![]() |
pijn in de borst
hallo,
ik had een vraagje ik kreeg vandaag op school ineens erg veel pijn in me borst, veel steken en wert hellemaal niet lekker en begon te zweten. zou dit misschien borstkanker zijn?? ik weet het niet misschien weet iemand hier meer van. en vanaf welke leeftijd kan je het krijgen?? |
Dan kan je alles wel afschrijven op borstkanker. Volgens mij moet je dan ook iets in je borst voelen dat 'anders' is (bobbeltje ofzo). Als je je zorgen maakt, ga dan langs je huisarts ipv je helemaal gek te maken en je allerlei dingen in je hoofd te halen.
|
Ik weet niet of het borstkanker is, maar het lijkt me niet. Er zijn ook andere redenen waardoor je pijn in je borst kan krijgen. Ga even langs de huisarts als je het toch niet vertrouwd, dat kan namelijk nooit kwaad...!
|
hmmm... denk niet dat dit borstkanker is hoor!!
ik heb da ook gehad... ben zelf een paar dagen thuis gebleven, met koorts... bij mij was er wel een knobbeltje in mijn borst... hebben we laten controleren, maar bleek niets ernstigs te zijn... 'k zou gewoon es bij de huisarts langsgaan... |
Wat jij beschrijft past het beste bij hyperventilate, borst kanker geef iig niet zulke pijn klachten. dus dat zal het niet zijn, wees gerust.
wanneer kreeg je het precies? Is er vooaf nog iets gebeurt, anders dan anders? |
flink vitamine tekort kan het ook zijn, dan krijg je vanzelf pijnen, steken en voel je je niet goed etc
snoep gezond eet een kiwi (appel is niet goed voor je tanden :o) |
Ik heb ook wel eens stekende pijn in mijn borststreek maar ook dat gaat na een minuutje of iets dergelijks weer weg. Heel vaag, maar op dat moment hyperventileer ik dan weer niet.
|
Citaat:
|
kan ook zijn dat je ongesteld moet worden dat ze extra gevoelig izjn, of dat ze gaan groeien dat dan ook wel een bobbeltje kan geven, meestal komt kanker niet voor op 17 jarig leeftijd hoor, grote kans dus dat t niet is
|
Is het in een van je borsten zelf, of in de borstkast? Dat is wel even een essentieel verschil :)
In je borst zelf: zou ik even aankijken. Borstkanker op zo'n jonge leeftijd is vrijwel onmogelijk. Daarnaast spelen bij borstkanker hele andere symptomen mee. Gevoelige borsten kunnen ook een gevolg zijn van je menstruatie of een kleine hormoonschommeling (door stress ofzo). In de borstkas: als het vaker voorkomt, zou ik even langs de dokter gaan. |
Hmm.. kanker zal het wel niet zijn hoor.. Dat ontdek je eigenlijk aan hele andere dingen, zoals moeheid etc.. Koorts je niet lekker voelen en je zou dan wel een uhh.. verandering moeten voelen lijkt mij in je borst, behalve een steek..
|
nee is geen kanker
dat heten negerzoenen aan welke kant van je borst is het waarschijnlijk gewoon de groei weet het wel zeker maar ja meld me maar aan als je meer wilt weten weet er veel van mijn pa is doctor vermeulenmichael@hotmail.com |
Ik denk ook aan hyperventilatie. Meest voorkomende symptomen zijn pijn op de borst, droge mond, panisch gedrag, buikpijn... heb het zelf ook gehad. Probeer de volgende keer als je zoiets hebt (hopen dat die keer niet komt!) eens in een zakje in en uit te ademen, desnoods op de wc.
Succes! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:24. |