![]() |
Spinvis
|
alleen heel soms : human alert, osdorp posse.. en euhm.. dat was t wel. de meeste nederlandse bands die ik goed vind zingen engelstalig..
|
ow, en neuk!
|
Acda & De Munnick (y)
|
Citaat:
|
Ben het eens met Spinvis.
En de Dijk, absoluut de meest briljante Nederlandstalige rockband ooit. Ieder willekeurig nummer van de Dijk kan het met gemak opnemen tegen het gehele repetoire van van Dikhout (yuck!). Écht rock 'n' roll, briljante teksten, overtuigend gezongen. Zeldzaam. |
Ambacht! (y)
:p:p:p |
Acda en de Munnik, Van Dik Hout, Boombaard, Blof, de Dijk en dat was het wel weer zo'n beetje
|
aedm, boudewijn de groot, Amand is zwaar gaaf en ehm ja dat was het denk ik wel
|
Citaat:
verder kan ik even niet zoveel bedenken :o |
euhm....
van dik hout en spinvis... |
Citaat:
|
Citaat:
Enniweg... met mijn eigen bandje maak ik ook nederlandstalige rock, dusse.. |
blof, acda en de munnik, n3uk, osdorp posse. nja dat was het eigenlijk wel zown btje.
|
Kutschurft (beetje flauw, ja)
|
Spinvis, Acda en de Munnik, Boudewijn de Groot, Ramses Shaffy.
|
Nederlands talige muziek roelt zwaar, tis begonnen voor mij met acda & de munnik, nu ben ik zwaar verslaafd aan re-play. en mijn nummer van 2002 batiste - vakantieliefde!
P.S. Ik vind ook dat andre hazes genoemd moet worden hij is de man!! |
SPINVIS *zucht* ik vind dat nummer van de serie 'Najib en Julia' zoo mooi :). En Acda&de Munnik (vooral de teksten), van dik hout, vind ik ook leuk.
Maar van het F.Bauer/Marianne Weber-genre ga ik echt over m'n nek, brrr :mad: . |
- Acda & de Munnik
- Marco Borsato (was k vroeger zwaar fan van :D) - De Dijk - Blof - Volumia is ook wel te doen... - Heideroosjes alleen Frans Bauer en al dat soort gedoe vink echt verschrikkelijk.... |
spinvis op nummer 1
boudewijn de groot toch ook zeker wel, maakt zulke mooie liedjes acda en de munnik ook wel maar ben ik een beetje op uitgekeken eh...da was et wel gloof ik... |
Citaat:
|
ik zie heel vaak spinvis voorbij komen, wat is dat dan voor iets? :confused:
|
Citaat:
-smalfilm -astronaut -bagagedrager |
Citaat:
|
ik luister heel veel naar Nederlanstalige muziek, heb zelfs een redelijk uitgrbreide collecite aan (legale) cd's, ook heb ik redelijk veel cabaret (wordt ook nederlandstalig in gezongen)
Muziek: Bløf, De Dijk, Van Dik Hout, Paul de Leeuw, Abel, André Hazes, Boudewijn de Groot, Clouseau, De Kast, De Poema's, Doe Maar, Eddy Zoey, Frank Boeijen, Guus Meeuwis, Henk Westbroek, Het Goede Doel, Is Ook Schitterend!, Jazzpolitie, K3 :o, Klein Orkest, Marco Borsato, One Two Trio :o, René Froger, Re-Play, Rob De Nijs, Robert Long, Skik, Thé Lau, The Scene, Toontje Lager, VOF De Kunst, Volumia! Cabaret Acda & De Munnik, Youp Van 'T Hek, Herman Finkers, Bert Visscher, Freke de Jonge, Niet Schieten!, Lebbis & Jansen, Win Sommeveld, Win Kan, Brigitte Kaandorp, Hans Teeuwen, Niet Uit Het Raam, Poelmo - De Slaaf Van Het ZuidenSnip & Snap, Urbanus |
Die zingende kampers zijn ook nie mij favourite, maar ik vind nederlandstalige muziek op zich best leuk. B.de groot, ADEDM, Dimitri van Tooren en dat soort.
