![]() |
positieve discriminatie
Wie kan mij uitleggen wat dit betekent?
positief en discriminatie zijn tegenstrijdige woorden, wat moet ik me daarbij voorstellen :confused: |
Vroeger kregen vrouwen voorrang bij bepaalde banen omdat er weinig vrouwen waren die werkte. Door middel van deze ŽdiscriminatieŽ waren er toch positieve gevolgen: nl dat er meer vrouwen aan het werk gingen ed.
|
bv. je mag niks zeggen over zwarten, omdat die jarenlang onderdukt zijn geweest.
je mag als zwarte wel iets slechts zeggen over blanken, omdat zij (de zwarten) de onderdrukte partij zijn. idem voor vrouwen. als vrouwen vooraang krijgen bij bepaalde banen is er idd ook sprake van positieve discriminatie, want vrouwen zijn altijd minderwaardig geweest. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
of het ook werkelijk zo positief is laat ik aan jouw over. positieve discriminatie is ook maar een benaming. |
Citaat:
Onzin. Het gaat niet om _ZEGGEN_, maar om _HANDELEN_. |
Positieve discriminatie is een labeltje dat men plakt op bepaalde vormen van discriminatie om het goed te praten.
Neemt een bedrijf bijv. een Nederlander aan ten koste van eenTurks iemand omdat men graag veel Nederlanders in het bedrijf heeft, dan is men verontwaardigd en is het discriminatie. Neemt een bedrijf die Turkse persoon aan ten koste van een Nederlander omdat men binnen het bedrijf graag een bepaald percentage allochtone werknemers heeft, dan maken Groenlinks en de SP een vreugdedansje en heet het in een keer positieve discriminatie. |
Ik haat overigens positieve discriminatie omdat JUIST omdat het nodig is om te bestaan (anders worden er eerder mannen dan vrouwen en autochtone dan allochtone personen aangenomen).
het aangeeft dat het wat betreft GELIJKWAARDIG behandelen van mensen NIET bestaat. Ik zie positieve discirminatie als een noodzakelijk kwaad. |
Citaat:
|
Citaat:
Dit wou ik net zeggen :) |
Citaat:
|
Citaat:
dus waarom zou je iemand met een hogere opleiding nemen, terwijl je met iemand met een lagere opleiding hetzelfde bereikt? |
Citaat:
het maakt niet uit of je VWO of MAVO hebt gedaan, je krijgt betaald voor het werk wat je doet en niet voor de opleiding die je daarvoor gedaan hebt. het salaris van de hoogopgeleide nederlander en de analfabetische aloochtoon is dus hetzelfde als zij hetzelfde werk zouden uitvoeren. |
Citaat:
Idd, alleen in de praktijk vaak niet het geval... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
tenzij je meer ervaring hebt of iets dergelijks. |
Citaat:
je niet meer betaald. Eerder je leeftijd ;) (en ik was zelfs jonger) |