![]() |
Zinloos geweld/schokkend
Deze mail kreeg ik doorgestuurd en wat hier verteld word is echt schokkend. Ik ben tegen zinloos geweld/mishandeling en wil dat dit stopt. Hoe kunnen ik/wij zorgen dat dit stopt...???
Mijn naam is Heidi... Ik ben nog maar drie mijn ogen zijn opgezwollen Ik kan niet zien Ik zal wel dom zijn Ik zal wel slecht zijn Wat anders Zou mijn papa zo boos hebben gemaakt? Ik zou willen wensen dat ik beter was Ik wens dat ik niet zo lelijk was Misschien zou mijn mama Me misschien nog willen knuffelen Ik kan niet spreken Ik kan niks fout doen Anders wordt ik opgesloten De hele dag Als ik wakker wordt ben ik alleen Het huis is donker Mijn ouders zijn niet thuis Wanneer mijn mama wel komt Probeer ik lief te zijn Misschien krijg ik vanavond dan maar 1 klap Maak geen geluid Ik hoorde net een geluid Mijn papa is terug van charlie's bar Ik hoor hem vloeken Het is mijn naam die hij roept Ik druk mezelf tegen de muur Ik probeer me te verstoppen Van zijn kwade ogen Ik ben zo bang nu Ik begin met huilen Hij vindt me huilend En hij schreeuwt lelijke woorden Hij zegt dat het mijn fout is.. Dat hij lijdt op zijn werk Hij slaat en schopt me Ik bevrijd me eindelijk En ik ren naar de deur Hij heeft hem al op slot gedaan Ik rol me op tot een bal Hij pakt me op en gooit me Tegen de harde muur aan Ik val op de grond Met mijn botten bijna gebroken Maar mijn papa gaat door Nog meer slechte woorden Worden er gesproken Ik schreeuw HET SPIJT ME!!! Zijn gezicht is verdraait In aanzienelijke haat Van het kwetsende en de pijn Opnieuw en opnieuw Ow God alstublieft heb medelijden Plotseling stopt hij En loopt richting de deur Terwijl ik daar lig onbewegelijk Gesprijd over de vloer Mijn naam is Heidi Ik ben nog maar drie ... Vanavond heeft mijn papa mij VERMOORD... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoi leonoor,
Ik bedoel zinloos geweld/mishandeling. Het kan zo toch niet langer doorgaan?? Groetjes karina |
Hoi Evito,
Juist wel doorsturen zodat men beseft hoe erg dit soort dingen zijn en dat dit nog steeds een dagelijks probleem is. Groetjes karina |
Wij kunnen daar weinig aan doen, behalve er zelf niet aan beginnen en laten merken dat je er niet aan mee doet ed. En je eventueel aansluiten bij die stichting (met dat lieveheersbeestje (stichting zinloos geweld oid, geloof ik). Verder jammer genoeg weinig. Ik zou willen dat het anders was.
|
Citaat:
|
Hoi Leonoor,
Zoals je dat vertelt ben je eigenlijk ook medeplichtig, je doet niet mee maar kijkt ernaar. Net als met pesten je ziet dat iemand gepest word, je helpt niet mee en doet er ook niks aan. Ik wil zo graag iets doen, alleen weet ik niet wat. Tegen zinloos geweld is een goed idee, kijk er even naar op internet |
Citaat:
Bij zinloos geweld, tja, ook daar zou ik het liefst er tussen springen, maar ik denk niet dat m'n vriend het prettig vindt als ik een mes tussen m'n ribben gedouwd kreeg. Ik zou wel 112 bellen, maar of ik er zelf tussen zou springen zou aan de situatie liggen. 't is misschien 'gemeen', maar m'n vriend is me toch iets te lief, vroeger had ik het denk ik eerder gedaan, nu denk ik toch ook wel aan m'n eigen en aan zijn leven. |
zinloos geweld is over ter wereld, en maar aan een enkel paar gevallen kun je iets doen, laten we zeggen 1 op 100.....
