Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   luistertoetsen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=355473)

Tjeraldyne 26-01-2003 19:51

luistertoetsen

wie heeft nog meer morgen en overmorgen de cito luistertoetsen Frans en Engels? ik morgen frans en overmorgen engels.. ben benieuwd.. iemand enig idee van 't onderwerp? Ik heb altijd hekel aan die achtergrond geluiden

lukas15 26-01-2003 19:56

Hoi Tjeraldyne,

Ik heb deze toetsen ook, zit je op HAVO of VWO???

Thomas 26-01-2003 20:53

Dit topic heeft niet echt veel waarde, ga maar naar de chat.

Ik heb morgen tentamen. :o

*gaapt* 26-01-2003 21:13

ik heb morgen engels, ik heb geen frans

de ballonnenman 26-01-2003 22:00

Ik heb morgen ook Engels.
Kan je deze luistertoets trouwens ook herkansen bij een onvoldoende?

Yeah_Right 27-01-2003 07:19

Citaat:

de ballonnenman schreef:

Dat kan bij ons alleen als je voldoende staat voor idioomoverhoringen, maar goed dat is onze school weer. :|

Je KUNT 'm dus herkansen, maar 't ligt aan de school welke voorwaarden daar tegenover staan

Tjeraldyne 27-01-2003 10:20

ik heb vandaag Frans op Havo niveau gehad.. zijn d'r mensen dan die vandaag de cito havo engels hebben gehad?

lukas15 27-01-2003 10:35

waar ging fa havo over???

citroen 27-01-2003 13:15

ik had vandaag een deel van een havo-examen.. maar dat is vast een oude versie... ging o.a. over pacemakers. 'k ga maar eens op internet kijken of daar de antwoorden staan :)

*gaapt* 27-01-2003 14:46

Citaat:

Yeah_Right schreef:
Dat kan bij ons alleen als je voldoende staat voor idioomoverhoringen, maar goed dat is onze school weer. :|

Je KUNT 'm dus herkansen, maar 't ligt aan de school welke voorwaarden daar tegenover staan

bij ons op school mag je hem niet herkansen :(

Ieke 27-01-2003 14:59

Ik heb net die van Engels gehad... Vond hem heel moeilijk en soms niet goed verstaanbaar.

Alexander 27-01-2003 15:24

Vandaag Engels gehad, maar was erg lastig deze keer. Vooral onderdeel B toen men ging discussieren over celebrities; de één sporak plat Amerikaans en de ander sprak zonder kunstgebit in (en was dus niet te verstaan). Was dus niet zo makkelijk...

maaike0 27-01-2003 15:30

Ik vond engels kut gaan! mijn lerares had het meteen al nageken, ik had 17 fout van de 36.....een 4 ofzow dus denk k, btje jammer!

(ik heb trouwens VWO luistertoets gemaakt, ff voor de duidelijkheid!)

liefs!

*gaapt* 27-01-2003 15:31

ik vond engels ook vet lastig. ik zat me bij onderdeel A dood te ergeren aan het gezucht van de man die aan het vertellen was. onderdeel B was soms echt niet goed te verstaan

anansi_de_spin 27-01-2003 16:52

ja errug he engels maarja t leven gaat dor (gelukkig!!) die prof. was idd echt NIET te verstaan dus ik geloof dat ze bij ons soepeler gaan rekenene... i hope so...misschien toch voldoende dan...overmorgen frans (vwo) whaaaaaaaaaa dat wordt volgens mij nog erger, iemand tips??

xxx en succes nog allemaal he :)

margreet

de ballonnenman 27-01-2003 17:23

(n)

onderdeel A ging nog wel een beetje, maar nou niet bepaald goed.
En bij onderdeel B had ik geen concentratie meer, dus zeker niet goed gemaakt.

charly not 27-01-2003 17:24

ik heb morgen engels (havo)
wanneer staan de antwoorden eigenlijk op i-net?

Tjeraldyne 27-01-2003 17:35

Frans was redelijk te doen vond ik.. ik had versie 3 en had daar veel bij onderdeel A antwoord B, en dat hadden veel klasgenoten ook, ik heb morgen ook Engels, havo hea?!

Amidala 27-01-2003 17:54

Vandaag engels gehad (VWO).
Vond onderdeel A beter te doen dan onderdeel B.
Het viel me trouwens mee hoe goed alles te verstaan was.

Snufje 27-01-2003 21:09

*de moed zingt me in de schoenen* :(

Bij ons zou hij eigenlijk ook vandaag zijn, maar hij is 2 weken uitgesteld ivm dat we weinig tijd hadden gehad om te oefenen... (ENGELS VWO)

Iemand die zo sociaal is dat ie mij het een en ander wil voorkauwen? (De onderwerpen??)

Snufje 27-01-2003 21:10

En waren het maar 2 onderdelen?! Geen A,B,C? Ik neem aan dat er nu geen invuloefening bij zit dan?

