Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Hoeveel kost bij jullie een bioscoopkaartje? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=353984)

marlies 25-01-2003 15:38

Hoeveel kost bij jullie een bioscoopkaartje?

De laatste keer dat ik geweest ben (half jaar geleden ofzo) koste het bij ons €8,50 (zoetermeer)
Daarna ben ik niet meer geweest omdat het voor mij teveel geld is, maar nu vroeg ik me af hoe het in andere steden zit.

ydnew 25-01-2003 15:54

Citaat:

marlies schreef:
De laatste keer dat ik geweest ben (half jaar geleden ofzo) koste het bij ons €8,50 (zoetermeer)
Daarna ben ik niet meer geweest omdat het voor mij teveel geld is, maar nu vroeg ik me af hoe het in andere steden zit.

€8, 30 niet veel verschil dus. Ja het is wel duur.

Ieke 25-01-2003 16:03

De laatste keer was het op 10-12 naar LotR TTT en dat kostte €8,50. Het wordt wel duurder, vorig jaar was ik voor LotR nog iets van €7 kwijt.

elledc 25-01-2003 16:03

Dat scheelt; van 6 tot 7 € (in Belgie)
8,50 is inderdaad wel zot veel! Ik zou dan ook niet vaak meer naar de cinema willen denk ik!

dark_poetry 25-01-2003 16:09

weet ik niet,ik ga nooit naar een bios.
1 keer per jaar ofso als het gratis is :o

legatus 25-01-2003 16:31

Pathé Helmond heeft in het weekend een prijs voor volwassen (ouder dan 12) 8,00 Euro. Doordeweeks is dat s'avonds 6,30.

Filmhuis Helmond heeft een prijs van 5,50 Euro.

Dan reken ik hierbij nog geen kortingen als Coke Card, CJP Pas, OV of andere Studentenkaart.

Arwyn 25-01-2003 16:48

Ehrmz... 'gewone' film = €7.25, maar voor TTT en HP moet je €1 extra betalen....

Shibby 25-01-2003 17:30

In Eindhoven Euro 8,30 tot 8,60 ligt aan de bioscoop

Piccola 25-01-2003 17:31

7,50

Daangerous 25-01-2003 17:42

laatste keer dat ik geweest ben, gister: €8,30

Andijvie 25-01-2003 17:44

Lumière (Filmhuis hier in M'tricht) is €5,50 voor niet-leden volgens mij... € 4,50 met CJP en €4,- met lidmaatschap...

Minerva weet ik zo niet.. €7,- ofzo... gok ik..

Rianne 25-01-2003 18:14

bij ons ligt het aan de film; soms is het 8 euro maar meestal 8,50.

vroeger was het altijd 7 euro ofzow.. ma nou hebbe ze van alle bioscope een super bios gemaakt (cineworld) en die heb dus helemaal geen concurrentie meer.. das wel minder... (n)

zeep007 25-01-2003 18:23

ohhhh, bij ons kost een kaartje 9,50! :mad:

10.45 25-01-2003 19:08

laatste keer in pathe schouwburgplein (r'dam) was het 8,50. En dat op een gewone doordeweekse dag, maar ja dat kassamens ze dat het vakantie was en dat het daarom 8,50 was. :mad: (n)

Pebbles 25-01-2003 19:18

Laatste keer dat ik ben geweest is al een tijdje terug.. was bij Minerva in Maastricht, op een doordeweekse avond.. ik moest 6 euro of 6,50 betalen, maar dat was wel met korting..

M@rco 25-01-2003 20:28

Net nog €7,50 :)

r3nske 25-01-2003 21:58

Ik ben de laatste keer naar LOTR2 geweest, op een dinsdag in Lanaken (België). Schijnbaar is het daar iedere dinsdag feest :) want een kaartje kost op die dag maar 4 Euro!!