ik vinnet ut eg gwoon vreeeselijk fout! eg...gwoon, tjeezus....tis gwoon te erg voor woorde! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Waarom lijsttrekkers daar niks aan doen? Volgens mij doen ze hard hun best, maar zijn er te weinig hulpverleners, wat moeten ze daar dan aan doen, ze kunnen er niet een aantal bij toveren. Ik klink een beetje verbitterd, ben ik ook wel een beetje geworden op dit punt door de jaren heen. |
Citaat:
Ook met het kind praten wordt bij ons op school afgeraden. Als het kind uit zich zelf komt, okee, maar ga het niet uithoren of wat dan ook. Laat het over aan mensen die er echt verstand van hebben (die er iig een opleiding voor hebben). Je kunt het kind ook niet beschermen voor zijn/haar vader, was dat maar waar. Ik vind het niet eerlijk tegenover een kind als je hem/haar zegt hem/haar te zullen beschermen, simpelweg omdat je dat niet kunt. [/B][/QUOTE] Nee, uithoren lijkt mij ook geen slim plan. Je kunt wel als je iets vermoed het kind laten merken dat je er voor hem bent en dan bepaald het kind of het naar je toe komt of niet. Toch wel leonoor, je kan je mogenlijke best doen om het kind te beschermen en met hulpverleners hierover te praten en desnoods een proces, maar het kan wel. Ik vind ook dat zoiets de hulpverleners moeten doen maar vind het onterecht dat ze dan op de wachtlijst worden gezet of zelfs worden vergeten, dan is het te laat. Welke opleiding doe je? Waarom lijsttrekkers daar niks aan doen? Volgens mij doen ze hard hun best, maar zijn er te weinig hulpverleners, wat moeten ze daar dan aan doen, ze kunnen er niet een aantal bij toveren. Ik klink een beetje verbitterd, ben ik ook wel een beetje geworden op dit punt door de jaren heen. [/B][/QUOTE] Bij leraren willen de lijsttrekkers of althans een paar de baan en alles eromheen aantrekkelijk maken, laten ze dat hierbij dan ook doen of laten zien hoe belangrijk hulp is. om de eerste stap te zetten hoef je geen hulpverlener te zijn maar de laatste stap moet je wel een hulpverlener voor zijn. Waarom vertrouw je het niet meer, wat is er gebeurt als ik vragen mag? |
Citaat:
Ik doe pabo. Citaat:
Ik heb zo m'n twijfels over dingen of er wel iets veranderd kan worden, niet dat ik het niet wil, integendeel, maar de meeste dingen werken gewoon niet. En zeker één persoon kan er weinig aan veranderen, was het maar waar, dan zou ik het zeker doen. |
Citaat:
of er wel zinvol geweld is dan eigeluk.... |
Citaat:
|
Citaat:
welke grappige opmerking wazzut dan |
Citaat:
|
Hoi Leonoor,
Nee en dat vind ik erg. Een kind hoort beschermt te worden en wat je ook doet je kunt het kind nooit volledig beschermen. Misschien toch bedenk ik me nu je zou bijv een kind onder pleegzorg of onder toezicht plaatsen. Ouders kunnen dan niet zomaar langs komen. Ik doe nu spw en wil doorstuderen tot juf. Ik denk dat de aantal leraren wel toeneem over tien jaar denk ik niet meer dat wij een lerarentekort hebben. Tja, ik heb ook lang mijn twijfels gehad, het zou toch niet helpen. Als iedereen zo denkt zou niemand ooit meer helpen, een moet toch de eerste zijn. Wanneer een iemand een begin gemaakt heeft ligt de weg voor de ander open. |
ik ben tegen zinloos geweld, echt waar, maar dit soort emailtjes krijg ik ook heel vaak en ik vind ze ronduit gewoon super-irritant!!!
|
Mijn opmerking: waarom lees je hem dan??
|
omdat je nou eenmaal je meel lees heh :confused:
maar als ik hem dan blijf krijgen ja dan ga ik hem niet elke keer weer lezen natuurlijk :p |
???? Ik vat het niet meer..., sorry???
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
dit is gewoon een simpele hoax, wat er in dit mailtje staat is alleen maar om angst te verspreiden, moet de eerste van 3 nog tegenkomen die foutloos typt. Als er eentje is mag die me bijles geven.
|
Citaat:
Citaat:
Hij leest sowieso z'n mail, dus ook die.. Maar als hij hem meerdere keren krijgt, leest ie hem niet elke keer. ;) *verveeld zich :o* ontopic: M'n mening zou alleen maar een herhaling worden van een paar van Leonoor's posts.. Nutteloos dus, als k dat weer zeg. :o Citaat:
Maar het gebeurt wel echt, en die angst is niet onterecht imho. |
Citaat:
|
Dit is dus pure mishandeling met de dood tot gevolg...
Geweld is altijd zinloos, zelfs als het gedwongen moet worden toegepast... (politie - arrestant) Het kan namelijk ook zonder... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:48. |