Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   is er kans op zwangerschap (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=355420)

vals licht 26-01-2003 19:24

is er kans op zwangerschap

k heb zeg maar sex gehad op de 5e dag van mn menstruatie (zeg maar ongeveer de laatste dag dus) maargoed... onveilig..

is er een kans op zwangerschap, de 14e dag is toch t gevaarlijkst?

[k ben trouwens vrij/zeer regelmatig ongesteld]

ekki 26-01-2003 19:39

kans is er altijd. aangezien de eisprong 14 dagen na de eerste dat van je ongesteldheid is (zo ongeveer) en die niet altijd op dezelfde dag is en zaadcellen wel een paar dagen (5 ofzo?) in leven kunnen blijven in het lichaam van de vrouw is er zeker een kans. hij is niet zo heel groot (je moet nog 9 dagen voor je eisprong plaatsvindt waarschijnlijk, omdat je zegt dat je regelmatig ongesteld bent), maar de kans is zeker aanwezig!

Warsocket 26-01-2003 19:55

je loopt risico en ik zou gelijk een morning after pil gaan halen
want dat is dan nog altijd beter als w8ten een zwangerschapstest doen en er dan achter komen dat je zwanger bent en dan nog eens een overtijdsbehandeleing.

Diana's~Acolyte 26-01-2003 19:55

dan nu ook een vraag van mij:
als je de pil in de eerste week een keertje bent vergeten en dat je de pil ongeveer 12/13 uur later slikt dan had gemoeten, en dan ook na 4 dagen sex hebt gehad..is er dan een kans? kan je dan beter een morning after pil halen?

elledc 27-01-2003 10:33

Citaat:

Warsocket schreef:
je loopt risico en ik zou gelijk een morning after pil gaan halen
want dat is dan nog altijd beter als w8ten een zwangerschapstest doen en er dan achter komen dat je zwanger bent en dan nog eens een overtijdsbehandeleing.

Hier wil ik best eens op reageren. In het begin dacht ik ook "oh ja dan maar een morning after pil innenmen voor de zekerheid, kan toch niet veel kwaad". Toen ik die twee pilletjes innam, was er geen probleem. De dagen nadien ook niet. Maar een week nadien kreeg ik plots twee weken te vroeg mijn maandstonden (heel hormonaal systeem ontregeld, ik schrok me dood), kreeg ik hoofdpijn, was ik misselijk en waren mijn borsten geheel gespannen en gezwollen en was het aanraken pijnlijk. En toen bleek dat ik toch niet zwanger was geweest.
De apotheker had me dan ook nauwelijks verwittigd :rolleyes:
Dit is dus een tip: neem niet te snel die pillen maar zorg dat je veilig vrijt (in mijn geval was het condoom gescheurd).

elledc 27-01-2003 10:38

Ik zou me niet te veel zorgen maken, de kans is klein aangezien je periode regelmatig is. Afwachten is 't beste.
't Beste is of course altijd veilig te vrijen. (maar ik weet het, condooms (n)

bumblebee 27-01-2003 12:33

Citaat:

utopia5 schreef:
Hier wil ik best eens op reageren. In het begin dacht ik ook "oh ja dan maar een morning after pil innenmen voor de zekerheid, kan toch niet veel kwaad". Toen ik die twee pilletjes innam, was er geen probleem. De dagen nadien ook niet. Maar een week nadien kreeg ik plots twee weken te vroeg mijn maandstonden (heel hormonaal systeem ontregeld, ik schrok me dood), kreeg ik hoofdpijn, was ik misselijk en waren mijn borsten geheel gespannen en gezwollen en was het aanraken pijnlijk. En toen bleek dat ik toch niet zwanger was geweest.
De apotheker had me dan ook nauwelijks verwittigd :rolleyes:
Dit is dus een tip: neem niet te snel die pillen maar zorg dat je veilig vrijt (in mijn geval was het condoom gescheurd).

Hier sluit ik me geheel bij aan. Het beste is gewoon veilig vrijen, want de morning-after pil doe je niet zomaar ff en is heel ongezond.

wondersbestaan 27-01-2003 15:48

Er is ALTIJD een kans (tenminste als je onveilig hebt gevreën). Alleen is die kans niet altijd even groot. Nu ga ik niet zeggen dat je altijd veilig moet vrijen (ook al lijkt me dat gewoon het verstandigst), want JIJ handeld, dus de consequenties zijn ook voor jou. Maar voor iedereen nog een keer: Er is ALTIJD een kans om zwanger te worden!

Warsocket 27-01-2003 16:28

Citaat:

bumblebee schreef:
Hier sluit ik me geheel bij aan. Het beste is gewoon veilig vrijen, want de morning-after pil doe je niet zomaar ff en is heel ongezond.
ik bedoel ook niet dat je de morning after pil als voorbehoedsmiddel moet gebruiken maar als je risico hebt gelopen dat je zwanger bent kun je hem beter toch nemen en niet te lang afwachten better safe than sorry...

elledc 27-01-2003 17:10

Citaat:

wondersbestaan schreef:
Maar voor iedereen nog een keer: Er is ALTIJD een kans om zwanger te worden!
Altijd is een te groot woord. Tijdens de maandstonden de eerste dag van bloedverlies is er absoluut geen enkele kans.

snoopy 27-01-2003 17:14

Citaat:

utopia5 schreef:
Altijd is een te groot woord. Tijdens de maandstonden de eerste dag van bloedverlies is er absoluut geen enkele kans.
dat is dus niet waar. De kans is heeeel klein, maar het kan!

Roos 27-01-2003 18:20

Citaat:

utopia5 schreef:
Ik zou me niet te veel zorgen maken, de kans is klein aangezien je periode regelmatig is. Afwachten is 't beste.
't Beste is of course altijd veilig te vrijen. (maar ik weet het, condooms (n)

Ik zou niet afwachten. Het zou super kut zijn als je zwanger blijkt te zijn. Dus gewoon de morning-after pil halen, en voortaan beter nadenken in bed.

wondersbestaan 27-01-2003 19:53

Citaat:

snoopy/mamo schreef:
dat is dus niet waar. De kans is heeeel klein, maar het kan!
Idd..zoals ik al had gezegd: er is altijd een kans.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.