![]() |
Wat te doen?
Ik ben zometeen 18 jaar en heb dan alleen nog maar mijn mavo diploma op zak...
Lang verhaal, kort verteld: Kheb eerst mavo gedaan, ging toen naar ROC MBO, maar opleiding en mensen bevielen me niet, ben toen havo gaan doen maar ik kan me zelf niet aan mijn huiswerk zetten. Ik vinnet niet moeilijk ofzo, maar er is iets waardoor ik dus niks doe, wat als gevolg wel onvoldoendes heeft... Nou weet ik dat het niet slim is om het nu niet te halen en ik zie het liever ook anders.... Ik zou graag willen weten welke mogelijkheden er dan nog allemaal open staan.. Bvd. |
een opleiding zoeken die bij je past, dwz wat wil je later worden/gaan doen? als je daarvoor moet leren ben je waarschijnlijk gemotiveerder dan dat je doelloos iets volgt.
als die opleiding dan alleen op hbo niveau is, heb je misschien meer zin/motivatie om de havo toch af te maken.. |
Citaat:
Maagoed, opzich ben ik genoeg gemotiveerd, want mijn ouders leggen wel een enorme druk op me. Aan de andere kant zou ik juist denken dat als ze dat niet deden ik misschien beter ging presteren... |
Opeens weet je het: je wordt conducteur!
|
Citaat:
Je kan iig wel een MBO opleiding volgen, en daarmee kun je toch wel iets kunstzinnigs doen? ( grafisch lyceum toch http://forum.scholieren.com/confused.gif ) Anders toch proberen die havo te halen.....En jezelf proberen te motiveren. Mjah.. hier heb je ook niet echt veel aan.... |
Probeer anders wat opleidingen te zoeken die je wel interesseren, zodat je wat gemotiveerder raakt.
Want het is best zonde als je het wel kan, maar niet doet. |
Leeftijd maakt toch niet zoveel uit, toch?!?!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:48. |