![]() |
Router
Hmm, jah, ik heb dus een router gekocht, aangesloten en geinstalleerd enzo, nu deed hij het de eerste week ofzo, maar nu doet internet het ineens niet meer, en het ligt niet aan de verbinding, want ik heb de kabel nu gewoon direct in de netwerkkaart, zonder router dus, en dan doet internet het wel (Maarja, da's klote, want zo kan ik niet op m'n kamer internetten.).
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Of dat het toch aan de verbinding ligt ofzo? Alvast thnx... |
Computernaam juist ingesteld? Domein goed ingesteld? Krijgt de router wel een DNS+IP toegewezen van je provider? Werkt jouw provider toevallig met het feit dat alleen PC`s (of routers) met een bepaald MAC-adres werken?
|
Computernaam en domein zijn goed, dat van die provider weet ik niet, maar ik neem aan van wel, als hij het eerst een week goed deed.
|
Citaat:
Code:
ping 123.123.123.123 |
Trouwens, welke provider gebruik je?
|
Jah, ik kan pingen, en ik heb @home (Kabel.).
|
Citaat:
|
Dat zou misschien kunnen, maar dat verklaart niet waarom hij het zonder router wel doet en met router niet. Zometeen anders nog eens proberen...
|
Citaat:
|
Haha, ok, nou, is goed, ik ga nu es ff kijken of hij het doet. Duim voor me.
|
Hahahahahaha, hij doet ut :D!
Nou ja, thnx :p |
Citaat:
|
Dat had ik ook al een paar keer gedaan hoor, de router steekt in zo'n verdeeldoos me zo'n knopje voor de stroom, paar keer aan en uit gedaan.
|
Bah :mad:, hij doet het weer niet, en het het ligt niet aan @home ofzow, net ff een paar keer geprobeert, want gewoon zonder router deed hij het al de hele dag, maar met niet :(.
H-E-L-P-!-! Krijg echt de schijt van die router :). |
Citaat:
check je instellingen in het proggie wat erbij zit.. lukt dat niet, dan was het bij het geval dat ik de router ff boest resetten, lukt dat nog niet, bel dan je profider en vraag of ze je een ping willen sturen, kijken of die aankomt, zo niet ken je router misschien wel naar de kanker zijn. |
Citaat:
check je instellingen in het proggie wat erbij zit.. lukt dat niet, dan was het bij het geval dat ik de router ff moest resetten, lukt dat nog niet, bel dan je profider en vraag of ze je een ping willen sturen, kijken of die aankomt, zo niet ken je router misschien wel naar de kanker zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13. |