Snufje 27-01-2003 21:11

Citaat:

de ballonnenman schreef:

bij ons niet:( is verschillend per school dus

Ieke 27-01-2003 21:31

Er was een onderdeel A en B. A ging over politiek, 1e gedeelte B over beroemt zijn (soms heeeel slecht te verstaan) en 2e gedeelte B (Di is het enogste met van die ontbrekende woorden, de rest waren gewoon meerkeuzevragen) ging over fossielen. Bij dit laatste was er een vervelend achtergrond geluid in het radioprogramma, een zaag, maar redelijk te volgen. Ik hoop dat je er wat aan hebt, Snufje. Ik kan je nog wel meer vertellen, maar niet nu, ik wordt nu naar bed gestuurt. :( ;)

*Burning water* 28-01-2003 08:30

Citaat:

de ballonnenman schreef:
(n)

onderdeel A ging nog wel een beetje, maar nou niet bepaald goed.
En bij onderdeel B had ik geen concentratie meer, dus zeker niet goed gemaakt.

Wij hadden pauze tussen de twee onderdelen. Hielp niet erg, want die ene vent met dat hoge stemmetje mompelde maar wat, zodat ik het nog niet erg verstond.

mmm 28-01-2003 13:16

Engels (vwo) ging nog redelijk voor mijn doen dan, maar Duits... die was pas ERRUG!!! Het is echt een drama...

martijn1985 28-01-2003 13:44

Engels (VWO) vond ik wel aardig te doen. Duits was wel erg moeilijk. Zeker dat eerste onderdeel van A; wat praatten ze snel! En bij B kon ik mijn kop er totaal niet bijhouden....heel irritant...

evenvoorzeven 28-01-2003 15:45

is 'r iemand die de toets ENGELS VWO nog moet maken? heb het opgavenvel hier voor mijn neus liggen.. als je wat moet weten.. ;)

en is er iemand die FRANS VWO al gehad heeft?? ben benieuwd waar die over gaat.. ik heb 'm donderdag! :D

Yeah_Right 28-01-2003 15:57

Ik vond engels (HAVO) best moeilijk, vooral onderdeel B met die treinen, maar daarnaast kon ik me moeilijk concentreren enz.

Achteraf bleek trouwens dat ik maar 9 fout :eek: :confused:

Beverly Sunshine 28-01-2003 18:17

Gisteren heb ik engels gehad en dat gind nog wel. Vandaag had ik Duits, dat was echt een ramp!!! Vooral onderdeel B. Ik had niet eens tijd om alles te lezen voordat ze weer begonnen te praten. dit wordt een vette onvoldoende :mad:

Snufje 28-01-2003 18:42

Citaat:

evenvoorzeven schreef:
is 'r iemand die de toets ENGELS VWO nog moet maken? heb het opgavenvel hier voor mijn neus liggen.. als je wat moet weten.. ;)

en is er iemand die FRANS VWO al gehad heeft?? ben benieuwd waar die over gaat.. ik heb 'm donderdag! :D

Waarschijnlijk niet van dat van frans, want volgens mij is donderdag de officiele dag, netzoals die van engels gister was en duits vandaag..! Ik moet engels dus nog krijgen..

evenvoorzeven 28-01-2003 19:04

hey.. volgens mij is frans de officiële dag morgen (woensdag).. want ik mocht het van de secretaris eindexamen ook morgen maken:).
maar oké.. mocht iemand het hebben: ik hou me aanbevolen :)

verder zal ik proberen of ik 't haal om vanavond die toets in te scannen.. moet nog 4 hoofdstukken economie leren en zag dat 'r geen samenv. van stond hier op de site :S

Olafant 28-01-2003 19:27

volgens mij heb ik vrijdag havo cito toets engels (doe vwo) dus om te oefenen denk ik.

Maar vrijdag valt die les toevallig uit, maar dat weet de leraar nog niet. :D

Snufje 28-01-2003 19:27

Citaat:

evenvoorzeven schreef:
hey.. volgens mij is frans de officiële dag morgen (woensdag).. want ik mocht het van de secretaris eindexamen ook morgen maken:).
maar oké.. mocht iemand het hebben: ik hou me aanbevolen :)

verder zal ik proberen of ik 't haal om vanavond die toets in te scannen.. moet nog 4 hoofdstukken economie leren en zag dat 'r geen samenv. van stond hier op de site :S

Welk hoofdstuk / boek van economie? Misschien heb 'k hem voor je.. Doe maar rustig aan hoor, ik heb hem pas over 2 weken:p

Snufje 28-01-2003 19:28

Oja, dat is waar van frans dat dat morgen al is, is bij ons op school idd ook zo..!

