Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Geef je mening alsjeblieft......over dit strafwerk (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=35653)

Sophietje12 16-11-2001 19:30

Geef je mening alsjeblieft......over dit strafwerk

Hallo,

Vandaag had ik Duits, die leraar is op zich best oke. Maar nu, ik was mijn werkboek vergeten( voor de eerste keer!!) En nu moet ik een tekst van ongeveer een normale bladzijde van een doorsnee schrift 3 X overschrijven!!!! Vinden jullie het niet stom dat je zoiets moet doen terwijl je alleen je werkboek vergeet???

heavinly 16-11-2001 19:33

Ja.. redelijk..

Lyx 16-11-2001 19:52

Citaat:

Sophietje12 schreef:
Hallo,

Vandaag had ik Duits, die leraar is op zich best oke. Maar nu, ik was mijn werkboek vergeten( voor de eerste keer!!) En nu moet ik een tekst van ongeveer een normale bladzijde van een doorsnee schrift 3 X overschrijven!!!! Vinden jullie het niet stom dat je zoiets moet doen terwijl je alleen je werkboek vergeet???

gewoon tegen die kerel zeggen dat je ut niet doet..
zeg maar dat je ut onredelijk vind..

dat zou ik doen

maarja.. zo te zien ben jij maar een brugger dus.....

Ar-Tuur 16-11-2001 20:28

[quote]Lyx schreef:
Citaat:

Hmm, bij ons hebben brugklassers geen Duits...

[Dit bericht is aangepast door Ar-Tuur (16-11-2001).]

M@rco 16-11-2001 20:39

Vind ik nogal onredelijk, zeker als het de eerste keer is dat je iets vergeet. Iedereen vergeet toch wel 'ns wat?

Zazl 16-11-2001 22:20

Citaat:

M@rco schreef:
Vind ik nogal onredelijk, zeker als het de eerste keer is dat je iets vergeet. Iedereen vergeet toch wel 'ns wat?
Jaa zelfs de leraren... Maar die mogen het zeker wel??

autodropje 16-11-2001 23:27

nah, t kan ermee door. Tis niet redelijk, maar word wel vaker gedaan, voor een boek vergeten word je er ook wel eens uitgegooit en dat staat hier gelijk met een uur corvee

Sophietje12 17-11-2001 08:25

Citaat:

Lyx schreef:
Citaat:

Sophietje12 schreef:
Hallo,

gewoon tegen die kerel zeggen dat je ut niet doet..
zeg maar dat je ut onredelijk vind..

dat zou ik doen

Ik ben een tweedeklasser wordt over een maandje 14

femme 17-11-2001 10:55

ach ja... ik vind het nog niet eens zo'n erge straf... wij moesten altijd 5 A4tjes (grootte 12) voltypen met het antwoord op de vraag waarom je het schrift vergeten was. nou... na 3 regeltjes was je eigenlijk al klaar. maja... maar het is natuurlijk altijd zonde van je tijd als je over moet gaan schrijven.. bah

musti 17-11-2001 11:10

Heb ook zoiets voorgehad. Vergat men boek van wiskunde en moest straf schrijven. De dag erna had mijn lerares wiskunde zelf haar boek niet bij.

nare man 17-11-2001 11:18

In strijd met de algemene beginselen van redelijkheid en billijkheid http://forum.scholieren.com/biggrin.gif

bakk-ster 21-11-2001 17:59

owke ut is nie normaal maar een leraar denkt altijd dat je zonder een werkboek nix kan en da je dat ook niet inhaald!!
dus ja
kizz mij

bakk-ster 21-11-2001 17:59

owke ut is nie normaal maar een leraar denkt altijd dat je zonder een werkboek nix kan en da je dat ook niet inhaald!!
dus ja
kizz mij

call_4_me 21-11-2001 22:09

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Lyx schreef:
[QUOTE]

--------------------------------------------------------------------------------

Hmm, bij ons hebben brugklassers geen Duits...

Ju hebt 1e en 2e jaars koters en 2e jaars koters hebben wel duits hoor.

Joyce-b 22-11-2001 09:38

ik vind ut niet echt redelijk.. ik vergeet zovaak m'n boek, bij ons wordt je er dan niet uitgekickt of krijg je strafwerk.. gelukkig niet.. http://forum.scholieren.com/biggrin.gif

Yolcu 22-11-2001 11:07

Nja ik heb zovaak mn boeken niet bij, ik neem meestal 1 of 2 boeken mee, van de vakken waar ik iets voor ga doen. Bij de andere vakken doe ik dus ook die vakken... dus ik vind het niet echt redelijk. Maar als jullie bij jou op school altijd je boeken bij je moeten hebben, dan moet je ze ook altijd bij hebben... http://forum.scholieren.com/tongue.gif

AviBoY 22-11-2001 14:38

HAHAHAHAHAHAHA! http://forum.scholieren.com/cool.gif

Pientje 23-11-2001 14:27

Super stom!!!!!!!!!
mag niet

als ik wat fouts doe bij een vak moet ik 1× de samenvatting overschijven dat is weijnig!!! of een opdr8 of zo!!

