![]() |
legalizering softdrugs
wat vinden julie van dit onderwerp?
voor of tegen en waarom? |
voor
dan kan het nog beter gecontroleerd worden door de overheid en nog eens voor want als je het afschaft gaan mensen het illegaal kopen bij dealers en dan komen ze nog sneller in aanraking met harddrugs en zullen ze dat ook eerder probeeren vb: he jaap(dealer) hebbie een joint voor mij jaa": nee zijn op ik heb nog wel een beetje cocaine voor dezelfde prijs is eigelijk wel leuk spul koper: ja doe maar lijkt me wel leuk voor een keer |
voor, lijkt me duidelijk
iemand met een beetje iq begrijpt dat legalisering beter is dan het huidige gedoogbeleid wat het criminele karakter rondom cannabis in nederland veroorzaakt |
Mja in Belgie is het dus nog erger:
je mag (als je 18+ bent) een strikte (lage) hoeveelheid bezitten en in 'privé-sfeer' gebruiken, maar niet in het 'openbaar', dus zelfs niet in een park waar niemand zit ofzo... En nu gaan ze waarschijnlijk zelfs festivals (waar het voorheen nog (niety officieel natuurlijk) gedoogd werd) extra controleren, terwijl er nooit overlast is als gevolg van weed, en elk jaar weer zoveel meer overlast door alcohol :confused: Begrijpe wie begrijpe kan... |
Tegen, levert te veel weerstand van de landen om ons heen op.
|
Citaat:
|
Tegen, denken ventjes van 12 jaar dat het normaal is dat ze blowen.
|
Citaat:
|
Voor met als voornamelijkste reden dat 't blowen uit de verdomhoek wordt gehaald en net zo gewoon als drinken wordt!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
voor, mits er goede voorlichtig blijft over drugs (in het algemeen) en dat er een leeftijdslimiet (eigelijk alleen voor de vorm, maja) blijft gelden.
|
Voor, ik heb het recht om te doen met mijn bewustzijn wat ik wil.
(ontken dat maar eens) |
Citaat:
Zo nee, waarom niet. |
Citaat:
bovendien willen tegenwoordig veel eurpopese landen ons beleid overnemen. |
voor...gedogen sucks
|
alles wat Kenny McCormick hier heeft gezegd ben ik mee eens (scheelt mij typwerk :D )
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
ik bedoel maar dat Nederland best wel wat voordelen heeft voor Amerika, in tegenstelling tot Irak. en het zal gewoon niet snel gebeuren dat een democratisch, westers land met westerse normen en waarden en een goed lopende westerse economie sancties krijgt van de VS. Ik denk dat zelfs de VN e.d. zich daamee zouden gaan bemoeien als de VS dat flikt. en dan nog, als er iets is waar ik niet tegen kan is het chantage. En sancties tegen nederland wegens legalisatie is pure chantage. De VS moet koste wat het kost niet de mogelijkheid hebben om hun macht te misbruiken. ik zou daarvoor maar wat graag honger lijden. Citaat:
en zolang er ook landen zijn die ons beleid wel zien zitten hebben we macht om die anderen te bestrijden. we're not alone. Citaat:
|
tegen ..... dan zou het te normaal worden om te blowen .. en de overheid zo er weer accijnzen op gaan zetten waardoor het uiteindelijk weer duurder wordt....
|
TEGEN want dan gaan ze ook van die accijns opleggen net zo als bij alchol en sigaretten dus... doe maar zo als het is :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09. |