![]() |
Jlh:vervreemd van de natuur
Ik weet eigenlijk niet of dit wel goed thuishoort op A&N maar aangezien daar al die JLH en LH topics heengaan... als de fbs het er niet mee eens zijn verplaats hem dan maar.
zou sowieso niet weten waar hij eigenlijk wel thuishoort. VERVREEMD VAN DE NATUUR Citaat:
laat ik het hier nou totaal mee eens zijn. |
en is dat erg?
|
Mee eens.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hij overdrijft het behoorlijk, maar ik ben het er enigzins mee eens.
|
Ik heb totaal geen problemen met mijn huidige staat van vervreemding van de natuur :)
(niet dat die zo groot is :P) Ik ken ook geen mensen die dat wel hebben. |
Ik ben het wel gedeeltelijk met hem eens, niet iedereen natuurlijk, maar een heleboel jongeren zijn dat wel.
|
Het is inderdaad wel zielig dat sommige mensen niet beter weten of melk wordt gewoon in een fabriek gemaakt. (en dan zonder dat er eerst nog een koe aan te pas kwam)
|
kben ut er mee eens,
maar waarom zou je zoveel van de natuur af moeten weten? Als het je totaal niet boeit, en de mensen die het wel interessant vinden die weten er wel veel vanaf Maar als je eht nie voor je werk nodig hebt dan maakt het tog nix uit da je er nix vanaf weet :confused: |
Citaat:
Ik vind dat Marcel van Dam in zijn stukje nogal overdrijft, bovendien generaliseert. Er zijn genoeg mensen, ook jongeren, die wel buiten komen en niet zo 'natuurvervreemd' zijn als hij het doet overkomen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
als je niet in de natuur bent opgegroeid is er meer kans dat je er ook weinig om geeft.. Het verschilt denk ik heel erg per gebied in nederland.. Ik heb zelf wel heel erg veel in het bos gespeeld vroeger en voor mij is natuur ook heel erg belangrijk.. Helaas is dat voor het merendeel van de mensen in nederland niet echt zo..
|
Citaat:
|
Volgende vraag: hoe komt het en wat kunnen we er aan doen? :p
|
Citaat:
Misschien dat er op scholen meer aandacht kan worden besteed aan de natuur, maar ik vraag me af of dat voldoende zou helpen. Natuur moet je beleven, denk ik. Dus misschien moeten scholen meer met kinderen naar buiten gaan? Dat is een hele onderneming als je middenin Amsterdam woont, maar als het de moeite waard is... Of misschien kan SIRE met een spotje komen. :p |
Citaat:
en anderzijds als natuur je niet boeit, boeit je dan in feite wel iets dat echt is? kvind et triest |
Iedereen weet toch dat boerenkool aan de boerenkoolboom groeit :/
upperdepup |
Slechtste up van de dag.
|
|
*O*
|
Ik dacht hey Isa is terug! Maar ik kwam bedrogen uit... daarom een slotje!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:50. |