![]() |
Hoge druk op oren bij het duiken
Ik was een gister wezen zwemmen na een lange tijd, alleen viel me op dat ik niet meer ver kon duiken omdat ik erge druk op me oren en ogen kreeg. ik ben wel pas verkouden geweest, heeft het hier misschien mee te maken dat ik niet meer zover kan duiken?
|
wat heeft dat met lifestyle te maken?
|
ja dat heeft te maken met het feit dat je verkouden bent geweest, blablabbalalbla luchtdruk op je oren etc
hmz dit hoort op LG |
Citaat:
:) |
zal wel door die verkoudheid komen, zit je neus nog een beetje verstopt of je sinussen of whatever :)
anders moet je gewoon je neus dichtknijpen en dan door je neus uitademen (om te "klaren" = het drukverschil van buiten en binnen je oren weer gelijk maken) |
de inwendige schoonmaakactie in je holtes (omschreven als verkoudheid) zorgt voor extra druk binnen in de holtes doordat je trommelvlies dit niet gewend is moet het zich aanpassen en een plotste wisseling terug kan pijnlijk zijn.
|
Citaat:
|
maar door die verkoudheid is het soms net onmogelijk om te klaren
|
Ik heb altijd druk op m'n oren met duiken..., ook als ik niet verkouden ben...
|
het is ook beter om niet te gaan duiken als je verkouden bent.
En als je er altijd last van hebt zijn er van die oordopjes.. het staat misschien wel wat kinderachtig, maar het helpt er wel tegen. Je hebt vroeger vast veel kleine kinderen gezien met van die oorstukjes in omdat ze buisjes hadden of iets dergelijks. Maar het helpt echt! Je zwemt veel lekkerder als je je daar niet heel de tijd druk om hoeft te maken. |
Dan moet je ook klaren.
|
Dat klaren helpt wel, ja :)
|
Citaat:
|
Citaat:
als het pijn doet, moet je gewoon stoppen |
Dat heb ik altijd eigenlijk.
|
Citaat:
|
oren ff klaren idd. heeft niet heel veel met de verkoudheid te maken opzich maar kan wel zijn dat het extra gevoelig is door de verkoudheid. als je alleen al naar de bodem van het zwembad zwemt is het al handig je oren te klaren. kan anders best vervelend/pijnlijk worden. dus voor duiken al helemaal om de paar meter ff je oren klaren. lukt het niet door de verkoudheid? dan vooral niet gaan duiken.
|
Ralph1982 wilde alleen ff reclame maken voor zijn site; topic is al antiek...
|
Citaat:
dacht al waar komt dit topic ineens vandaan :). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05. |