Ik ga trouwens 23 juni naar HAZES in de Arena, een rip uit me lijf, maar wel vet om mee te maken. |
armand is wel aardig
|
Iscariot - Verboden Vrucht
Geen verleiding zonder lichaam geen deugd zonder schavot Voldoening vrucht van zonde Onvervreemdbaar het genot Naakte wens van de gedachte in stromen langs haar dij Vlees dat dorstig lijkt en maakt naar haar liefdesvuur voor mij Een schreeuw van het geweten verstomt als het dier ontwaakt Het serpent wiens dodelijk gif naar verboden vruchten smaakt Gepassioneerd in de extase van een verzengend hete nacht drinken we het zoete vocht tot de kille dood ons wacht Wraak van de Voorzienigheid gebroken maar niet gezwicht Verbannen uit deze wereld een glimlach op m`n gezicht |
Gisteren gewoon helemaal vergeten om Gorki te vermelden.... dus bij deze
|
Doe Maar
Gorki Boudewijn de Groot Spinvis ...(?) ik ken niet zoveel nederlandstalig...Eddy wally?? :cool: ;) O o en de liedjes van Kamagurka! |
|
Marco Borsato kan ik wel weerderen. Verder, mezelf, maar ik ben geen zanger in de traditionele zin van het woord. :rolleyes:
Extince is ook koel >D |
Citaat:
:rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
Nee geef mij maar Bassie en Adriaan `dag vriendjes, en vriendinnetjes!!!` |
marco, brainpower, extince, kinderen voor kinderen (mag dat ook??) volumia, blof, acda en de munnik en nog veeeel meer. Eigenlijk vin ik nederalndstalig wel mooi.... Mits het goeie texten zijn. Van blof ofzo bijvoorbeeld. In het begin lekker onbegrijpelijk, maar later een hele diepe betekenis!
|
Citaat:
|
blof en acda en de munnik zijn (y)
van de zomer weer eens naar concertje hier in zeeland van blof hoop ik.. ben gister naar vriende van amstel live geweest :D was vet |
Citaat:
alleen dat rotwijf al, en die sfeer, bah en nee dat zeg ik niet omdat jij het bent |
Spinvis en Acda & de Munnik vind ik wel leuk.
|
Clouseau heeft vroeger zéér mooie liedjes gemaakt, ook Mama's jasje, Frank Boeijen, Stef Bos,Raymond van het groenewoud,en andere kleinkunst is best goed.
En andré hazes die is lollig als je gezopen hebt net als dat ' vlieg met me mee'-gedoe van paul de leeuw.. Jaja zelfs in belgie kennen we dat ! :D |
Citaat:
|
spinvis, van dik hout, aedm, kasper van koten, liedjes van jeroen van merwijk, osdorp posse.. :)
|
't hof van commerce (ga ik in maart voor de 2e keer zien)
flip kowlier ( (y) op beach rock 2002 en echt briljante cd) gorki (nr. 2 in de tijdloze 100. I rest my case) |
spinvis is wel aardig, doe maar ook wel
extince en brainpower zijn ook wel ok om af en toe te horen. |
oh en cabaret.. hans teeuwen, lebbis & jansen o.a.
|
zeker acda en de munnik, super qua teksten en qua nummers (opbouw, gebruik van instrumenten enz)
en natuurlijk de hardheid |
Citaat:
Ontopic: Allereerst vind ik Blof een hele goede Nederlandse en Nederlandstalige band. Verder zijn ook Frank Boeijen en Stef Bos erg goed. |
Uh blof vind ik echt helemaal klote, die rufteikels zingen alleen maar over de zee (n) acda en de munnik zijn wel okay, goeie tekst soms aanstekelijke muziek
uh ja verder vind ik sommige nederhop vet... sommige van de OP, DAC, spacekees enzo ow en def p & beatbusters extinkt en brainpowder vind ik ook ruk Owja de space marines heersen ! |
van dik hout is nog wel leuk om te horen
heideroosjes :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:24. |