![]() |
Opleiding Psychologie Populair?
Haaaj!!
Ik heb een beetje op dit forum zitten kieke en nou is me opgevallen dat de opleiding psychologie best wel populair...Wie studeert er nu Psychologie of wie wil het gaan doen? Ik wil het misschien gaan doen, maar twijfel tussen nog een andere opleiding... Op welke school zitten jullie?? Groetjes, Siena |
Ik wil het misschien ook gaan doen..., er kan nog veel veranderen, want ik zit pas op 3 VWO dus.... :(
|
Het lijkt idd heel erg populair te zijn.
Maar nou vroeg ik me af, waarom wil jij het evt. gaan studeren? :) |
Nou, er niks mis met psychologie..
En ik vind wel dat iedereen zn eigen smaak heeft |
Ik vind het interessant om te weten wat er bij mensen in hun koppie omgaat, daar ben ik eigenlijk al een tijdje mee bezig, naar hoe je moet reageren op bepaalde dingen, wat je wel moet doen of juist laten, ik vind het gewoon een heel erg interessante wetenschap...Maar Psychologe worden, daar moet ik heeeeeel erg goed over gaan nadenken, want ik heb nog meer dingen die ik wel errug interessant vind en psychologe zelf zijn moet natuurlijk wel bij je passen en die opleiding ook...
Groetjes en Liefs, Siena Zijn er ook mensen onder jullie die die opleiding doen, willen doen, gaan doen of mensen die mensen kennen die die opleiding doen/ gedaan hebben?? Hoe beviel het? Wat zijn ze achteraf geworden??? |
Ik doe psychologie!
En ik vind het heel gaaf!! En je kan nog zoveel kanten op...er zijn zoveel dingen waar je geen benul van hebt en zoveel gebieden die iets te maken hebben met psychologie of het menselijk denken of gedrag! Ik kan het jullie allen aanraden! :) |
Joooooooooo waar studeer jij psychologieeeee????????? Gaaf zeg dat je het zo leuk vind en nog veel succes met je studie heee!
De Mazzel, Siena |
De VU, amsterdam
En de studie is vrij populair ja...er zijn veel eerstejaars studenten (ongeveer 350 bij ons) |
Citaat:
FF ontopic ...ikke ook op de VU :) |
ik ga Psychologie doen aan de RUG.....
|
ja, doe nu Propedeuse Toegepaste Psychologie op het HBO, hoop volgend jaar naar de Universiteit in A'dam te kunnen...
ik vind het echt leuk om te doen... en zoals Elvis al zei... het is echt heel breed... alles wat met mensen te maken heeft heeft ook met psychologie te maken zeg maar... maar zeker wel leuk!!(y) |
Kunnen jullie mij in het kort vertellen wat je dan ongeveer leert?
Waar moet ik ongeveer aan denken? en waarom vinden jullie het zo leuk? mij spreek het ook aan hoor, maar ik ben er nog niet helemaal uit!! :) |
Ik ga t ook studeren (y)
|
Ik ga volgend jaar beginnen, als het goed is (y) In Maastricht :) *heeft zin* :)
|
ik niet (y)
|
Ik wil het ook doen, over 2,5 jaar pas maar we zullen het zien, kunnen even vertellen wat allemaal inhoud.
Ik vind het ook wel heel leuk wat iemand denkt, hoe iemand reageert enz |
PTP.
Soortgelijk topic was er al: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=350051 Succes met je keuze:) |
Ik ga volgend jaar ook psychologie studeren, in Utrecht!!!
Mathijs |
Citaat:
is echt wel weinig in Amsterdam, het is blijkbaar populairder in België? in het 2e jaar blijven er nog zo'n 200 over... ik wil het misschien ook doen, maar twijfel nog tussen dat of een andere richting |
Psychologie is geen studie, Psychologie is een cursus ! :P
|
Citaat:
Citaat:
In het tweede jaar blijven daar ongeveer in dezelfde verhouding 250 van over, en na drie jaar nog 175 van de personen die tegelijk in het eerste jaar begonnen. *heeft onderzoekje gedaan* :cool: Genesis |
Citaat:
dat denken alle beta-studenten ;) |
Ik doe ook Psychologie, aan de hogeschool, dus daar heet het "Gegradueerde Assistente in de Psychologie". Het is echt wel heel interessant hoor en ik krijg het eerste jaar ook meer algemene vakken zoals Recht en Economie.
|
Citaat:
|
ikke wil iets technisch gaan doen, alleen in tegenstelling tot de rest van men klas weet k nog niet wat... maar k wil bijna zeker psychologie als bijvak nemen, als complete studie lijkt ut me minder..of in ieder geval nx voor mij
|
jo! ik wil heel graag psychologie gaan studeren. Ik doe nu alleen havo dus zou waarschijnlijk na de havo, vwo moeten gaan doen... Het leukste lijkt me (van wat ik heb gelezen) jeugd en klinische psychologie... volgens mij is het wel populair jah... je hoort er steeds meer mensen over! ik wil dit sinds de tweede klas enneh toen vond iedereen het nogal raar, nu niet meer, iedereen vind het heel interessant..... xxxxxxxxx
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
*tenzij men hier op de meeste universiteiten zo ver achter de feiten aan loopt dat men daar niet van dit internationale streven op de hoogte is, maar dat waag ik sterk te betwijfelen* |
Citaat:
is misschien met de studenten pedagogie bijgerekend.. |
Citaat:
Mijn decaan zei ook dat ze ernaar streven het zo goed mogelijk aan te sluiten, maar dat er toch nog veel universiteiten zijn die HBO studenten niet aannemen... geen idee waarom niet... |
Ik wil volgend jaar Psychologie gaan studeren in Enschede, die studei is afgelopen jaar begonnen, en had 70 studenten in het eerste jaar... :)
|
Als je psychologie wilt studeren zou ik naar Utrecht gaan. De beste hoogleraren, de beste onderwijsvoorzieningen. De faculteit van Enschede heeft nauwelijks bekende hoogleraren in dienst.
|
Citaat:
|
Ikke studeer psychologie...:) Aan de niversiteit van Utrecht. Grootste studie van de sociale faculteit, zo'n 570 eerstejaars studenten... paste in het begin niet eens in de college zaal...:D Is erg leuk, veel lezen dat wel. En niet alles is even leuk (zoals statistiek) maar ik vind het verder nog steed erg interessant...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Tja, maar ik wil juist een andere psychologie-opleiding wil dan de standaard bv in Nijmegen/Groningen/Utrecht, en daarom kies ik voor Enschede. Bovendien zijn ze net één jaar bezig en kun je dus nog niet zoveel erover zeggen.
|
Ik denk er ook over om psychologie te gaan studeren, maar ik ben er nog niet uit in welke stad. Ik twijfel trouwens nog sterk over een aantal opleidingen, waaronder dus psychologie.
Eigenlijk weet ik nog niets zeker, behalve dat psycholgie me wel interesant lijkt. |
*Twijfelt nog tussen parapsychologie of psychologie*
Maar wie weet wordt het geen van beiden! Eerst maar s beter worden, is al een zware opleiding genoeg!:D |
Citaat:
|
Citaat:
Zie bijv NTI Maar volgens mij is er geen opleiding voor aan de universiteit... Ik weet het niet precies, maar hoe dan ook, het lijkt me een intressante opleiding! |
Citaat:
Maar je kan natuurlijk hier ook redelijk zelf bepalen in wat voor richting je af wil studeren en zo zou je je eindscriptie best over zulke onderwerpen kunnen doen als je psychologie gaat studeren. Bijv helderziendheid onder de richting cognitieve psychologie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41. |