Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Audio Karate etc. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=354967)

orandajin 26-01-2003 13:46

Audio Karate etc.

Hoe gevoelig ben jij voor emocore? Als je een keer down bent, wat zet jij dan op? Ikzelf meestal Audio Karate, the Stating Line, Home Grown, MxPx en soms zelfs spul als Nerf Herder. Maar af en toe helpt het juist om Catch of Slapstick op te zetten :)
PS: Volgens mij gaan de mensen deze post niet begrijpen

G-Lo 26-01-2003 14:07

Nerf Herder, Home Grown, MxPx ..emocore? Leg uit? :confused:

a new noise 26-01-2003 14:33

Je titel geeft aan dat de topic over audio karate gaat. Maar het gaat erover wat jij opzet als je je down voelt? En hoe gevoelig je bent voor emocore?

qghp 26-01-2003 14:54

lekker duidelijk topic weer

a new noise 26-01-2003 15:12

Citaat:

orandajin schreef:

zou je denken :D

dr martens 26-01-2003 15:18

:confused: :confused:

Ce-El-Wan 26-01-2003 15:23

Citaat:

Glow schreef:
Nerf Herder, Home Grown, MxPx ..emocore? Leg uit? :confused:
3 jaar terug heette het punk-rock, 2 jaar terug college-rock en nu noemen ze het emo-core. Dankzij de Oor die waar mogelijk een blik hokjes opentrekt om de nieuwste trend ff van een naam te voorzien.

MCH 26-01-2003 16:11

Audio Karate is een kutband.

a new noise 26-01-2003 16:12

Citaat:

Morgan C. Hoax schreef:
o-m-d-a-t... ?

Danique 26-01-2003 16:15

audio karate is (y)

emocore? Gevoelig voor? Je houd ervan of je houd er niet van he. en als je er van houd ben je er gevoelig voor anders zou je het niet luisteren, dacht ik zo.

Als ik down ben luister ik geen muziek, heb ik dan meestal geen zin in. Dan lig ik naar mezelf te luisteren in mn hoofd.

verder is dit topic raar.

qghp 26-01-2003 16:27

Citaat:

Morgan C. Hoax schreef:

Ik heb ze in de vera gezien en ik vond ze (y)

MCH 26-01-2003 16:28

Citaat:

mat-ice schreef:
Ja, ik ook. Eentonig, maar ze beginnen net geloof ik?!

Danique 26-01-2003 16:33

Citaat:

Morgan C. Hoax schreef:
Ja, ik ook. Eentonig, maar ze beginnen net geloof ik?!
kgeloof sinds begin 2000. toen kwam hun eerste album uit.

IEMOW-KOR 26-01-2003 16:53

Citaat:

orandajin schreef:
Hoe gevoelig ben jij voor emocore? Als je een keer down bent, wat zet jij dan op? Ikzelf meestal Audio Karate, the Stating Line, Home Grown, MxPx en soms zelfs spul als Nerf Herder. Maar af en toe helpt het juist om Catch of Slapstick op te zetten :)

Geen 1 band die je hier nu noemt heeft iets met emocore te maken. Of is dat ook niet de bedoeling?

Ik wil je anders wel een paar tips geven.

Stevill 26-01-2003 18:32

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:
3 jaar terug heette het punk-rock, 2 jaar terug college-rock en nu noemen ze het emo-core. Dankzij de Oor die waar mogelijk een blik hokjes opentrekt om de nieuwste trend ff van een naam te voorzien.
of de naam word na veel horen ook gebruikt door verkeerd publiek met een verkeerde opvatting van het genre.

Ce-El-Wan 26-01-2003 18:58

Citaat:

~(S-|-)2v!lL~ schreef:
of de naam word na veel horen ook gebruikt door verkeerd publiek met een verkeerde opvatting van het genre.
idd, maar dat dankzij de Oor. Die hadden een emo-special waarbij bands als Weezer en Jimmy Eat world als emo-core werden afgeschilderd... ahem.