A loved one 23-11-2001 18:37

Bij ons was er van de week ook zoiets. Ongeveer de helft van de klas had bij AK een vraag niet af, moesten ze tot twintig voor vijf nablijven. Wat dus voor sommigen betekende dat ze om half zes thuis waren.

Love

ScHoOlHatEr! 14-12-2001 21:58

TSSSSSS DAT VALT NOG MEE ik heb een keer gehad dat ik hallo zei tegen mijn buurvrouw toen ze de klas binnenkwam lopen(tijdens frans) en toen mocht ik de woordjes van hst 2 gewoon eff 5 keer opschrijven!!! dit is toch niet te geloven???

jeroen1107 15-12-2001 11:54

Niet zeiken; strafwerk moet je doen: zo niet: gele kaart. 2x geel is rood en dat betekent oprotten van school.

Angeloes 15-12-2001 14:10

ik ben het eens met Jeroen...

DJ Incompetent 15-12-2001 18:30

gewoon 3x kopieren http://forum.scholieren.com/wink.gif

Andijvie 17-12-2001 16:17

Je bent je boek vergeten en moet nu drie schriftblaadjes vol schrijven?
Hmm.. tja, ik zou niet zeuren als ik jou was.. 't is immers je eigen schuld...

Coolj 09-06-2002 13:15

Citaat:

musti schreef:
Heb ook zoiets voorgehad. Vergat men boek van wiskunde en moest straf schrijven. De dag erna had mijn lerares wiskunde zelf haar boek niet bij.
Is dat niet een beetje kinderachtig om strafwerk te moeten schrijven als je 17 bent? Moest je veel overschrijven?

Miess 09-06-2002 13:20

Citaat:

Sophietje12 schreef:
Hallo,

Tsja ik kan me het wel voorstellen. Het is nl. nogal irritant als iemand niet al z'n spullen bij zich heeft. Ik doe het zelf altijd anders: degenen die hun spullen niet bij zich hebben (dus het boek niet, het (werk) schrift niet) komen bij mij de les niet in. En het werk erg goed! Iedereen heeft z'n spullen nu bij zich....

I_am_anouk 09-06-2002 13:45

vervelend. Ik heb welens 5 woordenlijstjes, formaat a4 moeten overschrijven

Breg 09-06-2002 14:57

Citaat:

Miess schreef:

Tsja ik kan me het wel voorstellen. Het is nl. nogal irritant als iemand niet al z'n spullen bij zich heeft. Ik doe het zelf altijd anders: degenen die hun spullen niet bij zich hebben (dus het boek niet, het (werk) schrift niet) komen bij mij de les niet in. En het werk erg goed! Iedereen heeft z'n spullen nu bij zich....

tuurlijk kan het best vervelend zijn, maar iedereen vergeet toch wel eens iets.
Bij mij op school is het zo dat als je je boek vergeet je een aantekening krijgt, heb je 2 aantekeningen voor 1 vak, krijg je strafwerk.

Miess 09-06-2002 16:29

Citaat:

Breg schreef:

tuurlijk kan het best vervelend zijn, maar iedereen vergeet toch wel eens iets.
Bij mij op school is het zo dat als je je boek vergeet je een aantekening krijgt, heb je 2 aantekeningen voor 1 vak, krijg je strafwerk.

Iedereen vergeet wel eens iets ja, maar dat neemt niet weg dat het irritant lesgeven is als één zo iemand zijn boek niet bij zich heeft. Die is dan toch niet bij de les (denk ik). Ik vind het ook weer zo'n administratie om bij te houden hoevaak iemand zijn boek niet bij zich had, dus daarom doe ik het maar op deze manier. Geen boek, geen les. En dat werkt erg goed.

heavinly 09-06-2002 16:43

hallo, dit is uit november

Siyabonga 09-06-2002 20:41

Citaat:

heavinly schreef:
hallo, dit is uit november
mmm dur is wel meer geupt...

Psychopath 10-06-2002 19:00

Citaat:

Sophietje12 schreef:
Hallo,

bij mijn leraar mag je blij zijn als je zo wijnig krijgt. bij ons is het meestal 2 a 3 keer zoveel!!!!!!!!!!!

