![]() |
depri vriend
heey iedereen...
mijn vriend is 4 jaar geleden depressief geweest, toen was ik nog niet met hem hoor, maar nu vind hij zichzelf weer niks waard, hij zegt dat hij nergens goed genoeg voor is, dat hij lelijk is en dat hij geen vrienden waard is... wat nu'?! help... :( alvast bedankt.... |
-> l&r, psychologie, ofzo
|
idd. Dit is meer iets voor psych.
Sterkte d'r mee... |
hmm klinkt nog steeds een beetje depri
hij ziet er toch normaal uit of niet soms? ik vind hem er niet raar uitzien ofzo :) verder kan je er niet veel aan doen, misschien eens praten met een psycholoog? |
als je depri bent hoef je er nog niet raar uit te zien hoor!!!
ennuh het enigste wat je kunt doen is je vriend steunen... sterkte voor jullie allebei |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
bij een ander te veranderen.. Zeg hem wat jij van hem vind, zodra hij zo'n opmerking over zichzelf maakt.. (gewoon eerlijk, niet overdreven oid, krijg je sneller een 'ze wil niet dat ik me rot voel' gevoel van imo) Probeer hem een beetje op te peppen oid, laat hem voelen dat jij hem iig wèl de moeite waard vind.. |
ik zou hulp zoeken......., lijkt me sterk dat jij dit voor em op kan lossen. Spoor hem aan hulp te zoeken........
|
Citaat:
|
Ten eerste; maak hem in ieder geval zoveel mogelijk duidelijk dat je hem zoveel mogelijk wil helpen (voor zover dat kan) en dat je voor hem klaarstaat, en laat het hem niet opgeven, maar laat hem juist zo veel mogelijk hulp zoeken.
Ten tweede; pas op dat je er zelf niet aan ten onder gaat. (dat kan namelijk ook gebeuren, neem dat maar van mij aan) |
Zeggen dat het niet zo is.
|
Citaat:
|
heey! alvast bedankt voor de berichtjes. Ik heb al een ' gesprek ' met hem gehad. en verteld hoe ik over hem denk en alles. Hij zegt dat hij me gelooft maar z'n gevoel niet makkelijk kan veranderen... Hij praat liever niet met een buitenstaander hierover zegt hij... hij heeft al eens met een psycholoog gepraat toen hij 4 jr geleden depressief was maar hij vertrouwd het om een of andere reden niet en heeft haar toen niet alles verteld... Maar als ik merk dat het te erg wordt zal ik zeker proberen dat hij het toch nog eens probeerd. En zoals een (of meerdere) van jullie al zeiden, IK kan dit niet oplossen, kan hem alleen maar steunen... ik hoop dat het helpt!! Suus, heel erg bedankt om me ertoe aan te zetten hier een berichie te plaatsen!!
xxxxxxxxxxxx wendy |
Citaat:
Ik wens je alle sterkte toe!En onthoud; het is meer zijn probleem dan de jouwe (misschien een btje ego om t zo te zeggen maar het is wel zo).Je hebt er wel heel veel moeite mee dat begrijp ik maar je doet je best om hem te steunen en meer kun je niet doen...De rest zal hij op eigen kracht moeten doen! xxx Suus |
hoi... ik heb laatst weer met hem gepraat... ging niet echt goed. Hij werd boos op me en zei dat ik het niet begreep :( Toen ik hem vertelde dat ik d8 dat hij misschien weer depressief zou worden gaf hij wel eerlijk antwoord dat hij daar zelf ook aan dacht omdat het ook ongeveer zo is begonnen toen hij al eerder depressief is geweest. Hij vertelde nog wat meer dingen enzow en later werd hij boos op me... Hij vroeg zich af waarom hij het me eigenlijk ook vertelde e.d. :(
|
Citaat:
HOE KUN JE ZIJN GEVOEL SNAPPEN??OF BEGRIJPEN?? dat kan pas als je t zelf ook heb meegemaakt en dat heb je niet duzz! Wen, pas op dat dit jou niet opvreet!!Wees er zo goed mogelijk voor um maar zorg ervoor dat je er zelf niet onderdoor gaat! (n) Het spijt me zo dat ik er niet voor je kan zijn! :( |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09. |