CABAL 25-01-2003 22:08

korte film € 7,50
lange film of avondfilms € 9.-

sublime 25-01-2003 22:29

weet het niet eigenlijk > tussen de 6,50 en 8, 50 geloof ik.

filmhuis = 4 euro en moviezone film 2,50 en film in hedon 1,50 of 2,50 (verschilt per x)

Talon 25-01-2003 23:01

geen idee
dr wil nooit iemand mee, dus ga ik niet naar de bioscoop :)

sublime 25-01-2003 23:04

Citaat:

Talon schreef:
geen idee
dr wil nooit iemand mee, dus ga ik niet naar de bioscoop :)

en deed ik laatst dramatisch met een vriendin van me samen omdat we áltijd met elkaar naar de film gaan; wil nooit iemand mee.... :S > tkan nog erger dus ;)

nou ja, er zijn wel veel films waar ik heen wil, maar waar de betreffende film vriendin dan weer niet heen wil > dus dan ben ik ook wel zielig :)

Talon 25-01-2003 23:09

Citaat:

sublime schreef:
en deed ik laatst dramatisch met een vriendin van me samen omdat we áltijd met elkaar naar de film gaan; wil nooit iemand mee.... :S > tkan nog erger dus ;)

nou ja, er zijn wel veel films waar ik heen wil, maar waar de betreffende film vriendin dan weer niet heen wil > dus dan ben ik ook wel zielig :)

:D
dankzij mij voelen jullie 2 je weer stukken beter :D ;)

en naar welke films wil ze dan niet?

sublime 25-01-2003 23:13

Citaat:

Talon schreef:
:D
dankzij mij voelen jullie 2 je weer stukken beter :D ;)

en naar welke films wil ze dan niet?

ind, thank you very much for that :D

> zij wil niet naar zwijmel achtige, veel te zoete films... >jammer<
possesion(s?) bv... en uhm crush.... > gelukkig is de vriend van mn zus zo 1x in de 100 jaar niet thuis en ben ik goed genoeg om als gezelschap te dienen. dan ga ik dus met haar....

[SIZE=0.5]klonk dat laatste erg verbitterd?[/SIZE]

Anonymous John 26-01-2003 08:08

Tussen €6,50 en €10, hangt er vanaf wanneer je gaat en hoe lang de film duurt.

Vlooienband 26-01-2003 10:00

8 à 9 euro.

Talon 26-01-2003 10:52

Citaat:

sublime schreef:
ind, thank you very much for that :D

> zij wil niet naar zwijmel achtige, veel te zoete films... >jammer<
possesion(s?) bv... en uhm crush.... > gelukkig is de vriend van mn zus zo 1x in de 100 jaar niet thuis en ben ik goed genoeg om als gezelschap te dienen. dan ga ik dus met haar....

[SIZE=0.5]klonk dat laatste erg verbitterd?[/SIZE]

no problem :D

van die zwijmelachtige films zijn wel leuk, alleen lijkt het me niet echt iets om in de bioscoop te zien (tenzij je met leuk gezelschap bent ;) :D ) in de bioscoop draait het toch vooral om het extra grote beeld en mooi geluid :) Eigenlijk zouden er dus vooral veel films met een hoop special effects moeten draaien :)

[SIZE=0.5]valt wel mee hoor ;)[/SIZE]

Breg 26-01-2003 11:16

In het weekend 8 euro 30. Van maandag t/m vrijdag weet ik niet precies, gebruik de laatste tijd meestal CJP-pas/CKV-bonnen.

Iduna 26-01-2003 12:15

Citaat:

zeep007 schreef:
ohhhh, bij ons kost een kaartje 9,50! :mad:
damn das niet weinig..

Bij ons € 7,50

Sithan 26-01-2003 12:53

Bij ons tussen de 8 en 15 euro...maar voor 15 euro zit je dan op het balkon loge, zoals ze dat duur noemen...zijn wel vet mooie plaatsen.

