![]() |
praten met je ouders...
mn moeder blowt dacht ik, maar als ik erover begin wil ze dr niet over praten. en mn vader al helemaal niet...
dat is zo irritant, ik wil wel eens weten of ze dr mee zitten of niet, en het is handig als iemand je kan vertellen wanneer je uit moet kijken enzo :/ hoe moet je erover beginnen en zorgen dat ze eindelijk eens happen en een gesprek/discussie aangaan... heb het nu al zo'n 4/5 keer geprobeert maar ze reageren zo, eh, afstandelijk ofzo :/ hoe hebben jullie dit opgelost? of praten jullie er uberhaupt wel eens met je ouders over? |
Steek er zelf eentje op, voor haar neus... Stimulans genoeg om te beginnen met praten...
|
Citaat:
|
nja gewoon recht doorzee zijn.
gewoon zeggen wat je wilt zeggen en er niet omheen draaien. en als ze zo reageren moet je ook gewoon zeggen dat je er normaal over wilt praten. en anders.. nja dan weet ik ut ook nie.. |
Citaat:
|
Citaat:
maar ze reageert er nooit op. |
Hmmm... Begin gewoon heel subtiel na het eten wat hash te verkruimelen... Spreid een vloeitje uit... Draai een tippie... Kortom, vouw een joint in elkaar... Waarschijnlijk staat ze tegen die tijd wel ff raar te kijken, woorden te zoeken...
En dan iets in de zin van: "Wat nou? Da's toch niet zo vreemd?" Dan zal ze vast wel iets te zeggen hebben... In het slechtste geval heb je er dan een gesprek over, in het beste geval heb je een chille avond met je ma, onder het genot van een jointje en een kopje thee... Eigenlijk gewoon een kwestie van het ijs breken... |
Citaat:
|
Hmmm... Dan weet ik het ook niet meer hoor...
|
daarom is het ook zo lastig :D
|
Haal een moeder van iemand van school ofzo over om je ma te bellen dat ze geschokt is dat je moeder blowt, en bladiebla over wat dat voor effecten kan hebben op jou... (Flesje rosé werkt wel als ze niet meewerkt...)
Dan komt je ma naar je toe met: "Jezus, wat me nou toch overkomt... Zit ik lekker aan een kopje thee, belt er een of ander hysterisch mens op over het feit dat ik blow! ...Oeps?" Ijs gebroken, probleem opgelost... (Hoewel enkele :rolleyes: en :p's hier wel op hun plaats zouden zijn) |
uhm... ja ach :D
ik zit niet meer op school :p maar anders had het echt een puik plan geweest joh (y) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28. |