![]() |
is er kans op zwangerschap
k heb zeg maar sex gehad op de 5e dag van mn menstruatie (zeg maar ongeveer de laatste dag dus) maargoed... onveilig..
is er een kans op zwangerschap, de 14e dag is toch t gevaarlijkst? [k ben trouwens vrij/zeer regelmatig ongesteld] |
kans is er altijd. aangezien de eisprong 14 dagen na de eerste dat van je ongesteldheid is (zo ongeveer) en die niet altijd op dezelfde dag is en zaadcellen wel een paar dagen (5 ofzo?) in leven kunnen blijven in het lichaam van de vrouw is er zeker een kans. hij is niet zo heel groot (je moet nog 9 dagen voor je eisprong plaatsvindt waarschijnlijk, omdat je zegt dat je regelmatig ongesteld bent), maar de kans is zeker aanwezig!
|
je loopt risico en ik zou gelijk een morning after pil gaan halen
want dat is dan nog altijd beter als w8ten een zwangerschapstest doen en er dan achter komen dat je zwanger bent en dan nog eens een overtijdsbehandeleing. |
dan nu ook een vraag van mij:
als je de pil in de eerste week een keertje bent vergeten en dat je de pil ongeveer 12/13 uur later slikt dan had gemoeten, en dan ook na 4 dagen sex hebt gehad..is er dan een kans? kan je dan beter een morning after pil halen? |
Citaat:
De apotheker had me dan ook nauwelijks verwittigd :rolleyes: Dit is dus een tip: neem niet te snel die pillen maar zorg dat je veilig vrijt (in mijn geval was het condoom gescheurd). |
Ik zou me niet te veel zorgen maken, de kans is klein aangezien je periode regelmatig is. Afwachten is 't beste.
't Beste is of course altijd veilig te vrijen. (maar ik weet het, condooms (n) |
Citaat:
Hier sluit ik me geheel bij aan. Het beste is gewoon veilig vrijen, want de morning-after pil doe je niet zomaar ff en is heel ongezond. |
Er is ALTIJD een kans (tenminste als je onveilig hebt gevreën). Alleen is die kans niet altijd even groot. Nu ga ik niet zeggen dat je altijd veilig moet vrijen (ook al lijkt me dat gewoon het verstandigst), want JIJ handeld, dus de consequenties zijn ook voor jou. Maar voor iedereen nog een keer: Er is ALTIJD een kans om zwanger te worden!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22. |