![]() |
Help! te rood gezicht
Hey allemaal,
Vandaag heb ik een nieuw gezichtsmaskertje gekocht en die heb ik net ff opgedaan. het brande wel een beetje, maar ik dacht dat dat niet zo erg was... maar nu ik het eraf heb gehaald heb ik gewoon een knal rood gezicht... het doet ook zeer enzow, ik heb er maar een dagcreme op gedaan... maar wat kan ik verder nog doen om het te verminderen... want ik wil er vanavond wel wat beter uit zien dan nu... Iemand advies...? Alvast bedankt! |
ff onder de kraan houden misn?
Koud washandje/doekje? En dan babyolie/poeder, iets verzachtends erop iig.. Succes ermee :) |
Misschien idd gewoon koelen met washandje met water...ik zou er niet teveel troep opsmeren, maar je huid een beetje rust gunnen. Calendula (en dan vooral de emulsie) helpt wel, 't helpt je huid iig 'rustig' te worden en te herstellen, maar ik weet niet of je dat in huis hebt.
|
Calendula heb ik wel.. maar dan als creme... is dat ook goed??
Tja ik was iig van plan voorlopig ff bijna niks te doen... want als ik nu vanalles ga smeren enzow dan wordt het echt niet beter. Met een washandje doe ik ook niet... want het doet echt zeer als ik het aanraak... en een washandje irriteerd dan ook verschrikkelijk... Maar is het heel slecht als ik vanavond weer gewoon make up erop doe..? want anders zie ik er helemaal niet uit.. :o |
als water al pijn doet, denk je zelf dat het slim is je houdt vol te stoppen met make up? Zodat het geen lucht ed krijgt?
|
Citaat:
maar wordt het denken jullie erger, als ik er make up op doe, of hersteld het alleen minder snel...? |
Calendula crème kan ook wel, smeert alleen wat lastiger. Make up lijkt me idd geen goed plan, ik denk dat het irriteert en dat het er iig niet beter door zal worden.
|
Citaat:
|
Aaaah, ik heb het erop gedept... het wordt alleen maar rooier... misschien hoort het zo... maar naja het doet nu nog meer zeer enzow... pfff... ik hoop dat het wel minder wordt :o
|
wat zat er in dat maskertje van jou?
Ik zou je huid maar rust gunnen...als het alleen wat geirriteerd was, dan zal het wel snel wegtrekken. Maar al was je allergisch voor een bestanddeel uit het maskertje dan ben ik bang dat het rode vanavond nog niet weg is :( Probeer anders een deel van het maskertje uit op een niet zichtbare plek... de binnenkant van je elleboog ofzo...en dan kijk je hoe lang het daar rood blijft (zonder er wat aan te doen) en of het wel rood wordt... dan kun je zien of je er allergisch voor bent. |
Citaat:
Tis nu iig wel minder als net, toen ik calendula erop had gedaan... ik denk gewoon dat het rood is geworden omdat ik toch iets teveel heb gewreven met die calendula :o |
ieder maskertje heeft weer een andere werking.
deze zal wel goed zijn geweest voor een betere doorbloeding :D :D :D :D :D zit heel vaak in die maskertjes hoor! 't zakt vanzelf wel weer af, ik zou gewoon wat dagcreme opdoen.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:13. |