Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   legalizering softdrugs (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=355006)

druiveke 26-01-2003 14:37

legalizering softdrugs

wat vinden julie van dit onderwerp?

voor of tegen en waarom?

Warsocket 26-01-2003 15:12

voor
dan kan het nog beter gecontroleerd worden door de overheid

en nog eens voor want als je het afschaft gaan mensen het illegaal kopen bij dealers en dan komen ze nog sneller in aanraking met harddrugs en zullen ze dat ook eerder probeeren

vb: he jaap(dealer) hebbie een joint voor mij
jaa": nee zijn op ik heb nog wel een beetje cocaine voor dezelfde prijs is eigelijk wel leuk spul
koper: ja doe maar lijkt me wel leuk voor een keer

]{ing 26-01-2003 15:40

voor, lijkt me duidelijk

iemand met een beetje iq begrijpt dat legalisering beter is dan het huidige gedoogbeleid wat het criminele karakter rondom cannabis in nederland veroorzaakt

~Sjeherazade~ 26-01-2003 15:53

Mja in Belgie is het dus nog erger:

je mag (als je 18+ bent) een strikte (lage) hoeveelheid bezitten en in 'privé-sfeer' gebruiken, maar niet in het 'openbaar', dus zelfs niet in een park waar niemand zit ofzo...

En nu gaan ze waarschijnlijk zelfs festivals (waar het voorheen nog (niety officieel natuurlijk) gedoogd werd) extra controleren, terwijl er nooit overlast is als gevolg van weed, en elk jaar weer zoveel meer overlast door alcohol :confused: Begrijpe wie begrijpe kan...

DEChengst 26-01-2003 16:01

Tegen, levert te veel weerstand van de landen om ons heen op.

Isa 26-01-2003 16:36

Citaat:

Desecrator schreef:
Tegen, levert te veel weerstand van de landen om ons heen op.
wat een kutargument! we moeten regeren omdat onze rationele geest ons zegt dat gedogen een onzinnige tijdslurpende en ineffectieve manier is, we moeten ons niet zeker leiden dor de emoties, ook (of vooral) niet de emoties van andere landen!

Wouter Youth 26-01-2003 16:42

Tegen, denken ventjes van 12 jaar dat het normaal is dat ze blowen.

DEChengst 26-01-2003 17:06

Citaat:

Kenny McCormick schreef:
wat een kutargument! we moeten regeren omdat onze rationele geest ons zegt dat gedogen een onzinnige tijdslurpende en ineffectieve manier is, we moeten ons niet zeker leiden dor de emoties, ook (of vooral) niet de emoties van andere landen!
Dat de ratio ook zegt dat andere landen dan mogelijk geen handel meer willen drijven met Nederland doet niet terzake dus ?

Iotje 26-01-2003 17:08

Voor met als voornamelijkste reden dat 't blowen uit de verdomhoek wordt gehaald en net zo gewoon als drinken wordt!

Copeland 26-01-2003 17:08

Citaat:

Desecrator schreef:
Dat de ratio ook zegt dat andere landen dan mogelijk geen handel meer willen drijven met Nederland doet niet terzake dus ?
dat zal nooit gebeuren......

DEChengst 26-01-2003 17:15

Citaat:

Copeland schreef:
dat zal nooit gebeuren......
Daar zal ik maar niet zo zeker van zijn. Als een ander land het produkt voor dezelfde prijs kan leveren gaan dit soort zaken weldegelijk meespelen.

Julian 26-01-2003 17:57

Citaat:

wouszer schreef:
Tegen, denken ventjes van 12 jaar dat het normaal is dat ze blowen.
Denken sommige ventjes van 14 nu ook denk ik ;)

Wouter Youth 26-01-2003 18:36

Citaat:

Xtuv schreef:
Denken sommige ventjes van 14 nu ook denk ik ;)
ps. ik blow niet ;)

Snat$bat$ 26-01-2003 19:16

Citaat:

]{ing schreef:
voor, lijkt me duidelijk

iemand met een beetje iq begrijpt dat legalisering beter is dan het huidige gedoogbeleid wat het criminele karakter rondom cannabis in nederland veroorzaakt

ja zeker en xtc moeten ze ook legaliseren ,t ' word toch op elk feest gebruikt

Mike 26-01-2003 19:42

voor, mits er goede voorlichtig blijft over drugs (in het algemeen) en dat er een leeftijdslimiet (eigelijk alleen voor de vorm, maja) blijft gelden.