Maar ik hoef nooit te betalen want ik werk er :p

Milk 26-01-2003 13:23

6,60 met CJP. En ik reken dat niet meer om want dan ga ik steigeren. En er zijn films die je gewoon in de bios moet zien (JAMES BOND! JAMES BOND! Sorry.. :o :D).

Silent Enigma 27-01-2003 01:36

filmhuis vera: €2,50
filmcentrum Poelestraat: €5,50 - €6,50
pathé:€4,50 - €8,30

prijzen tijdsgebonden en met studentenkorting

Rj's_engeltje 27-01-2003 10:33

Vorig jaar naar Lord of The Rings I geweest, was toen € 8,17

Paar weken terug naar Lord of The Rings II geweest, nu € 9,50

Andere films liggen nu nog rond de € 8,-

Studentje 27-01-2003 14:37

€5,30 geloof ik. Inclusief studentenkorting en niet in het weekend. In een best mooie bioscoop met één zaal met lasershow.

sublime 27-01-2003 14:41

Citaat:

Talon schreef:
no problem :D

van die zwijmelachtige films zijn wel leuk, alleen lijkt het me niet echt iets om in de bioscoop te zien (tenzij je met leuk gezelschap bent ;) :D ) in de bioscoop draait het toch vooral om het extra grote beeld en mooi geluid :) Eigenlijk zouden er dus vooral veel films met een hoop special effects moeten draaien :)

[SIZE=0.5]valt wel mee hoor ;)[/SIZE]

> ik ga niet direct naar de film voor het grote beeld en het mooie geluid > let ik nauwelijks op... ik kijk gewoon liever films in de bios/het filmhuis

(ga later een prive filmzaal in mn huis aan (laten) leggen :D:D:D)

Big Brother 27-01-2003 16:15

bij ons 6 euro, met korting dus nog wat minder, 4 ofzo
maar het is ook maar 1 zaaltje, en niet eens zo groot :/

Talon 27-01-2003 16:22

Citaat:

sublime schreef:
> ik ga niet direct naar de film voor het grote beeld en het mooie geluid > let ik nauwelijks op... ik kijk gewoon liever films in de bios/het filmhuis

(ga later een prive filmzaal in mn huis aan (laten) leggen :D:D:D)

het is wel mooier en de sfeer is beter.. maar voor een 'standaard' film is het wel duur.. (n)

goed idee.. ik heb het al bijna (thuis bioscoop :D) alleen wil ik nog een keer zo'n beamer voor op de muur enzo :)

sublime 27-01-2003 17:15

Citaat:

Talon schreef:
het is wel mooier en de sfeer is beter.. maar voor een 'standaard' film is het wel duur.. (n)

goed idee.. ik heb het al bijna (thuis bioscoop :D) alleen wil ik nog een keer zo'n beamer voor op de muur enzo :)

hmmm ik vind t wel meevallen met de prijzen; maar ik ga ook zelden naar de 'gewone' bios > daar vind ik de sfeer ook nix :)

maar ik denk dat iemand die gewoon uitgaat vééééél meer kwijt is dan ik op een avondje filmhuis; komt gemiddeld op zo'n 5,20 > 4€ voor het kaartje, 1,20 voor een kopje thee :D

> ik wil wel incl. van die luxe biosstoelen, echt van die rooie... > daar is het me uiteindelijk vooral om te doen (okee en ook wel voor het betere geluid-vanuit-alle-hoeken-waarvan-ik-niet-weet-hoe-je-het-moeilijke-woord-schrijft en het grote scherm)

Blubje 27-01-2003 17:25

gewone films 7,50 euro.
TTT 8,50 euro
kinderfilms 6 euro en dan krijg je nog een gratis beker frisdrank in de pauze ook!

Toet0r 27-01-2003 17:25

TTT koste bij mij 8 euro, andere film meestal iets van 7,25

snoopy 27-01-2003 17:42

volgens mij iets van €7,- door de week
en €8,50- €8,75 in het weekend.

