![]() |
100 mbit isa netwerkkaarten?
hoi,
bestaan er 100 mbit isa netwerkkaarten?? ik zit hier namelijk op internet en er ligt hier een 2 gigabit lijn die je helemaal kan gebruiken als er niemand anders opzit, maar heb een 486 als firewall met isa sloten draaien is er nog een andere oplossing om hem toch als firewall te gebruiken maar er wel 100 mbit uit te trekken? ik gebruik dat bijv als ik een film binnenhaal hier van het netwerk |
bestaat
|
Ik dacht dat het maximum bij ISA toch echt maar 10 mbit was. Ik kan het ook verkeerd hebben. ;)
|
Ik denk niet dat ISA snel genoeg is voor 100 mbit....
|
Ze bestaan wel, maar niet in overvloed. Zie ook hier.
|
ISA heeft 16MB/s theoretische bandbreedte, maar reken erop dat je niet boven de 5MB/s komt met ISA. Bovendien zijn PCI kaartjes goedkoper: €6 voor een simpel 10/100 RTL8139C kaartje is niets, en elke computer (ook oudere) hebben wel PCI slots, of je moet echt iets antieks hebben. ;)
Bovendien: Als je TWEE ISA kaarten gebruikt, moet je die 5MB/s dus delen hè! |
Citaat:
|
Makkelijkste oplossing is denk ik om de 486 te vervangen voor een 486 of pentium met PCI sloten.
|
Citaat:
en ik zie er echt all1 isa sloten op |
Citaat:
|
18 kilo? :eek:
Nouja ehh bedank hem maar voor de geleverde diensten, en daarna eervol begraven :p |
100MBit ISA bestaat inderdaad. Er is tijden geleden een keer een grote test geweest in de PCM en daaruit bleek al dat 100MBit ISA niet werkbaar is. Het levert een verschrikkelijke CPU-load op en die bus is nooit snel genoeg.
|
Citaat:
leuk verhaaltje over firewall doe er een 10 m,bit isa kaart bij en dan hoeven ze zelf all1 nog maar een 10 mbit te kopen en dan hebben ze een firewall die snel genoeg is voor gewone kabel gebruikers :) |
Citaat:
ik verkoop hem gewoon weer :) |
Citaat:
Misschien gebruikt die 486 al 72-pins EDO dan kun je het geheugen ook nog gebruiken. |
ja 100 mb isa kaarten zijn er wel alleen als je ze gaat testen in sisoft sandra halen ze maar max. 9 mb, niet geschikt om te leechen @ een lan dus, maar gamen kan er nog net mee
|
Citaat:
volgens mij ook |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:35. |