![]() |
de mannen
Ik ben binnen
hoor de wereld buiten roept ons wil ons maar ze zullen ons niet krijgen want ik ben binnen veilig in mijn gedachten Laat de mannen maar zoeken hoor hun voetstappen op de trap raken onze spullen aan gestommel in de hal Een spiegel breekt mijn spiegel duizend scherven op de vloer ik raap ze op en puzzel het verleden in elkaar ik heb dit gedicht als extra opdracht bij een boekverslag gemaakt, het bittere kruid. ben benieuwd wat jullie er van vinden! |
wauw..., ik heb het boek niet gelezen, en ik weet dan ook nie waar het over gaat, maar ik vind het een erg mooi gedicht....
|
Mooi, maar ik heb het boek niet gelezen...
Moet ik toch maar eens gaan lezen dan :p :D Ga zo door (y) kusjes Vera |
[maantje tuurt]
bedankt! :) :o maar dat boek is echt een aanrader ja! gaat over een meisje in de 2e werldoorlog, het is autobiografisch geschreven, in een korte, simpele manier. het leest makkelijk en is erg mooi. |
Hee lief zusje
Ik heb je al gezegd dat ik het een heel mooi gedicht vind, vooral de laatste strofe Een spiegel breekt mijn spiegel duizend scherven op de vloer ik raap ze op en puzzel het verleden in elkaar Wauw (y) :) |
Ik dacht al dat het met onderduiken te maken had. Of heb ik toch nog verkeerd gedacht? ;)
Mooi! |
jeetje, ik vind hem geweldig (Y) :)
|
Ik hou niet zo van spiegels in dit gedicht. Ik heb het wel met spiegels, maar niet als ze zo direct en simpel voor dat ene beeld worden gebruikt: dat spiegelende verleden en zo voorts, dat beelden geven en dat breken! altijd dat breken! niemand schrijft er over die ene spiegel die niet breken wilde, die slechts geslepen kon worden of zo iets bladiediebladies.
Ik kan die ons in de eerste strofe niet plaatsen. Het was een ik die binnen was, maar ze zullen jullie niet krijgen omdat jij veilig bent in je gedachten ? voetstappen vind ik raar, die kunnen net zo goed stappen zijn. vind ik ook mooier. Laat de mannen zoeken hoor hun stappen op de trap ze raken onze spullen aan ik hoor gestommel in de hal Maar goed, 't is mijn smaak niet denk ik, het boek moet ik spoedig lezen, misschien vind ik het dan leuker! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik dacht er eigenlijk niet over na, dat moest er nog eens bijkomen :D :p
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46. |