Wisten jullie trouwens dat je korting krijgt als je je OV laat zien, als je een kaartje koopt?

Baron Sengir 27-01-2003 17:58

€7.50 voor de rest van de familie
voor mij €6.50 (LOTR)

Talon 27-01-2003 21:50

Citaat:

sublime schreef:
hmmm ik vind t wel meevallen met de prijzen; maar ik ga ook zelden naar de 'gewone' bios > daar vind ik de sfeer ook nix :)

maar ik denk dat iemand die gewoon uitgaat vééééél meer kwijt is dan ik op een avondje filmhuis; komt gemiddeld op zo'n 5,20 > 4€ voor het kaartje, 1,20 voor een kopje thee :D

> ik wil wel incl. van die luxe biosstoelen, echt van die rooie... > daar is het me uiteindelijk vooral om te doen (okee en ook wel voor het betere geluid-vanuit-alle-hoeken-waarvan-ik-niet-weet-hoe-je-het-moeilijke-woord-schrijft en het grote scherm)

hm, ik ken alleen maar de 'gewone' bios.. wat is er anders aan de 'abnormale' bios?
de prijzen die je nu opgeeft zijn niet duur.. maar is dat ook voor nieuwe films?

een collega van mij heeft van die rode biosstoelen, 2 rijen van 3 stoeltjes, haha
hij heeft ook een beamer ( *jaloers* ), maar niet zulk goed geluid als dat ik heb :D :o (y)
(weet wel dat moeilijke woord te schrijven, maar gaat niet showen daarmee ;))

sublime 27-01-2003 21:56

Citaat:

Talon schreef:
hm, ik ken alleen maar de 'gewone' bios.. wat is er anders aan de 'abnormale' bios?
de prijzen die je nu opgeeft zijn niet duur.. maar is dat ook voor nieuwe films?

een collega van mij heeft van die rode biosstoelen, 2 rijen van 3 stoeltjes, haha
hij heeft ook een beamer ( *jaloers* ), maar niet zulk goed geluid als dat ik heb :D :o (y)
(weet wel dat moeilijke woord te schrijven, maar gaat niet showen daarmee ;))

filmhuis = meer cultfilm... komen dus ook niet echt de 'nieuwe' films > wel nieuwe films, maar niet de bekendere. lotr of jb draait er niet :)
en (ik vind) de sfeer er gewoon beter, wil er in de gewone bios nog wel eens iemand popcorn in je nek gooien, met chipszakjes kraken, een kwartier te laat worden, lop commentaar leveren, in t filmhuis gebeurd dat niet echt. hooguit wat irritante film-critici die na afloop de film gaan ziteen afkraken terwijl ik hevig ontroerd ben :D:D:D;)

> ben jaloers op die collega van je > lijkt me geweldig, maar ja je moet er ook plek voor hebben...
en volgens mij weet je zelf t woord ook niet :p ;)

kdoe een gokje > [SIZE=0.5]was ut niet is dolby surround sound-achtigs??[/SIZE] mijn broer heeft t maar die praat zo onduidelijk :D

Talon 28-01-2003 07:36

Citaat:

sublime schreef:
filmhuis = meer cultfilm... komen dus ook niet echt de 'nieuwe' films > wel nieuwe films, maar niet de bekendere. lotr of jb draait er niet :)
en (ik vind) de sfeer er gewoon beter, wil er in de gewone bios nog wel eens iemand popcorn in je nek gooien, met chipszakjes kraken, een kwartier te laat worden, lop commentaar leveren, in t filmhuis gebeurd dat niet echt. hooguit wat irritante film-critici die na afloop de film gaan ziteen afkraken terwijl ik hevig ontroerd ben :D:D:D;)

