![]() |
Staatsexamen?
Ik doe in 1 vak staatsexamen, maatschappijleer. Nu vraag ik me af of iemand hier ervaring mee heeft en me kan vertellen hoe dat precies in zijn werk gaat. Eerst krijg ik een schriftelijk gedeelte en daarna een mondeling ergens in juli. Wat moet ik me van dat mondeling voorstellen? Hoe lang duurt dat? Gaan ze erg diep op de stof in of zullen het meer globale vragen zijn?
|
Vraag je decaan om advies.....
|
Citaat:
|
ik doe voor al m'n vakken staatsexamen, maar ik weet niet of het hetzelfde is...
maargoed, ik moet voor bijna al m'n vakken een werkstuk maken... al mijn mondelingen duren 25 minuten, en daarin stellen ze gewoon allemaal vragen over het vak wat je hebt http://forum.scholieren.com/smile.gif |
Citaat:
|
ik doe dus ook voor 6 vakken op de havo staatsexamen. aan het eind van het jaar krijg je dus een schriftelijk examen en een mondeling. dat houdt in , bij elk vak dat je hebt moet je inderdad 25 min mondeling met een examinator praten. zij kijken dan of je de stof begrepen hebt en achteraf geven ze je een cijfer. wij hebben op school al een keer geoefent. en het viel reuze mee.
alleen heb ik geen maatschappijleer, maar ze vragen gewoon iets van de stof die je dan in de klas behandeld hebt |
Als je altijd gewoon je huiswerk maakt en goed hebt geleerd voor je schriftelijk staatsexamen, schijnt dat mondelingetje gewoon niets anders te zijn dan een gezellig praatje over de stof. Ze kijken dan of je het ook werkelijk hebt begrepen. Het is meer een gesprek dan een overhoring.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00. |