![]() |
Moet je nou eens lezen wat er op mijn rapport stond!!
Vakrapport Latijn:
__________________ Situering van het probleem: Melissa is niet geslaagd voor latijn:haar semestertotaal bedraagt 46% en voor het examen behaalde zij slechts 38%.Wij zetten de feiten even op een rijtje:voor het eerste rapport behaalde melissa 72%, voor het tweede rapport 56%.Dit ging om toetsen over kleine leerstofgehelen.Te vaak bleek Melissa veel te oppervlakkig gestudeerd te hebben en de leerstof onvoldoende te beheersen.Bij de verbetering van het examen maakte ik enkele frappante vaststellingen:voor het onderdeel cultuur(geschiedenis:feitenkennis,dus geheugenwerk)behaalde melissa 0/10;bij een aantal spraakkunstoefeningen waar telkens een uitgewerkt voorbeeld bijstond,legde Melissa deze uitleg naast zich neer,ging haar eiegn weg en zat volledig op het verkeerde spoor;ook haar vocabulariumkennis(die gebaseerd moet zijn op regelmatige studie en veel herhaling)blijkt absoluut niet toereikend.Dit zijn ernstige problemen die dringens bijgestuurd moeten worden, wil Melissa kunnen slagen op het einde van het jaar. Voorgestelde remediëring: Melissa vertelde mij dat ze elke zaterdag wordt bijgewerkt.Wij vormen op school bovendien een kleine klasgroep waar ruimte is voor open communicatie en persoonlijke ondersteuning van de leerlingen.melissa krijgt dus heel veel kansen van haar ouders en op school.Mij lijkt dan ook vooral haar persoonlijke ingesteldeheid te moeten veranderen anders kunnen uren bijles en goedbedoelde raad op school niet leiden tot betere resultaten.Melissa moet bereid zijn om met veel doorzettingsvermogen haar lessen bij te houden en grondig in te studeren.Dan pas is er een kans dat haar resultaten wat zullen verbeteren en dat ze misschien terug gemotiveerd wordt door de bevstiging die ze krijgt.Ik hoop van harte dat we deze negatieve spiraal kunnen doorbreken en ben steeds tot verdere communicatie bereid. Hoogachtend, E.Marchand,leerkracht Latijn, 20 december 2001 --------------------------------------------- Mijn ma is dus keikwaad enzo en ik mag tot en met pasen niet meer weg ale kweeni das ni eens waar wa die schrijft heeft er iemand van ulle ook zoiets in die aard beleefd zo ja zeg nekeer wat doen want ben ten einde raad... |
Ik weet het ook niet. Probeer je leraar te overtuigen dat hij ongelijk heeft, je moeder luistert nu niet.
|
hm...zoveel tekst in je rapport??
wij krijgen nooit tekst oid |
latijn zuigt gewoown
altijd al gezegd en ik blijf ut oowk wel zeggen |
Citaat:
|
Wow das echt zeer K*t ken je je moeder niet overtuigen ofzo en die leraar!
|
lekker maar weer...
|
Citaat:
|
http://forum.scholieren.com/eek.gif Veel tekst voor een rapport http://forum.scholieren.com/eek.gif
Misschien moet je iets meer je best gaan doen zodat het cijfer omhoog gaat, als er niets van waar is wat hij zegt, waarom heb je dan geen betere resultaten? Zo moeilijk is Latijn nu ook weer niet, puur leerwerk.. |
Citaat:
|
'die gebaseerd moet zijn op regelmatige studie en veel herhaling'
Ik denk dat je te weinig doet ... Of je doet wel voldoende, maar dan moet je een niveautje lager proberen... |
Hmm.. vreemde leraar hoor, sorry.. hehe, als ik jou was zou ik um ff een lesje etiquette geven.. het is niet erg netjes om meteen helemaal negatief te beginnen.. http://forum.scholieren.com/rolleyes.gif..
trouwens, vind ut best wel lullig van um dat ie het op deze manier opschrijft, het is wel héél erg negatief, hij had denk ik beter er een iets positievere draai aan kunnen geven en zeggen ''dat het allemaal nog wel goed komt, omdat je nu meer je best doet'', of dat daar nog een kans op had.. http://forum.scholieren.com/rolleyes.gif |
Er zijn vrij weinig mensen onder jullie die denken dat de leraar misschien wel een beetje gelijk heeft. Een aantal dingen uit de brief zijn dingen die hem zelf zijn opgevallen, daar kan je niet onderuit..
Misschien moet je inderdaad op een andere manier gaan leren, wat meer herhalen, zodat het op je hersenschors staat gebrand.... Of anders, moet je je afvragen of je wel gevoel hebt voor talen. Als je dat niet hebt, je af gaan vragen wat je met Latijn doet? |
Citaat:
[Dit bericht is aangepast door Chevy454 (22-12-2001).] |
Citaat:
Ben ik met je eens, wat vind je er zelf van? The name is Oen |
Citaat:
|
Woh! Krijg je in België over elk vak een apart rapport of snap ik het nu verkeerd?
Ik zou als ik jou was met die leraar gaan praten of als die gelijk heeft iets meer de schouders eronder zetten. Ik vind het wel zeer apart zo'n rapport Veel succes+sterkte verder |
Citaat:
|
Zaagt daar nie over en
ga gewoon ne richting lager. Da zallek ook doen. (ma kmoen eerst nog men jaar afmaken é) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dat hebben wij niet bij ons staat ook helemaal noppes in onze rapport |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14. |