:37

Citaat:

lafjuh schreef:
Ik heb geen idee of het goed of slecht is.
Ik heb geen idee wat boven en onderdruk is.

Kan iemand mij dat uitleggen?

misschien is je bovendruk bloeddruk van het bloed dat naar beneden stroomt en onderdruk anders om? :confused:

Leonoor 25-01-2003 14:44

Bovendruk is als je hart het bloed door je aderen pompt (veel stuwing, dus hoge bloeddruk), onderdruk is als het bloed er uit stroomt (en je hart zich weer vult met bloed enz.) (minder stuwing, dus lage bloeddruk). Zo iets, heel simpel gezegd.

WackfordSqueers 25-01-2003 15:16

Klopt, de bovendruk hoort zo tussen de 100 en 130 te zijn, onderdruk tussen 60 en 90

De onderdruk is de belangrijkste waarde. Veel mensen hebben last van een te hoge onderdruk. Dan heb je meer kans op hart en vaatziekten. Van een te lage bloeddruk heb je last als je bijvoorbeeld van bed indeens opstaat. Dat voel je je licht in je hoofd...
groeten,

Sebastiaan

Gatara 25-01-2003 15:57

Je kunt flauw vallen of sneller duizelig voelen.

Echte gevaren ken ik niet zo ;)

Misschien dat meer staat op:
www.gezondheidsplein.nl

Qimm 25-01-2003 16:40

Citaat:

WackfordSqueers schreef:
Klopt, de bovendruk hoort zo tussen de 100 en 130 te zijn, onderdruk tussen 60 en 90

De onderdruk is de belangrijkste waarde. Veel mensen hebben last van een te hoge onderdruk. Dan heb je meer kans op hart en vaatziekten. Van een te lage bloeddruk heb je last als je bijvoorbeeld van bed indeens opstaat. Dat voel je je licht in je hoofd...
groeten,

Sebastiaan

ja maar dan moet je echt een heel lage bloedruk hebben. In principe heb je geen last van te hoge of te lage bloeddruk. Alleen als het extreem is.
Zout eten jah, dat helpt wel :)

lake bodom 25-01-2003 17:03

hmzz, maar kdoe meestal overal al wel zout over.. of naja, alleen over patatjes :S
en eet ook genoeg gezond fruit en groente enzo :S
nog nooit flauwgevallen iig :) maar heb wel vaak sochtends dak zwart voor me ogen zie, maar das dan alsk heel snel opstaa ofzo..
achja zal wel niks zijn... thanx iig...

Andijvie 25-01-2003 17:09

Heb ik ook gehad, je kan ijzersuplementes slikken of veel appelstroop eten. (Ik zou gaan voor de eerste.) Heeft bij mij écht goed geholpen, probeer maar :)

Leonoor 25-01-2003 17:11

Veel (zoute) dropjes eten, in drop zit behalve het zout nog iets waardoor je bloeddruk stijgt. 'k kan geen kwaad dat wat meer te eten, toch? ;) En alleen over patat is niet over vrijwel alles, das zelfs vrij weinig, denk ik. ;)

Dat zwart voor m'n ogen heb ook vaak, maar volgens mij hoeft dat niet per se aan een te lage bloeddruk te liggen, toch?

Leonoor 25-01-2003 17:12

Citaat:

Andijvie schreef:
Heb ik ook gehad, je kan ijzersuplementes slikken of veel appelstroop eten. (Ik zou gaan voor de eerste.) Heeft bij mij écht goed geholpen, probeer maar :)
't schijnt tegenwoordig ook wel mee te vallen met het ijzergehalte in appelstroop. Maar is het niet zo dat dat tegen bloedarmoede helpt, en niet tegen een te lage bloeddruk? Of heeft dat ook weer met elkaar te maken? Dan bestaat er ook nog Roosvicee Ferro. Maar volgens mij staan die twee dingen los van elkaar.

StefanLovertje 25-01-2003 17:34

nou 't kan gekker hoor.. mijn pa ging me bloeddruk mete omdat die van hem te hoog was.. en bij mij was de bovendruk 70 en me onderdruk 30 ofzo..

Qimm 26-01-2003 16:16

Citaat:

StefanLovertje schreef:
nou 't kan gekker hoor.. mijn pa ging me bloeddruk mete omdat die van hem te hoog was.. en bij mij was de bovendruk 70 en me onderdruk 30 ofzo..
LOL hehe zeker zo'n elektrische of niet? Met zo'n bloeddruk ben je nl. zo goed als dood :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:22.