![]() |
met ringetjes in haar oren
Met ringetjes
In haar oren Huppelt een meisje Met ballon Door het gele Kinderrestaurant. Buiten is het Grijs en droef. Binnen Gemaakt vrolijk Maar net zo Schreeuwend kil. Aan de andere kant Daar zit jij. Je staart In de muur Van vallend regen. Met een rietje Drink je Aardbeien shake. Jij zit hier Zo verkeerd. Je lijkt uit Een sprookje Weggelopen. Is er niemand Die een Engel mist? (t enige dat mij irriteerd is de aardbeien shake, maar ja, die dronk ze nou eenmaal) |
heel erg mooi, en dat van de aardbeien shake nemen we dan maar voor lief:P
|
Je breekt je zinnen bruusk af, wat wel mooi is enerzijds (dat vond ik bij het begin) maar naar het einde toe vond ik dit vervelend en las ik in stukken, wat niet mooi is. Misschien is een andere strructuur bij dergelijke lange gedichten mooier.
Het beeld is duidelijk, goed weergegeven, spreekt en grijpt me aan (y) |
thanks for the light you made me see. (y) :)
Ik heb een hekel aan lange lappen tekst, daarom ben gewend geraakt af te breken. Maar op het moment dat iemand er op wijst dat het een beetje te veel van het goede wordt, wordt ik weer wakker (dyslectisch, ik haat die d's en t's). Vind je dit beter?: (ik wel namelijk) Met ringetjes in haar oren Huppelt een meisje Met ballon Door het gele Kinderrestaurant. Buiten is het grijs en droef. Binnen Gemaakt vrolijk Maar net zo Schreeuwend kil. Aan de andere kant Daar zit jij. Je staart in de muur Van vallend regen. Met een rietje drink je Aardbeien shake. Jij zit hier zo verkeerd. Je lijkt uit een sprookje Weggelopen. Is er niemand die een engel mist? |
(y) ben blij dat ik je heb kunnen wakker schudden :)
Nu kan ik zeggen, ik vind het mooi, ik vind het goed en het leest lekker.. :) |
mooi gedicht ik wou dat ik zo mooi kon dichten
|
(dat zeg ik nou ook altijd. Denk dat iedereen dat over andere zegd)
|
goed gedicht, de 2e 'versie' die je plaatste vind ik ook beter, dat leest makkelijker.
misschien kan je de volgende keer jezelf proberen wakker te schudden. ;) :) |
Make je niet druk om de aardbijenshake
Is juist een mooi beeld :D |
mooi gedicht... er zit echt een gevoel achter... wat je ook echt merkt als je het leest. (dat lukt bij mij meestal niet)
tweede versie leest inderdaad fijner en die aardbeienshake vind ik leuk... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:36. |