![]() |
Ict (mbo)
Wat is jullie ervaring met de opleiding ICT voor het MBO?
|
Ik heb het een jaar gevolgt en ik vond het een hele saaie opleiding dus ben ik er na een jaar meegestopt, nu zit ik op een mbo opleiding die ik wel leuk vind....
|
Maar wat houdt het precies in?
Wat leer je er zo al? |
tot nu toe ECDL (leren werken met Windows + Office), beetje simpele hardware, html, we zijn net begonnen met simpele javascript.. Verder zakelijk engels en zakelijk nederlands (veel gesprekken, vergaderen)
Binnenkort ook nog een of ander economisch vak erbij. Errug relaxed, maar voor een beetje computerfreak begint de opleiding in elluk geval saai.. |
Niet doen!
Geen werk mee te vinden! Mijn vader heeft die opleiding gedaan als herscholing, MBO+ ICT, maar hij heeft na 2 jaar nog geen werk! NIET DOEN! Er is ALLEEN vraag naar HBO/WO-opgeleide ICT-ers! Met MBO heb je GEEN KANS! NIET DOEN DIE OPLEIDING! |
Wowowowow... Niet doen als je niet slim genoeg bent om daarna een HBO-opleiding te volgen, Technische Informatica ofzo.. Dan willen ze je wel hebben 8o)
|
Alleen gebruiken als doorstroom naar de HBO!
|
is dit echt zo erg, geen werk als je, je diploma hebt?
|
ik doe ict, 2e jaar nu. En het zuigt nog steeds zwaar ass
|
Citaat:
Mijn vader zit nu al lange tijd thuis, zonder werk... met een afgeronde MBO+ ICT opleiding... http://forum.scholieren.com/frown.gif |
ik hoor er ook niet veel goeds over, je kunt er bijna niets meer mee dan wat simpele dingen op de computer zoals een netwerkje instaleren. een vriend van me heb ik het ook afgeraden om die opleiding te volgen maar hij wil het toch gaan doen.
Ik denk ook dat je pas echt een beetje werk krijg in de ict als je het op hbo heb of hoger |
Allemaal heel erg bedankt voor advies.
|
Hm ik doe ook ICT en ja...........ik vind het wel gaan, niet moeilijk, en erg globaal.
En je kan er heus wel werk mee krijgen,dus dat is dikke onzin. Stelletje aanstellers... |
Citaat:
Mijn vader heeft z'n opleiding in 1999 afgerond en zit NOG STEEDS zonder werk... Aanstellers? Je lult onzin, kijk maar eens als je je opleiding af hebt! Of nog veel simpeler: zoek eens op vacaturesites op internet, of in de krant. Wedden dat je heel veel moeite zal moeten doen om één vacature te vinden? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is iig wel stukken moeilijk geworden om met een mbo opleiding ict een goede baan te vinden, er zijn niet meer van die gigantische personeelstekorten... ik zou iig niet meer met die opleiding beginnen... ik zie het in mijn omgeving, mensen die die opleiding doen kunnen met de grootste moeite een stage vinden, terwijl ze vroeger er niks voor hoefde te doen. IMHO kan je beter havo gaan doen en dan een leuke opleiding uitkiezen
|
Citaat:
Ik sluit me bij Alex aan, doe gewoon HAVO en daarna een vierjarige HBO, dan heb je veel meer kans op een fatsoenlijke baan... |
Citaat:
|
Citaat:
En misschien heeft ze niet eens het juiste vakken voor naar de havo. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12. |