> ben jaloers op die collega van je > lijkt me geweldig, maar ja je moet er ook plek voor hebben...
en volgens mij weet je zelf t woord ook niet :p ;)

kdoe een gokje > [SIZE=0.5]was ut niet is dolby surround sound-achtigs??[/SIZE] mijn broer heeft t maar die praat zo onduidelijk :D

hm.. aha het filmhuis, nee daar ben ik dus nog nooit geweest :o
dat zijn zeker van die italiaanse films met franse ondertiteling enzo? :D
En als die filmcritici het afkraken kan jij ze toch overtuigen van het tegendeel? ;)

Plek is inderdaad wel nodig, meeste (normale) mensen hebben dat ook niet.. ik niet tenminste :D

Geef de schuld maar weer aan je broer.. :o ;)
maar het klinkt wel een beetje zoals je al zei hoor ;)

en ik weet het woord lekker wel :p :p :D

sublime 28-01-2003 12:13

Citaat:

Talon schreef:
hm.. aha het filmhuis, nee daar ben ik dus nog nooit geweest :o
dat zijn zeker van die italiaanse films met franse ondertiteling enzo? :D
En als die filmcritici het afkraken kan jij ze toch overtuigen van het tegendeel? ;)

wat een vooroordeel :) > komen hele normale films hoor :) > laats naar bend it like beckham geweest bv, en billy elliot heeft er ook gedraaid (ken je wel, denk ik?).. maar de films die er draaien zijn gewoon wat onbekender. en ja ook best veel franse films, maar gewoon met nederlandse ondertiteling ;)

heb sinds ik daar kom (en das al beswel lang :)) nog maar 2 films gezien die echt vaag waren; de aap, ongeloofelijk saaie film, gebeurde nix; was een heel erg oost-europa film :) en oktober, film die gemaakt is in 1924 over de oktoberrevolutie in rusland. die was ook raar; russische tekst en de ondertiteling was gehalveerd :)

en die filmcritici, denk niet dat ik die zou kunnen overtuigen :) > véél te koppioge mensen :)

(hoe bedoel je veel smilies :D)

legatus 28-01-2003 12:36

Citaat:

hoe bedoel je veel smilies
Lijkt wel een online poezië-album.

Filmhuis toont voornamelijk onafhangkelijke films. Alhoewel er ook uitzonderingen plaatsvinden als er een sterke commerciele film uitkomt. Neem bijvoorbeeld ONE HOUR PHOTO.

Vaak zijn het ook filmfestival films die gedraaid worden. De beste films die ik vorig jaar gezien heb, heb ik in het filmhuis gezien of op video.

sublime 28-01-2003 13:03

Citaat:

legatus schreef:

De beste films die ik vorig jaar gezien heb, heb ik in het filmhuis gezien of op video.

hmm bij mij net zo; maar kben vorig jaar denk ik in het hele jaar maar 5x naar de gewone bios geweest en 100x naar het filmhuis, dus das dan niet zo gek :)

nancetjuh 28-01-2003 16:07

€8,00 geloof ik hiero (Den Helder) laatste x dat ik geweest was paar maanden gelede dus zal niet veel verandert zijn :)

Talon 28-01-2003 21:15

Citaat:

sublime schreef:
wat een vooroordeel :) > komen hele normale films hoor :) > laats naar bend it like beckham geweest bv, en billy elliot heeft er ook gedraaid (ken je wel, denk ik?).. maar de films die er draaien zijn gewoon wat onbekender. en ja ook best veel franse films, maar gewoon met nederlandse ondertiteling ;)

hm.. nee hoor helemaaaal geen vooroordelen :D ;)
ik ken al die films die je nu opnoemt niet.. :o
maar ik ken ook veel films die wel 'bekend' zijn niet hoor :)

maar franse films? zijn die leuk?
ik zie soms wel leuke films in de videotheek enzo, maar dan zijn ze frans, en dan haal i kze niet..
de sfeer is zo..anders... frans.. :o

Thomas 28-01-2003 22:01

Citaat:

Piccola schreef:
7,50

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04.