![]() |
Mp3 speler (ja weer een ja)
ja ik weet t
als ik op zoeken druk krijg ik meer van dezelfde topics maar ik begin desondanks toch liever overnieuw :p ok cd speler is passe schijtziek van cds dus wil ik een mp3 spelertje kheb beetje gekeken en dit leek me wel wat is dat goed? ervaringen? goedkoop = duurkoop van toepassing? is er een beter alternatief voor rond de 100 euro? en het geheugen? flash doen? (265mb = 109 euro en dat tikt wel aan op zich) of mircrodrive? (340mb = 229 euro en dat is gvd duurder dan de speler zelf) hoeveel minuten muziek kan er op 265mb flash? |
schijnt op lage volumes minder goed te zijn, voor de rest erg veel positieve dingen over gehoord.. het is alleen dat ie nog best groot is. iRiver heeft heel kleine spelers (zo groot als een usb pendrive), maar daarvan is het geheugen niet uitbreidbaar.
verder kan je nog kijken naar MPIO maar die vind ik qua prijs/kwaliteit verhouding niet interessant. |
265mb = muziek gecodeerd met 192kbps - 188 minuten
|
IBM Microdrive 1GB € 216,-
IBM Microdrive 340MB € 152,- :) flashgeheugen is beter, zuipt minder stroom en veroorzaakt minder hitte (en 1 gigabyte is niet interessant, voor die prijs + de speler koop je een iPod met 5 gigabye) |
thx! :)
wat moet ik verstaan onder "lage volumes" ECHT zacht of gewoon zacht zoals je m in de klas aanheb ofzo grootte valt wel mee toch? 90 x 60 x 20 mm past wel in mn zak hoop ik... of verkijk ik me daar nou totaal op? ok flash dus 256mb is evt nog halveerbaar, is alsnog 2 uur muziek dan?(ik denk dat mijn gemiddelde mp3 128kbps is) enige nadeel is eigenlijk de voeding ik kan maar 6x gehele geheugen afspelen met 2x AA klinkt weinig maar ja oplaadbare batts zijn wel te vinden neem ik aan |
Citaat:
waarom zou ik dan niet gelijk een ipod kopen? ben ik sowieso goedkoper uit... |
Citaat:
Als je toch veel opslagruimte wil kun je net zo goed voor een HD-based mp3speler gaan. |
Citaat:
deze dus? -15gb -190 euro ofzo -spuuglelijk -groot (118mm W x 19.5mm H x 77mm...maw HOLY SHIT!) -voor de rest goed(?) |
:confused:
de iPod is ook hd-based. Apple iPod 05GB € 387,- Apple iPod 10GB € 469,- Apple iPod 20GB € 630,- dan heb je ook nog de Creative Jukebox Zen, ongeveer even klein Creative Jukebox Zen 20GB € 400,- |
Een iPod kost zeker zo'n €400,-. Reken er dus niet te hard op dat je voor een kleine derde van die prijs een soortgelijke speler kan krijgen. Ik vertrouw dat ding dus niet bepaald.
|
Citaat:
|
Citaat:
ipod is te duur (ik moet betalen voor allerlei kut functies zoals planner enzo die ik niet eens wil hebben) dus is die treo15 wat? 15gb is meer dan genoeg en als ie minder dan 200 euro is is dat rij goedkoop lijkt me (in vergelijking met ipod, die zeg maar 500 ofzo zou zijn voor 15gb) enige nadeel is dus dat ie zo freaking groot is |
MPIO DMK 128 MB
http://www.jsihardware.com/images/ha...O-DMK/unit.jpg alleen maar goeie reviews over, geluidskwaliteit is opvallend goed, het dingetje zelf is verschrikkelijk klein en weegt 30 gram. laagste prijs in Tweakers.net pricewatch = 209 euro |
Citaat:
die nex lle is met 128mb goedkoper en beter... |
Citaat:
Neem een voorbeeld aan deze: http://www.archos.com/img/products/290x230/jbrec_10.jpg Daar loop ik dus mee rond, prima ding. Kijk op deze site van Archos voor allerlei mp3 spelers. Er zijn alweer nieuw uit die ik best zou willen hebben. Maargoed, je moet het er wel voor over hebben. Aangezien ik elke doordweekse dag ongeveer 2,5 uur reis dan is het wel aangenaam om zo af en toe een muziekje op te zetten. Ik wil ook niet steeds naar hetzelfde luisteren. Bij deze speler heb ik soms nog wel zoiets van: :huh...ik wist niet eens dat ie erop staat" :D:P Stiekum hoop ik dat ie het begeeft, dan heb ik een excuus om een nieuw model te kopen :) |
|
MicroDrive zuipt stroom en wordt erg warm dus das geen goeie optie... :)
|
Citaat:
|
knoop doorgehakt
heb die frontier labs nex lle besteld als het goed is heb ik m morgen binnen :) |
Citaat:
Citaat:
Maar veel plezier ermee :) |
Citaat:
en aan zoveel gb heb ik toch nix :) thx :) |
Citaat:
Laat je weten hoe ie bevalt? |
Citaat:
en ben er erg tevreden over (ik kan natuurlijk nix vergelijken maar goed) hij heeft perfect formaat en is lekker licht en 256mb is genoeg :) ben blij :) |
btw
iemand idee hoe je de EQ het beste kan instellen voor hardcore? heb m nu maar op de standaard dance mode maar ik denk dat hardcore toch wat verschilt en ik heb 1 free slot zeg maar snap er alleen nix van |
Citaat:
Maar voor €400 heb je wel een 10Gb versie, en 10gb op een mp3 speler, met ook nog een enorm mooi design en kwaliteit is natuurlijk wel mooi meegenomen. |
Citaat:
Ik zit nu ongeveer op de 1 gig. Vele pelzier ermee :) |
al naar de creative zen gekeken , dat ding is maar 400 euro voor 20 gig , i.v.m. de i-pods is dat toch al 150 pleuro winst.. t'z ijn mooie en goede dingen , en trouwens mp3 cd spelers zijn niet passe hoor , mijn i-river slim x imp-350 zal er altijd nog mooier uitzien dan een creative juxebox
|
Citaat:
maar ik vind 1 gb meer dan genoeg als muziekdraaimeeneem ding, wtf moet je met 10gb!, ik heb toch aardig wat tracks en ik zit op de 8 gb ofzo, en de helft luister ik nieteens :) maarja misschien iets voor audiofielen |
Citaat:
Als je er ook nog eens aan backup van je computer op wilt zetten zijn die overige gigs ook wel handig :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21. |