IEMOW-KOR 26-01-2003 19:07

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:
idd, maar dat dankzij de Oor. Die hadden een emo-special waarbij bands als Weezer en Jimmy Eat world als emo-core werden afgeschilderd... ahem.
Mja tussen emo en emo-core zit ook een verschil :)

Jimmy Eat World is het eerste, maarja dan hoort de laatste cd er weer niet bij dat is gewoon rock.

stay asleep 26-01-2003 22:18

ik word gek van al die domme genres, binnenkort zijn er niet meer bands binnen 1 genre, maar heeft elke band z'n eigen genre (wat eigenlijk niet eens zo onlogisch is, want elke band heeft toch wel z'n eigen stijl). Maja dan heb je aan het begrip genre ook nix meer... ik word dr gek van...

IEMOW-KOR 27-01-2003 04:42

Citaat:

stay asleep schreef:
ik word gek van al die domme genres, binnenkort zijn er niet meer bands binnen 1 genre, maar heeft elke band z'n eigen genre (wat eigenlijk niet eens zo onlogisch is, want elke band heeft toch wel z'n eigen stijl). Maja dan heb je aan het begrip genre ook nix meer... ik word dr gek van...
Het is allemaal nog goed uit elkaar te houden vind ik.

86dagreed 27-01-2003 09:32

Citaat:

IEMOW-KOR schreef:
Het is allemaal nog goed uit elkaar te houden vind ik.
Omdat je je er in verdiept. Je luistert veel naar die stijl. Het is bullshit, emo, emo core. Punk, punkrock, hardcore, hardcorepunk. Oi, Oipunk enz.

Maar Lennart: niet alleen De oor is er schuldig aan, de RockSound was hun al voor met hun zogenaamde EmoCore.

Ik geloof dat emocore vroeger een benadering was voor veel extreme bands (dus geen fucking popbands) maar bands als Ananda, Rosoarch enz.

86dagreed 27-01-2003 09:36

Citaat:

~(S-|-)2v!lL~ schreef:
dit snap ik niet. De naam wordt gebruikt door een verkeerd publiek? Mag een bepaalde groep mensen die naam niet gebruiken? Is het voor 1 bepaald publiek? Als je zegt: al die popmensen van tegenwoordig die die zeikerige emobandjes emocore noemen , ok, want het is van origine harde HC, maar dat bedoelde je denk ik niet.

a new noise 27-01-2003 09:42

weezer is toch grindcore?

:p

Rieno 28-01-2003 09:38

Als ik echt down ben (gebeurd niet echt vaak), dan zet ik meestal Catch 22, RBF, gewoon de meest hyperactieve, supervrolijke ska op dat ik kan vinden :D. Ben ik zo weer vrolijk :D

attrib 28-01-2003 15:11

Audio Karate heb ik vrijdag gezien in Vera Groningen...
Was de slechtste band ever.. daz geen eens emocore.. daz nog emo'er dan emo! zo! :P

attrib 28-01-2003 15:12

en als ik 'down' luister ik meestal hele zielige liedjes.. waarvan ik de tekst weet met de dingen die me zelf zijn overkomen. Maar agressieve muziek kan ook fantastisch werken.

Stevill 28-01-2003 18:30

Citaat:

86dagreed schreef:
dit snap ik niet. De naam wordt gebruikt door een verkeerd publiek? Mag een bepaalde groep mensen die naam niet gebruiken? Is het voor 1 bepaald publiek? Als je zegt: al die popmensen van tegenwoordig die die zeikerige emobandjes emocore noemen , ok, want het is van origine harde HC, maar dat bedoelde je denk ik niet.
dat laatste bedoelde ik dus wel beter leren lezen. :p

tappy 29-01-2003 12:25

Citaat:

mat-ice schreef:
ik heb ze ook in de vera gezien maar ik vond er geen flikker aan
te eentonig....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.