Tjeraldyne 28-01-2003 20:50

Engels (Havo) met die treinen vond iedereen heel irritant ook omdat er een deel jargon in voorkwam wat mij betreft.. kwam d'r ook weer een stoomtrein langs tjoeken.. iedereen had wel dat het 16000 olifanten waren.. had iemand hier een ander antwoord daarbij?

evenvoorzeven 28-01-2003 21:07

ik zal zorgen dat ik engels z.s.m. inscan.. het is wel alleen het opgavenblad maar je haalt al een vet hoger punt als je heel de opgaven al 'n x gelezen (en gesnapt!!) hebt..

als iemand van jullie dan kan kijken of ie wat kan onthouden van:

frans VWO luisteren

a.u.b... :rolleyes:

jaaa we helpen elkaar wel door het examen heen :D

Siyabonga 29-01-2003 15:42

Citaat:

Tjeraldyne schreef:
Engels (Havo) met die treinen vond iedereen heel irritant ook omdat er een deel jargon in voorkwam wat mij betreft.. kwam d'r ook weer een stoomtrein langs tjoeken.. iedereen had wel dat het 16000 olifanten waren.. had iemand hier een ander antwoord daarbij?
ik had idd ook 16.000

heb btw 13 fout :(
nog meer die al weten hoeveel fout ze hebben?

Main 29-01-2003 16:02

BTW hebben jullie bij luistertoetsen in het algemeen ook vaak zo`n slissende vent?

*Novah* 29-01-2003 16:06

vandaag (VWO) luistertoets frans gehad, en t was ronduit verschrikkelijk! velen zullen het vast wel met mij eens zijn ;)
engels en duits liepen bij mij ook al niet zo lekker, dus flink balen!

de communiceerbeer 29-01-2003 16:55

engels (vwo) was niet zo moeilijk :)

en ik heb gelukkig geen duits en frans :o

Aaaaaart.. 29-01-2003 17:14

ik had gister luistertoets engels havo5, had maar 4 fouten! :cool:
ik vermoed dat die fouten allemaal in onderdeel B zitten, dat stuk over die treinen.. (n)

maar 4 fout van de 34 is wel een 8,8 dus ik ben nog wel tevreden.. :p

Yeah_Right 29-01-2003 17:29

Hoe reken je je punt uit?

('t was toch: (aantal goed / totaal aantal punten) * 9 + 1?)

Aaaaaart.. 29-01-2003 17:32

10/aant vragen=x

x*aant juist vragen= cijfer

lijkt mij..

evenvoorzeven 29-01-2003 18:02

kan iemand mij vertellen waar de luistertoets FRANS VWO over gaat?? ik heb 'm morgen.. als je iets onthouden hebt is 't helemaal mooi!!

antwoord please ff (onderwerpen/vragen etc. etc.. moeilijke woorden..)

aphrodite 29-01-2003 18:02

Citaat:

Aaaaaart.. schreef:
10/aant vragen=x

x*aant juist vragen= cijfer

lijkt mij..

Ons is verteld dat de 'normering' pas in week 8 bekend wordt gemaakt door het Cito. Ze hebben wel de aantal fouten per persoon verteld, maar verder kon men er nog niets over zeggen. (vorig jaar was de normering bij Engelse luistertoets ongeveer 3 fouten per punt en 14 fouten een 5,5)

zeep007 29-01-2003 18:04

Opmerking: Wat zijn jullie luistertoetsen snel nagekeken, bij ons duurt dat nog wel twee weken. :mad:

Ik heb vandaag engels havo gehad en ik had idd 16.000 olifanten :p en dat treinengedeelte ging bij mij ook niet (y) maar de rest was wel makkelijk.

mmm 29-01-2003 20:00

De luistertoets Frans van VWO was ook weer errug irritant, maar hij was net ietsje minder kl*te dan Duits... maar goed we zien wel. Nog 2 a 3 weken wachten...
Frans ging in ieder geval een gedeelte over sinaasappels, daar snapte ik echt geen zak van. Daarnaast gaat het over parachutespringen en een stukje over Quebec ofzo. Succes voor degene die nog moeten! :eek:

evenvoorzeven 29-01-2003 20:43

kun je maybe iets meer info geven over de inhoud van frans vwo..

*Novah* 29-01-2003 21:14

frans vwo ging inderdaad over quebec, over fransen en engelsen enzo. erg vaag.
toen kwam een meisje die vertelde over zeilen en parachutespringen.
daarna kwamen geloof ik wat korte verschillende stukjes, echt heel vaag.
toen kwam een meisje die vertelde over een zaak waarin zij werkte ofzo, en over ballet.
daarna kwam wat over sinaasappels, en dat was het dacht ik.

nouja, verder kan ik je er ook niet mee helpen, ging erg slecht bij mij. vond het moeilijk te volgen enzo.

Snufje 29-01-2003 21:16

Citaat:

Yeah_Right schreef:
Hoe reken je je punt uit?

('t was toch: (aantal goed / totaal aantal punten) * 9 + 1?)

Dat is normaal gesproken de normering, maar niet ij luistertoetsen..
Daar is een tabel voor, als je dus 34 vragen hebt en 4 goed, heb je 30 punten en bij 30 punten heb je dan een bepaald cijfer..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.