Eva 10-06-2002 19:35

ik vind dit echt 1 van de stomste strafregels. jij en je leraar schieten er beide niks mee op

ooit gehad toen ik de 3e zat bij me leraar gs als je de hele tijd zat te kleppen over iets moet je er een opstel over schrijven

bvb niets, ofzo etc

Harrie 10-06-2002 21:33

autodropje schreef:
nah, t kan ermee door. Tis niet redelijk, maar wordt wel vaker gedaan, voor een boek vergeten wordt je er ook wel eens uitgegooid en dat staat hier gelijk met een uur corvee

vergeet jij je wb nederlands nou een lesje niet :p :D
sorry let nie op mij wil je.. k ben irritant heute mittag :( :o

alienx 11-06-2002 11:42

Citaat:

Harrie schreef:
autodropje schreef:
nah, t kan ermee door. Tis niet redelijk, maar wordt wel vaker gedaan, voor een boek vergeten wordt je er ook wel eens uitgegooid en dat staat hier gelijk met een uur corvee

word je --> zonder t :p :D

Alex Fernando 11-06-2002 11:51

Citaat:

Harrie schreef:
autodropje schreef:

*vertaalt* heute mittag = at noon today = middag

op 't moment dat je bovenstaand berichtje postte was het al 22.33 uur ;)

Harrie 11-06-2002 21:15

alienx.. grmbl.. betweter
allemaal irritante betweters hier ;) :p :p :p

belleblaasbel 12-06-2002 13:26

ach ik moest een keer nakomen en toen moest ik een uur lang het hele boek overgaan schrijven zover als ik kwam, en een vriend van mij die moet omdat hij er een keer uitgestuurd is omdat hij niks deed moet hij een uur gaan afwassen (duh!!) en nouw moet hij ook nog omdat hij een uur (met proefwerk) gespijbeld had en nouw moet hij dus twee uur het plein gaan vegen....duh! ik moest ook een keer nakomen en toen moest ik bij een andere klas inzitten in de les die ik al lang gehad had en toen moest ik huiswerk gaan maken of in elk geval niks zeggen.duh!@ hoezo dommm!!! :rolleyes:

Lucky Luciano 12-06-2002 16:41

Ik heb 2x strafwerkgehad. 1x omdat ik op een andere plaats was gaan zitten. Gemaakt :o was nog een brugger.
Toen ik in de derde klas zat moest ik een samenvattig van het hoofdstuk maken, omdat ik m'n boek vergeten was. Das nou een voorbeeld van nuttig strafwerk. Ik mocht het in de les doen, met het boek van de leraar. Maar ik moest het thuis afmaken. Maar het was al 'af' in de les

flamez 15-06-2002 15:02

Citaat:

Sophietje12 schreef:
Hallo,

boycot die kerel gewoon :S

Sommetje 18-06-2002 13:12

Met een schooljuffrouwstemmetje op: Moet je ook maar je werkboek niet vergeten!!

Serieus: Ik vind het belachelijk. Iedereen vergeet toch weleens wat. Nou dan? De meeste leraren vergeten ook weleens wat en sommigen zelfs meer dan wat. Bovendien zei je dat het je eerste keer was. Het schooljaar is bijna om, dus waar maakt hij zich druk om.

BleuQueen 18-06-2002 13:23

Citaat:

Sommetje schreef:

Iedereen vergeet toch weleens wat. Nou dan?

perseus 18-06-2002 15:48

Citaat:

DJ FLEM schreef:
gewoon 3x kopieren http://forum.scholieren.com/wink.gif
of een paar velletjes blauw karbonpapier gebruiken :D

the Comebackkid 18-06-2002 18:17

ziet er zwaar uit! heb je geen zakl aan dat strafwerk, ik heb het ook zat moeten doen, echt uit de tijd maar jah, als ie orde wil houden, het schijnt toch te werken.

dromerke 24-06-2002 10:43

Als dat voor de eerste keer is vind ik dat onterecht. Iedereen kan wel eens iets vergeten. Maar na 3 drie keer vind ik zo'n straf terecht. ;)

dubbelfris 24-06-2002 12:00

Citaat:

Sophietje12 schreef:
Hallo,

dan moet je effe achter in je boek op zoek gaan naar de zogenaamde copy rechten

dan schrijf je alleen over van ..

" zonder medeweten van de auteur mag niets worden vermenigvoudigt blabla :" je weet wel

en dat schrijf je 3 keer over en dan geef je het hem

hij zal er best om kunnen lachen :D

Angeles 24-06-2002 13:39

In principe vind ik het wel erg streng, iedereen vergeet wel eens wat. Bovendien vind ik wel dat als hij zo'n straf geeft, hij dat van tevoren moet aankondigen aan het begin van het jaar, "Wie zijn werkboek vergeet moet zoveel blaadjes huiswerk schrijven". Anders komt zo'n maatregel nogal uit de lucht vallen.

perseus 24-06-2002 14:10

Citaat:

telief.com schreef:

dan moet je effe achter in je boek op zoek gaan naar de zogenaamde copy rechten

dan schrijf je alleen over van ..

" zonder medeweten van de auteur mag niets worden vermenigvoudigt blabla :" je weet wel

en dat schrijf je 3 keer over en dan geef je het hem

hij zal er best om kunnen lachen :D

Wat een briljant idee!!!! U ontvangt de Nobelprijs!!! :)

Bluesummers 24-06-2002 16:41

omg,wie heeft dit topic omhoog getrapt? :eek:

yvonnaah 03-07-2002 19:06

heb ik ook weleens meegemaakt, dat ik iets vergat en strafwerk ervoor kreeg!! echt slecht van de leraren!!! soms schreef ons mam ook een stukje mee :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22.