Zappa 26-01-2003 20:40

Voor, ik heb het recht om te doen met mijn bewustzijn wat ik wil.

(ontken dat maar eens)

Rhinus 26-01-2003 21:28

Citaat:

Zappa schreef:
Voor, ik heb het recht om te doen met mijn bewustzijn wat ik wil.

(ontken dat maar eens)

Ook kinderen van 5?

Zo nee, waarom niet.

Isa 27-01-2003 10:45

Citaat:

Desecrator schreef:
dat zal denk ik niet gebeuren. onze haven is belangrijk en bovendien heeft portugal ook het bezit (niet de verkoop) van alle drugs gelegaliseerd.
bovendien willen tegenwoordig veel eurpopese landen ons beleid overnemen.

henrie 28-01-2003 08:02

voor...gedogen sucks

Günther 28-01-2003 08:08

alles wat Kenny McCormick hier heeft gezegd ben ik mee eens (scheelt mij typwerk :D )

DEChengst 28-01-2003 18:23

Citaat:

Kenny McCormick schreef:
dat zal denk ik niet gebeuren. onze haven is belangrijk
Antwerpen heeft ook een grote haven, die zal met plezier de schepen van Rotterdam overnemen.

Citaat:

en bovendien heeft portugal ook het bezit (niet de verkoop) van alle drugs gelegaliseerd. bovendien willen tegenwoordig veel eurpopese landen ons beleid overnemen.

Er zijn ook veel landen die nu al niks met het Nederlandse beleid te maken willen hebben. Juist op het moment dat ander landen het Nederlanse beleid gaan overnemen moet je ze niet tegen je in het harnas jagen door weer een stap verder te gaan.

Isa 28-01-2003 20:24

Citaat:

Desecrator schreef:
Antwerpen heeft ook een grote haven, die zal met plezier de schepen van Rotterdam overnemen.

ik bedoel maar dat Nederland best wel wat voordelen heeft voor Amerika, in tegenstelling tot Irak.
en het zal gewoon niet snel gebeuren dat een democratisch, westers land met westerse normen en waarden en een goed lopende westerse economie sancties krijgt van de VS. Ik denk dat zelfs de VN e.d. zich daamee zouden gaan bemoeien als de VS dat flikt. en dan nog, als er iets is waar ik niet tegen kan is het chantage. En sancties tegen nederland wegens legalisatie is pure chantage. De VS moet koste wat het kost niet de mogelijkheid hebben om hun macht te misbruiken. ik zou daarvoor maar wat graag honger lijden.
Citaat:

Er zijn ook veel landen die nu al niks met het Nederlandse beleid te maken willen hebben.
ik zeg niet dat we er geen problemen mee krijgen internationaal maar sancties zullen er echt niet komen.
en zolang er ook landen zijn die ons beleid wel zien zitten
hebben we macht om die anderen te bestrijden.
we're not alone.
Citaat:

Juist op het moment dat ander landen het Nederlanse beleid gaan overnemen moet je ze niet tegen je in het harnas jagen door weer een stap verder te gaan.
landen die ons beleid willen overnemen jaag je toch niet in het harnas door een stap verder te gaan dan hun?

Griller 29-01-2003 21:20

tegen ..... dan zou het te normaal worden om te blowen .. en de overheid zo er weer accijnzen op gaan zetten waardoor het uiteindelijk weer duurder wordt....

bong 30-01-2003 06:33

TEGEN want dan gaan ze ook van die accijns opleggen net zo als bij alchol en sigaretten dus... doe maar zo als het is :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09.